חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קירניה (גירנה) – Kyrenia (Girne)

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

הכירו את קירניה - Kyrenia (Girne)
עיירת החוף המהפנטת של צפון קפריסין

ברוכים הבאים ל-Girne, או Kyrenia, עיירת נמל יפהפייה הממוקמת על חופיה הצפוניים של צפון קפריסין, אחת מהפנינים המרהיבות של הים התיכון. עיירה שידועה בנמל הציורי שלה, מבצר עתיק מרשים ביופיו, חיי לילה תוססים והיסטוריה עשירה בת אלפי שנים.

אז בואו נכיר את היעד הבא שלכם במדינת האי השכנה, העיר הקפריסאית קירניה.

דברים שחשוב לדעת:

מטבע: העיירה קירניה נמצאת בחלקו הטורקי של האי ולכן המטבע בו משתמשים הוא לירה טורקית (TRY). רוב המקומות והאטרקציות מקבלים כרטיסי אשראי, אך מומלץ להסתובב גם עם מזומן עבור חנויות קטנות ושווקים מקומיים.

שפה: השפה הרשמית בעיירה הינה טורקית, אך תמצאו בה רבים שדוברים אנגלית מעולה בשל ההשפעה הבריטית על האי.

אקלים: קירניה, כמו שאר קפריסין, נהנית מאקלים ים תיכוני מלא מלא עם קיץ חם ויבש וחורף מתון יחסית. התקופה הטובה ביותר לבקר באי היא תקופת האביב והקיץ, אז ניתן ליהנות מרחצה בחופי הים הקסומים של העיירה לצד האטרקציות הרבות שבה. בחודשי האביב והקיץ שלל האטרקציות והאתרים פתוחים, וזוהי שיא עונת התיירות בעיירה.

גם בחודשי הסתיו והחורף ניתן לטייל בעיירה וליהנות מהאתרים ההיסטוריים שבה, יש לקחת בחשבון שחלק קטן מהאטרקציות והאתרים בה יהיו סגורים.

נהיגה: הנהיגה בקירניה היא בצד שמאל של הכביש, כמו בבריטניה. 

איך להגיע לקירניה: שדה התעופה הקרוב ביותר לעיירה הוא שדה התעופה אקרן, Ercan International Airport (ECN), שדה התעופה של העיר ניקוסיה שנמצא בחלקו הצפוני של האי. אל שדה התעופה בדרך כלל אין טיסות ישירות מנתב"ג, והדבר כרוך בעצירת ביניים בטורקיה או במדינה באזור. 

הדרך המומלצת להגיע אל העיירה היא לטוס אל שדה התעופה של העיר לרנקה, Larnaca International Airport (LCA), שנמצא בחלקה היווני של קפריסין, ומשם לנסוע ברכב ולחצות את הגבול. מרחק הנסיעה ייקח לכם כשעה ורבע.

טיפ חשוב: יש לציין לחברת השכרת הרכב שברצונכם לחצות את הגבול בין קפריסין היוונית לקפריסין הטורקית.

למתניידים בתחבורה ציבורית, ניתן להגיע בקו אוטובוס מהעיר ניקוסייה או מהעיר פמגוסטה. 

כמה זמן להקדיש לעיירה: זמן הביקור המומלץ בעיר החוף הקסומה תלוי בכם. אם אתם מעוניינים לחקור את האטרקציות המרכזיות של העיירה ושל סביבתה יחד עם חופיה הקסומים, הקדישו לעיירה בין 2-4 ימים. 

אם אתם מחפשים חופשה רגועה יותר, או שאתם מעוניינים לצאת לטיולי יום לאטרקציות או עיירות סמוכות, הוסיפו עוד יום- יומיים לביקור. זמן זה יאפשר לטבול באורח החיים הקפריסאי, לטייל בנחת בעיירה וליהנות מהאטרקציות והאתרים הסובבים אותה.

סיפורה ההיסטורי של העיירה:

העיירה קירניה מתגאה בהיסטוריה ארוכת שנים שמשקפת את המורשת המורכבת של האי עצמו. שורשיה של העיירה מתוארכים למאה ה-10 לפני הספירה, אז הוקמה באזור עיר נמל משגשגת שהתגאתה במסחר ימי ויבשתי בשל מיקומה האסטרטגי, בדרך בין לבנון והמזרח התיכון לטורקיה, אירופה.

