חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כריסמס בקפריסין – אירועי חג המולד

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

גלה את הקסם של חג המולד בקפריסין, מחגיגות מסורתיות ועד לשווקים ואירועים חגיגיים. מאמר זה ידריך אותך דרך המקומות הטובים ביותר לחוות את עונת החגים באי ים תיכוני קסום זה.

הקדמה: למה לחגוג את חג המולד בקפריסין?

קפריסין היא אי יפהפה בים התיכון המציע שילוב ייחודי של תרבות, היסטוריה ויופי טבעי. זה הופך אותו ליעד אידיאלי עבור נופשים המחפשים חווית חג מולד בלתי נשכחת. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לשקול לחגוג את חג המולד בקפריסין, כולל:

  • 1. מזג אוויר שמשי:
    בניגוד למדינות רבות אחרות באירופה, קפריסין נהנית מאקלים מתון ושטוף שמש בעונת החורף. זה אומר שאתה יכול ליהנות מחגיגות חג המולד שלך בחוץ, בין אם זה פיקניק בפארק או טיול לאורך החוף.
  • 2. גיוון תרבותי:
    קפריסין היא כור היתוך של תרבויות, עם השפעות מיוון, טורקיה והמזרח התיכון. המגוון הזה בא לידי ביטוי במסורות חג המולד של האי, הכוללות שילוב של מנהגים דתיים וחילוניים.
  • 3. אווירה חגיגית:
    קפריסין ידועה באנשים החמים והמסבירי פנים שלה, שעושים הכל במהלך תקופת החגים כדי ליצור אווירה חגיגית. מקישוטים צבעוניים ועד מזמורים מסורתיים, לא חסר עידוד חג המולד באי הזה.

נוף ציורי של כפר קפריסאי המעוטר באורות חג המולד מנצנצים
נוף ציורי של כפר קפריסאי המעוטר באורות חג המולד מנצנצים

מה מייחד את מסורות חג המולד הקפריסאיות?

מסורות חג המולד הקפריסאיות הן שילוב ייחודי של מנהגים נוצריים ופגאניים, שהתפתחו במשך מאות שנים. להלן כמה מהמרכיבים המובהקים ביותר של חגיגות חג המולד הקפריסאיות:

  • 1. התגלות:
    בקפריסין נחגגת התגלות (הידועה גם בשם Theofania) ב-6 בינואר, ומסמנת את סופה של עונת חג המולד. זהו חג דתי מרכזי, והוא כרוך בברכת המים, כאשר כמרים משליכים צלב לים או לנהר, וצעירים צוללים כדי לחלץ אותו. מסורת זו מסמלת את הטבילה של ישוע המשיח ומאמינים שהיא מביאה מזל טוב לשנה הקרובה.
  • 2. אוכל מסורתי:
    מטבח חג המולד הקפריסאי הוא גולת הכותרת של העונה, עם משפחות רבות שמכינות סעודות משוכללות עבור יקיריהן. כמה מהמנות הפופולריות ביותר כוללות הודו או עוף ממולאים, כבש צלוי וסובלת חזיר (ברביקיו). פינוקים חגיגיים נוספים כוללים את מלומקרונה (עוגיות דבש) ו-kourabiedes (עוגיות שקדים), מהם נהנים עם כוס תה קינמון חם.
  • 3. אגיוס ואסיליס:
    מסורת חג מולד קפריסאית ייחודית נוספת היא חגיגת בזיליקום הקדוש (Agios Vasilis) ב-1 בינואר. יום זה ידוע גם בשם Vasilopita, וכולל חיתוך של עוגה מיוחדת המכונה Vasilopita. העוגה הזו מכילה מטבע או תכשיט חבוי, ומי שימצא אותו אומרים שיהיה לו מזל טוב לשנה החדשה. את העוגה חותכים בדרך כלל ראש הבית, שמחלק חתיכות לבני המשפחה ולאורחים.

"או עץ חג המולד, הו עץ חג המולד": היכן ניתן למצוא את עצי חג המולד הטובים ביותר בקפריסין?