בשנות האימפריה הרומית והאימפריה הביזנטית, שימשה קירניה כמעוז נמל חשוב. ביצורי העיר וטירת קירניה שנבנו במאה ה-7 לספירה, נועדו להגן על העיירה החשובה מפני פשיטות ותקיפות ערביות, שהיו נפוצות בתקופה זו. בשנים אלו חווה העיירה שגשוג כלכלי לצד חשיבות מדינית.

בסוף המאה ה-12 עברה קפריסין לשלטונו של ריצ'רד הראשון, מלך אנגליה (Richard the Lionheart), ולאחר מכן נמכרה למסדר האבירים הטמפלרים, אבירים נוצרים שערכו מסעות צלב בארץ הקודש. קפריסין עברה גם לידיה של משפחת לוסיניאן (House of Lusignan), בית מלוכה צרפתי ששלט באזורים נרחבים באירופה ומחוצה לה. בתקופת שלטונו של בית לוסיניאן טירת העיירה שימשה כמעון מלכותי, והיא הורחבה ושופצה כמו גם מעמדה של העיר. במאה ה-15 עברה העיר לשלטון ונציאני, שחיזק וביצר את העיר מחשש לכיבוש האימפריה העות'מאנית שהלכה והתחזקה.

והנה האיום שממנו חששו הגיע, והעיירה הקטנה, ביחד עם קפריסין כולה, נפלה בידי העות'מאניים בשנת 1571. בשנות שלטונם, העות'מאניים הוסיפו לאזור מבנים ששינו את פניו, וטירת העיירה שימשה כבית סוהר וכבסיס צבאי. בשנת 1878 נכנסה לעיירה השליטה האדמיניסטרטיבית, אך העיירה נותרה שקטה ומבודדת יחסית.

שלוותה של העיירה השקטה הופרה בשנת 1974, אז, בעקבות שנים של מתח וסכסוך בין הקהילות הקפריסאיות היווניות והטורקיות, טורקיה פלשה לקפריסין. האי הפסטורלי חולק, כאשר השליש הצפוני שלו, שבתוכו נכללת העיירה קירניה, עבר לשליטה טורקית. 

למרות המחלוקות הפוליטיות, העיירה קירניה התפתחה עם השנים והפכה לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר בקפריסין. בביקור בעיירה ממש לא תמצאו עיר במלחמה או עיירה שמתח שורר בה, אלא עיר נמל יפהפייה המתגאה בהיסטוריה עשירה ובאווירה קסומה.

אז מה לראות ולעשות בקירניה?

טירת קירניה (Kyrenia Castle):

האתר המפורסם ביותר בעיירה הוא טירת קירניה, אנדרטה היסטורית קסומה בעלת היסטוריה מרתקת ומבנה אדריכלי יפהפה.

הטירה מתוארכת לתקופת הרומאים, אך המבנה הנוכחי שתראו בביקור נבנה בעיקר על ידי הביזנטים במאה ה-7 כהגנה מפני פשיטות פיראטים ערבים. הטירה עברה שינויים משמעותיים תחת האימפריות השונות ששלטו באזור, שעיצבו אותה מחדש והוסיפו לה אלמנטים תרבותיים מרתקים.

בתקופת שלטונה של משפחת לוסיניאן אותה הזכרנו קודם לכן, הטירה הוגדלה ושימשה כמעון מלכותי, ונוספו לה אולמות גדולים, מבוכים וחדרים, שהפכו את הטירה לארמון מפואר.

במאה ה-16, תחת שליטה ונציאנית, הטירה בוצרה מחדש ונוספו לה הגנות רבות כדי להגן עליה מפני ניסיונות כיבוש, הגנות וביצורים אותם ניתן למצוא עד היום.

ביקור בטירת קירניה ייקח אתכם לחקור את החללים והחדרים המרהיבים שבה. במקום תוכלו למצוא גם את מוזיאון הספינה הטרופה, שמגולל את סיפורה של אחת הספינות הטרופות העתיקות ביותר שהתגלו- ספינת מסחר יוונית מהמאה הרביעית לפני הספירה שנמצאה מול חופי העיירה.

לצד המוזיאון וחללי הטירה המרשימים, חלקה המערבי של הטירה מציע נופים עוצרי נשימה אל עבר העיירה ואל עבר הים התיכון הכחול, ובקיצור, החוויה מדהימה.

נמל קירניה (Kyrenia Harbour):

לצד הטירה היפהפייה נמצא נמל קירניה, שיהיה ללא ספק אחד משיאי הביקור בעיירה. הנמל, שידוע ביופיו הציורי ובאווירה השלווה שבו, הוא המקום המושלם לגלות את התרבות וסגנון החיים של עיירת החוף הים תיכונית.

הנמל הקסום ממוקם על רקע רכס הרי קירניה המרהיב, לצד מימיו הכחולים והצלולים של הים התיכון, אשר מנוקדים בסירות דיג צבעוניות ויאכטות יוקרתיות. 

בביקור בנמל היפהפה תוכלו לטייל לאורכו, לספוג את השמש הקפריסאית, וליהנות מהבריזה העדינה. לאורך הנמל תמצאו ספסלים רבים בהם תוכלו לשבת ולצפות בנוף הקסום של המים הכחולים והדייגים הממהרים לצאת אל הים.

לאורך הנמל תמצאו גם מגוון מסעדות ובתי קפה בסגנון מקומי לצד סגנון בינלאומי מודרני. שלל המסעדות מציעות נופים מרהיבים אל עבר הנמל. אל תחמיצו את ההזדמנות לשבת באחד מבתי הקפה או המסעדות ולטעום דגים טריים, גבינת חלומי מקומית ועוד שלל הפתעות טעימות.

מלבד בתי הקפה והמסעדות, תמצאו לאורך הנמל ובאזור שמסביב חנויות בוטיק וחנויות מזכרות שמציעים מוצרים מקומיים, עבודות יד או ביגוד אותנטי. כאן תוכלו להתחדש בבקבוק שמן זית איכותי או במגנט חדש למקרר. 

אם תרצו חוויה סוערת קצת יותר, תוכלו לעלות על אחת מהספינות שעוגנות בנמל, שייקחו אתכם לטיול שייט ביאכטה יוקרתית או בספינת עץ מסורתית שנקראת גולט. כי מה יותר כיף מלהשתזף על הסיפון, לשחות במים התכולים וליהנות מארוחה מענגת לרקע נופי הים הכחול.

בביקור בעיירה הקסומה תגיעו אל הנמל יותר מפעם אחת, אבל אל תפספסו הגעה בשעת השקיעה, אז הנמל הנעים הופך למרכז תוסס שמציע אווירה נפלאה לצד נופים נפלאים עוד יותר.

ומחוץ לעיירה?

לא מיצינו עדיין את העיירה הקסומה, אבל בסביבת העיירה יש כל כך הרבה דברים שאתם חייבים לראות ולעשות. 

מנזר בלאפייס (Bellapais Abbey):

10 דקות נסיעה מחוץ לעיירה הקסומה יביאו אתכם אל מנזר השלום, אתר עתיק יפהפה שממוקם בפסטורליות בכפר הקטנטן בלאפייס. המנזר המרהיב, שנבנה במהלך המאה ה-13 תחת שלטונו של בית לוסיניאן, הוא דוגמה יוצאת דופן לארכיטקטורה גותית עתיקה. 

ביקור במנזר היפהפה ייקח אתכם בין חלליו ששרדו,  כמו הכנסייה העתיקה והקלוי סטר, החצר פנימית, שבתוכם תמצאו פרטים אדריכליים מרהיבין ביופיים. במנזר תמצאו גם את חלל "בית האוכל", שמציג לראווה קשתות גותיות מרשימות וחלון ורדים עתיק יפהפה. לצד חללי המנזר הקסומים תוכלו ליהנות מנופיו של האזור ומהאווירה הפסטורלית של הכפר בו הוא שוכן.

טירת סנט הילריון (St. Hilarion Castle):

אתר היסטורי נוסף ששווה ביקור הוא טירת סנט הילריון, טירה מרהיבה ביופייה ששוכנת על רכס הרי קירניה, ומציעה נוף פנוראמי מדהים של העיירה הקסומה והנוף שמסביב. 