אם אתה בקפריסין במהלך עונת חג המולד, ייתכן שאתה תוהה היכן למצוא את עץ חג המולד המושלם לקשט את הבית שלך. הנה כמה אפשרויות שכדאי לקחת בחשבון:

  • 1. חוות עצים מקומיות:
    בקפריסין יש מספר חוות עצי חג המולד, בהן אתה יכול לבחור ולחתוך את העץ שלך. חוות אלה מציעות לעתים קרובות מגוון של גדלים וסוגי עצים, כולל ירוקי עד מסורתיים כמו אשוח נורדמן ואשוח כחול. כמה חוות עצים פופולריות בקפריסין כוללות את חוות העצים Vavatsinia בלרנקה ואת חוות העצים Agios Theodoros בלימסול.
  • 2. סופרמרקטים וחנויות:
    סופרמרקטים וחנויות בית רבות בקפריסין מוכרים גם עצי חג המולד חתוכים מראש במהלך עונת החגים. עצים אלו מיובאים לרוב ממדינות אחרות, ועשויים להיות יקרים יותר מאלה הנמכרים בחוות עצים מקומיות. עם זאת, הם מציעים אפשרות נוחה למי שאין לו זמן לבקר בחווה או מעדיף סוג מסוים של עץ.
  • 3. עצים מלאכותיים:
    אם אתה מעדיף אפשרות בת קיימא יותר או רוצה לעשות שימוש חוזר בעץ שלך שנה אחר שנה, עצי חג המולד מלאכותיים זמינים באופן נרחב בקפריסין. אתה יכול למצוא אותם בחנויות ביתיות כמו ג'מבו ואיקאה, כמו גם קמעונאים מקוונים כמו אמזון ואיביי. עצים אלו מגיעים במגוון גדלים וסגנונות, מעצי מחט ירוקים קלאסיים ועד עיצובים צבעוניים ומודרניים.

עץ חג המולד מעוצב להפליא בכיכר עיר פופולרית בקפריסין
עץ חג המולד מעוצב להפליא בכיכר עיר פופולרית בקפריסין

מתענגים על טעמים חגיגיים: מהן מנות חג המולד הקפריסאי שחובה לנסות?

חג המולד בקפריסין הוא זמן להתמכר למאכלים חגיגיים מסורתיים, שרבים מהם עברו לאורך דורות. הנה כמה מנות חג המולד הקפריסאי שחובה לנסות, שיגרמו לכם את בלוטות הטעם וישאירו אתכם מרוצים לגמרי:

  • 1. Souvla:
    הגרסה של קפריסין לברביקיו, הסובלה כוללת צלייה איטית של נתחי בשר גדולים על יריקה על אש גלויה. בעונת חג המולד, סובלה מוכנה לרוב עם כבש או חזיר ומוגשת עם תפוחי אדמה צלויים, סלט ומטבלים כמו צזיקי וטחינה.
  • 2. Kourabiedes:
    עוגיות החמאה החמאתיות הללו הן מרכיב עיקרי בחגיגות חג המולד הקפריסאיות. מיוצרים עם שקדים, אבקת סוכר והרבה חמאה, קוראבידס מעוצבים לעתים קרובות לסהרונים או כדורים ומאובקים באבקת סוכר נוספת לפני ההגשה.
  • 3. כריסטופסומו:
    פירושו "לחם ישו", הלחם המתוק הזה הוא מסורת חג המולד בקפריסין ובמדינות אורתודוקסיות אחרות. עשוי מקמח, סוכר, תבלינים, ולפעמים צימוקים או אגוזים, כריסטופסומו מעוטר לעתים קרובות בצלב או בסמלים דתיים אחרים לפני האפייה.
  • 4. Vasilopita:
    לחם חגיגי נוסף, Vasilopita מוגש בדרך כלל ביום השנה החדשה בקפריסין. הוא עשוי מגרידת תפוז, תבלינים ומטבע או תכשיט נסתר, שנאמר כי הוא מביא מזל טוב למי שמוצא אותו בפרוסה שלו.
  • 5. פלאונס:
    המאפים המלוחים האלה הם חטיף קפריסאי פופולרי בעונת חג המולד. במילוי גבינה, עשבי תיבול ולפעמים צימוקים או דומדמניות, פלאונים נעשים לרוב עם בצק מיוחד הכולל מחלפי ומסטיק, שני טעמים ייחודיים מהאי.

שווקי חג המולד: איפה אפשר לקנות מתנות ומזכרות ייחודיות?