הטירה נבנתה במאה ה-10 לספירה, אך מי שהרחיבו אותה ופיתחו אותה היו הביזנטים, כחלק מתכנית ההגנה שלהם מפני שודדי ים ערבים.

הטירה מחולקת לשלושה אזורים, כאשר כל אחד מהם ממוקם בגובה שונה. בחלק התחתון נמצאות אורוות הסוסים ומגורי תושבי הטירה, בחלקה האמצעי כנסייה ובתי מגורים נוספים, ובחלקה העליון אזור תצפית מבוצר.

ביקור בטירת סנט הילריון כרוך בטיפוס קצר, אבל ברגע שתגיעו לאזור התצפית תבינו שהדבר היה שווה את המאמץ. יש הטוענים כי הטירה היפהפייה שימשה השראה לעיצוב הטירה בסרט "שלגיה ושבעת הגמדים" של דיסני. 

בביקור בטירה היפהפייה תוכלו לחקור את החללים והחדרים הרבים שבה, לגלות את המעברים הנסתרים והקפלה הקטנה, ליהנות מהנופים הפנוראמיים ובעיקר להרגיש שחזרתם אחורה בזמן. 

Kyrenia
טירת סנט הילריון הקסומה- מצליחים לדמיין את הנוף מהפסגה?

עוד מחוץ לעיירה:

העיר ניקוסיה (Nicosia): במרחק של חצי שעת נסיעה מהעיירה נמצאת העיר ניקוסיה, בירת קפריסין, עיר תוססת שיש בה המון מה לראות. הקדישו לעיר הקסומה יום אחד, בו תבקרו במסגד סלימייה (Selimiye Camii), מסגד יפהפה שנבנה בתוך קתדרלה עתיקה ובשוק התוסס בויוק חאן (Büyük han). העיר היפהפייה משלבת בצורה יוצאת דופן חדש וישן, ואסור לכם לפספס אותה.

חצי האי קרפאז (Karpaz Peninsula): במרחק של שעה וחצי נסיעה מזרחה מקירניה תמצאו את חצי האי קרפאז, אזור יפהפה אשר ידוע ביופיו הטבעי ובחופים המדהימים שלו. בחצי האי תמצאו את חוף הזהב, אחד מהיפים בקפריסין, לצד אזור טבע יפהפה מלא בחיות בר ומיני ציפורים נדירות.

חופים:

אי אפשר לדבר על עיירת חוף מבלי להזכיר כמה מהחופים הנפלאים שבאזור, ובעיירה קירניה ובסביבתה תמצאו כמה מהחופים היפים ביותר של צפון קפריסין.

חוף הצבים באלאגדי (Alagadi Turtle Beach): חוף יפהפה עם חולות זהובים ומים צלולים. החוף משמש כאתר קינון מרכזי לצבי ים בסכנת הכחדה (בעיקר צבים ירוקים), בעיקר בחודשים מאי עד אוקטובר. 

מרחק מהעיירה קירניה: 25 דקות נסיעה.

אסקייפ ביץ' קלאב (Escape Beach Club): במרחק קצר ממערב לעיירה תמצאו את אסקייפ ביץ' קלאב, חוף- ריזורט פופולארי שמשלב חוף חולי יפהפה עם מגוון מתקנים כמו בר, מסעדה, פעילויות ספורט ימי ומתקני שיזוף. כדי להיכנס לחוף תיאלצו לשלם דמי כניסה, אך אם מתחשק לכם להעביר מספר שעות כיפיות ומרעננות, הדבר מומלץ ביותר.

מרחק מהעיירה קירניה: 10 דקות נסיעה.

חוף דיאנה (Diana Beach): חוף ידידותי למשפחות שמציע חול זהוב לצד מתקני שיזוף ומסעדה. 

מרחק מהעיירה קירניה: 15 דקות נסיעה.

חיי לילה:

העיירה קירניה מתהדרת בסצנת חיי לילה תוססים, מברי קוקטיילים מרעננים דרך מועדונים מהפנטים וקזינו לאמיצים:

לב חיי הלילה של העיירה הוא ללא ספק אזור הנמל. כאן, תמצאו שפע של מסעדות וברים בהם תוכלו ליהנות מארוחה טובה מקוקטייל או מבירה לצד נוף יפהפה. רוב הברים יציעו לכם מקומות ישיבה בחוץ, בהם תוכלו ליהנות מלילה ים תיכוני נעים לצד אווירה משכרת.