אחד משיאי חג המולד בקפריסין הוא שפע השווקים החגיגיים שצצים בכל רחבי האי. שווקים אלה מציעים חווית קניות ייחודית, שבה המבקרים יכולים לעיין במגוון של מתנות בעבודת יד, אומנות מקומית ופינוקים מסורתיים. הנה כמה משווקי חג המולד הטובים ביותר לבקר בקפריסין:

  • 1. שוק חג המולד של לימסול:
    ממוקם בלב העיר, שוק חג המולד של לימסול הוא ביקור חובה לכל מי שמחפש מתנות ומזכרות ייחודיות. שוק זה כולל למעלה מ-60 דוכנים המוכרים הכל, מנרות תוצרת בית וסבונים ועד גבינות ויינות מלאכותיים.
  • 2. שוק חג המולד של ניקוסיה:
    שוק חג המולד של ניקוסיה מתקיים בעיר העתיקה ההיסטורית, שם יכולים המבקרים לשוטט ברחובות ובסמטאות הצרים כדי לגלות מגוון דוכנים חגיגיים. מתכשיטים בעבודת יד ועד ממתקים מסורתיים, יש משהו לכולם בשוק הזה.
  • 3. שוק חג המולד של לרנקה:
    שוק חג המולד של לרנקה הוא אטרקציה פופולרית הן למקומיים והן לתיירים, עם למעלה מ-30 ספקים שמוכרים עבודות יד, ביגוד ואביזרים. המבקרים יכולים גם לטעום כמה מהפינוקים החגיגיים המפורסמים של האי, כמו kourabiedes ו-melomakarona.
  • 4. שוק חג המולד של פאפוס:
    שוק חג המולד של פאפוס הוא עניין קטן יותר, אך עדיין מציע שפע של הזדמנויות לאסוף מתנות ומזכרות ייחודיות. כאן, המבקרים יכולים למצוא הכל, מקרמיקה מתוצרת מקומית ועד לתכשיטים וטקסטיל בעבודת יד.

    5. שוק חג המולד של איה נאפה:
    לטעימה של עידוד חגיגי ליד הים, גשו לשוק חג המולד של איה נאפה. שוק זה כולל מגוון של ספקים המוכרים מתנות בעבודת יד, קישוטים ופינוקים קפריסאים מסורתיים. המבקרים יכולים גם ליהנות ממוזיקה חיה ובידור לאורך כל היום.

קונים גולשים בדוכנים הצבעוניים בשוק חג המולד הומה בקפריסין
קונים גולשים בדוכנים הצבעוניים בשוק חג המולד הומה בקפריסין

איך הקפריסאים חוגגים את עונת החגים בסטייל?

הקפריסאים מתייחסים ברצינות לחגיגות חג המולד שלהם ונהנים מעונת החגים בסטייל. מקישוט בתיהם ועד הכנת סעודות מסורתיות, הנה כמה דרכים שבהן הקפריסאים חוגגים את עונת החגים:

  • 1. קישוטים חגיגיים:
    הקפריסאים אוהבים לקשט את בתיהם באורות, קישוטים ועצי חג המולד. משפחות רבות מתחילות לקשט את בתיהן כבר ב-1 בדצמבר, כאשר חלקן אפילו יוצרות תצוגות חיצוניות משוכללות. בנוסף לקישוטים המסורתיים, הקפריסאים משתמשים גם בענפי זית וחומרים טבעיים אחרים ליצירת זרים וזרים.
  • 2. ארוחות מסורתיות:
    כמו תרבויות רבות, לאוכל יש תפקיד מכריע בחגיגות חג המולד הקפריסאיות. אחת המנות החשובות ביותר היא תרנגול הודו הקלוי המסורתי, המוגש לרוב עם מגוון צדדים כמו תפוחי אדמה צלויים, מלית וירקות. מנה פופולרית נוספת היא מרק "אבגולמונו", העשוי ממרק עוף, ביצה ומיץ לימון. לקינוח, הקפריסאים נהנים ממגוון פינוקים מתוקים כמו "קוראבידס" (עוגיות קצרות), "מלומקרונה" (עוגיות ספוגות דבש) ו"וסילופיטה" (לחם מתוק שמכינים בראש השנה החדשה).
  • 3. מפגשים משפחתיים:
    עונת החגים היא זמן של משפחה וחברים להתכנס ולחגוג. הקפריסאים מארחים לעתים קרובות מפגשים משפחתיים גדולים, כאשר אנשים רבים נוסעים מעבר לים כדי להיות עם יקיריהם בתקופה מיוחדת זו. התכנסויות אלה מלאות באוכל, מוזיקה וריקודים, ולעתים קרובות נמשכות עד מאוחר בלילה.

אורות וקישוטים: היכן ניתן למצוא את התצוגות המסנוורות ביותר?

בתקופת החגים, קפריסין הופכת לארץ פלאות חורפית עם אורות מנצנצים וקישוטים חגיגיים המעטרים את הרחובות והמבנים. אחד המקומות הטובים ביותר לחוות את הקסם של חג המולד בקפריסין הוא בעיר הבירה ניקוסיה. מרכז העיר ההיסטורי מעוטר באלפי אורות, היוצרים אווירה קסומה שבטוח תשמח מבקרים בכל הגילאים.

מקום נהדר נוסף לראות אורות חג המולד מסנוורים הוא בעיר החוף לימסול. רחוב הקניות הראשי של העיר, Anexartisias, הופך לארץ פלאות חורפית עם אורות וקישוטים חגיגיים, היוצרים אווירה קסומה המושלמת לטיול נינוח.

למי שרוצה לחוות את תקופת החגים בצורה מסורתית יותר, הכפר לפקרה הוא יעד שחובה לבקר בו. ממוקם בהרי הטרודוס, הכפר ידוע בארכיטקטורה היפה שלו ובאומנות המסורתית שלו. בתקופת החגים, הכפר מקושט באורות חגיגיים וקישוטים היוצרים אווירה נעימה ומזמינה המושלמת לבילוי משפחתי.

בנוסף למיקומים הללו, רבים מהמלונות ואתרי הנופש של האי יוצרים גם תצוגות חג מולד יפהפיות שכדאי לראות. לדוגמה, מלון ארבע העונות בלימסול ידוע בעץ חג המולד המהמם שלו, המעוטר באלפי אורות וקישוטים.

תצוגה מהפנטת של אורות חג המולד המאירים בניין קפריסאי היסטורי
תצוגה מהפנטת של אורות חג המולד המאירים בניין קפריסאי היסטורי

מהם אירועי חג המולד וההופעות המובילים בקפריסין?

קפריסין היא ביתם של מגוון רחב של אירועי חג המולד והופעות שבטוח ישמחו מבקרים בכל הגילאים. אחד האירועים הפופולריים ביותר הוא כפר חג המולד בניקוסיה, הכולל מגוון פעילויות מסורתיות, כגון שירי חג המולד, דוכני אוכל חגיגיים ואומנות.

אירוע פופולרי נוסף הוא פסטיבל חג המולד של לימסול, שמתקיים בעיר העתיקה ההיסטורית של העיר. הפסטיבל כולל מגוון הופעות, כגון קונצרטים של מוזיקה, מופעי מחול ומופעי תיאטרון. המבקרים יכולים גם לחקור את שוק חג המולד של הפסטיבל, המציע מגוון של מתנות ומזכרות.

למי שמחפש חווית חג מולד מסורתית יותר, השתתפות בשירות חג המולד באחת הכנסיות ההיסטוריות של קפריסין היא חובה. האי הוא ביתם של מספר כנסיות יפהפיות, כמו מנזר איה נאפה, המארח מגוון קונצרטים ושירותים לחג המולד.

בנוסף לאירועים אלה, מלונות ואתרי נופש רבים באי מציעים גם תוכניות חג המולד שלהם. לדוגמה, מלון אנאבל בפאפוס מארח מגוון פעילויות חגיגיות, כגון סדנאות להכנת לחם ג'ינג'ר, תה אחר הצהריים בנושא חג המולד וביקורים של סנטה קלאוס.

לבסוף, למי שרוצה לחוות את עונת החגים בצורה ייחודית, טיול חג המולד מסביב לאי הוא אופציה מצוינת. חברות שייט רבות מציעות הפלגות מיוחדות בנושא חג המולד, הכוללות פעילויות חגיגיות כמו שירת מזמורים, ארוחות ערב חג המולד וביקורים בנקודות ציון היסטוריות.