אם תרצו לשלב ארוחה טובה עם אלכוהול איכותי ומעניין, נסו את הבר Efendi Bar Restaurant, המציע שילוב של משקאות מקומיים ובינלאומיים בתוך מבנה עות'מאני היסטורי.

כתובת הבר:  kamil pasa sokak, Kyrenia

לאמיצים בעלי המזל, בקירניה תמצאו כמה בתי קזינו מפוארים, שנמצאים בתוך המלונות הגדולים בעיירה. 

אם תגיעו לעיירה בתקופת סוף השבוע, במיוחד בחודשי הקיץ, חפשו אחר המועדונים בעיירה שמציעים הופעות חיות ואירועים עד אור הבוקר.

הסצנה הקולינרית בעיירה:

המטבח הקפריסאי מציג שילוב מענג של השפעה יוונית לצד השפעה טורקית ומזרח תיכונית. בביקור בעיירה אתכם חייבים לבקר בטברנות ובמסעדות המקומיות ולנסות מנות כמו מוסאקה, סופלאקי או גבינת חלומי מקומית. אל תשכחו לטעום את היינות המיוצרים באזור ואת משקה הברנדי החמות, משקה אלכוהולי פופולארי באזור.

המסעדות המומלצות בעיירה:

Niazi's : מוסד קולינרי מפורסם בעיירה, מסעדה מעולה שמגישה מנות קבב נפלאות לצד מנות בשר איכותיות לצד לחם קפריסאי ויין מקומי. זהו מוסד חובה למי שרוצה לחוות את הסצנה הקולינרית הקפריסאית במיטבה.

כתובת המסעדה: Kordonboyu Sokak, 20 Temmuz Kordonboyu Kyrenia.

Archway Restaurant:: ממוקמת בכפר Zeytinlik, ממש מחוץ לעיירה, מסעדה משפחתית הידועה באירוח חם ומפנק לצד אוכל ביתי טעים. המסעדה מגישה תפרטי קפריסאי מסורתי שמתבסס על מרכיבים מקומיים טריים.

כתובת המסעדה: . Dereboyu Sk, Zeytinlik 99300

Grida Balik Fish Restaurant: המלצה חמה לאוהבי דגים ומאכלי ים. המסעדה המעולה מציעה מגוון דגים טריים ופירות ים, שמוגשים לצד אווירה ביתית נפלאה. 

כתובת המסעדה: Uğur Mumcu Bulvarı No: 20/1, Girne 9930.

לסיכום, עיירת החוף קירניה, עם ההיסטוריה העשירה שלה, יופייה הטבעי ואווירת האירוח החמימה מתגאה בכינוי הפנינה הקפריסאית, ובצדק. בין אם אתם חובבי היסטוריה, חופים, אוהבי אוכל או מטיילים שמחפשים נופים ציוריים ואווירה שליווה, קירניה מציעה משהו לכולם. הקסם של העיירה טמון בשילוב ההרמוני בין עבר להווה, בסצנת תרבות תוססת ובאורח חיים איטי ונינוח שמזמין אתכם להירגע וליהנות מהנאות החיים הפשוטות.

מטירת קירניה העתיקה שצופה על הנמל השליו, דרך הנופים עוצרי הנשימה מטירת סנט הילריון והשלווה של מנזר בלאפייס, האטרקציות של העיירה לא מפסיקות להפתיע.

 

קירניה היא עיר מרכזית בצפון קפריסין (קפריסין התורכית) ויש בה המון מה לראות, להלן חלק מהדברים:

נמל גירנה – Girne Harbour

נמל גירנה הוא נמל יאכטות יפהפה, ים תיכוני מובהק, על המראה והאווירה. זהו המקום לבילוי של שוטטות נינוחה בשעות הבוקר, בין דוכני המזכרות וחנויות הבגדים, הכל מעוצב בתפאורה של נמל וים. כשמתעייפים, יושבים לנוח באחד מבתי הקפה המרובים. אפשר תמיד לתפוס שיט קצר באחת מהסירות הרבות הקשורות למזח. היום פרנסתם של רוב אנשי הנמל היא לא מדיג אלא מתיירות, ולכן הכל מכוון לרווחת התייר.
טיול ערב בנמל זהו הבילוי הקלאסי של חובבי הז'אנר. האורות דולקים, כל המסעדות פתוחות ומציעות שפע מאכלי ים, האווירה נינוחה ורגועה. מי שמחפש פעילות יכול להמר באחד מבתי הקזינו. כשעושים טיול מקיף בנמל אפשר להבחין במגדל קטן שאליו היתה מחוברת שרשרת ברזל כבדה, שבעזרתה היו סוגרים את הנמל לעת ערב, או לצורך הגנה בפני אויבים.