גילוי הצד הרוחני של חג המולד: מדריך לכנסיות ההיסטוריות של קפריסין

קפריסין ידועה בהיסטוריה ובתרבות העשירה שלה, ואחת הדרכים הטובות ביותר לגלות את הצד הרוחני של האי היא ביקור בכנסיות ההיסטוריות הרבות שבו. במהלך עונת חג המולד, הכנסיות הללו מתעוררות לחיים עם שירותים ואירועים מיוחדים, מה שהופך אותן למקום המושלם לחוות את המשמעות האמיתית של החג.

  • מנזר איה נאפה:
    נווה מדבר רוחני בלב העיר
    ממוקם בלב איה נאפה, מנזר איה נאפה הוא אחד מציוני הדרך האייקוניים ביותר של האי. נבנה במאה ה-16, המנזר הוא ביתם של מספר ציורי קיר ואיקונות שהשתמרו להפליא, כמו גם גן חצר מדהים. במהלך עונת חג המולד, המנזר מארח מגוון שירותים ואירועים, כולל קונצרטים של מזמורי חג המולד ומיסות חצות.
  • כנסיית סנט לזרוס:
    עדות לארכיטקטורה ביזנטית
    ממוקם בלב לרנקה, כנסיית סנט לזרוס היא דוגמה יפה של אדריכלות ביזנטית. הכנסייה, שנבנתה במאה ה-9, היא ביתם של מספר ציורי קיר ואיקונות מדהימים, כמו גם קברו של סנט לזרוס עצמו. במהלך עונת חג המולד, הכנסייה מארחת מספר שירותים ואירועים, כולל מיסת חצות מיוחדת בערב חג המולד.
  • כנסיית Panagia Chrysopolitissa:
    הצצה לעבר העתיק של קפריסין
    ממוקם בלב פאפוס, כנסיית Panagia Chrysopolitissa היא אחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביותר של האי. הכנסייה, שנבנתה במאה ה-13 באתר של מקדש עתיק, היא ביתם של מספר ציורי קיר ואיקונות מדהימים, כמו גם שרידים של בזיליקה ביזנטית. במהלך עונת חג המולד, הכנסייה מארחת מספר שירותים ואירועים, כולל מיסה מיוחדת ביום חג המולד.

צילום פנים מהמם של כנסייה קפריסאית היסטורית, מעוטרת בקישוטי חג המולד
צילום פנים מהמם של כנסייה קפריסאית היסטורית, מעוטרת בקישוטי חג המולד

מסקנה: חג המולד הקפריסאי שווה בהחלט

לסיכום, חגיגת חג המולד בקפריסין היא חוויה מיוחדת באמת. מהמסורות הקפריסאיות הייחודיות ועד הטעמים החגיגיים של העונה, יש משהו לכל אחד ליהנות. בין אם אתם מחפשים מתנות באחד משווקי חג המולד הרבים של האי, מתפעלים מהאורות והקישוטים המסנוורים, או משתתפים באחד מהאירועים וההופעות הרבים, בטוח שתרגישו את רוח החג בכל פינה באי.

אבל אולי מה שמייחד את חג המולד בקפריסין הוא ההיסטוריה והתרבות העשירה של האי, שמוצגת במלואה במהלך עונת החגים. ביקור בכנסיות ההיסטוריות והתנסות בצד הרוחני של החג היא דרך בלתי נשכחת להתחבר לעבר ולהווה של האי.

חג המולד בקפריסין:

שם אירועמקוםתאריךעלות
פסטיבל חג המולד של לימסוללימסול24-25 בדצמברחינם
פסטיבל חג המולד של פמגוסטהפמגוסטה21-23 בדצמברחינם
שוקי חג המולד של פאפוספאפוס12-15 בדצמברחינם
מצעד חג המולד של ניקוסיהניקוסיה14 בדצמברחינם

לסיכום, חג המולד בקפריסין מציע שילוב ייחודי של מסורות תרבותיות, חגיגות תוססות ואירוח חם. בין אם אתם חוקרים כפרים מקסימים, משתתפים באירועים תוססים או שופינג בשווקים שוקקים, אתם בטוחים ליצור זיכרונות בלתי נשכחים על האי היפה הזה.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!