מבצר גירנה – Kyrenia Castle

המבצר יושב על הנמל וחולש עליו. נזכר לראשונה במקור מן המאה ה-12 בהקשר לריצ'רד לב הארי. חפירות ארכיאולוגיות מובילות אותנו הרחק אל התקופות ההלניסטית והרומית, במאות השניה והראשונה לפני הספירה, אבל ממצאים של ממש יש רק מהתקופה הביזנטית, כשהמבצר נבנה בתור הגנה נגד הפלישה הערבית במאה השביעית. המבצר שופץ על ידי מלכי בית לוזיניאן הצרפתים, והועבר לוונציאנים אחריהם במאה ה-15. במאה ה-16 כבשו את המקום העות'מאנים, ששלטו בו 300 שנים. במשך השלטון הבריטי שימש המבצר בתור בית סוהר וגם בתור בית ספר לשוטרים.
המבצר היה מוקף בתעלת מים ששימשה כעין נמל פנימי כדי להגיע עד לפתח המבצר עצמו. הכניסה למבצר מובילה אותנו אל מסדרון ארוך שבקצהו כנסיה ביזנטית, כנסיית סנט ג'ורג', שכיפתה נתמכת בעמודי שיש, ושוחזרה לאחרונה. החומות המסיביות הן מהתקופה הוונציאנית. ביציאה לחצר אפשר להבחין בקבר שיש של המפקד התורכי שכבש את המבצר. בחצר הפתוחה ניצבת כנסיה לטינית קטנה השייכת לתקופה הלוזיניאנית. אפשר לעלות על מגדל השמירה ולצפות על הנוף המרהיב.
באגף הלוזיניאני של מגדל השמירה יש מוזיאון סירות ובו הספינה העתיקה ביותר בעולם (300 לפני הספירה). זו ספינה יוונית שנשלתה בשלמותה מקרקעית הים של מפרץ קירניה והיא כנראה תואמת את ימיו של אלכסנדר מוקדון. במוזיאון מוצגות גם הסחורות שנמצאו בספינה, 4000 כדי יין, כלים לאיכסון מלח, כדי שמן וכלי עץ.

קבר הזרטי עומר – Hazreti Omer Turbesi (Camii)

ארבעה ק"מ מזרחית לקירניה, על החוף, על צוק החודר ממש לתוך הים, כשגלי הים לוחכים אותו, נמצא מבנה קבר (טורבה Turbe) יפה, שהפך להיות מקום קדוש אשר עולים אליו לרגל (זיארה). המבנה, הכולל קברים ומסגד קטן, הוא מהמאה השביעית. הזרטי עומר הגן ביחד עם ושישה חיילים על החוף הזה מפני פלישת המוסלמים תחת פיקודו של הח'ליפה מועאוויה לבית אומיה. שרידים מעידים על כך שהמקום היה מקדש פגאני לפני שעשו ממנו קבר תורכי. לפני 1974 עלו לרגל למקום גם מוסלמים וגם נוצרים, בכל זאת, קדוש זה קדוש. היום יש בתוך המבנה תערובת משונה של קברי קדושים ומעין ספריה דתית קטנה. הקירות מקושטים בתמונות של מכה. מכל מקום, שווה מאוד לבקר במקום, בעיקר בזכות מיקומו המופלא והיחודיות במראהו.

מוזיאון הפולקלור – Folk Art Museum

המוזיאון לפולקלור ממוקם במבנה מרהיב מן המאה ה-18 בנמל גירנה. במוזיאון שלושה מפלסים עיקריים. המרתף שלו, שבעבר השתמשו בו בתור מקום איחסון, מטבח מקום מגורי צוות המשרתים, מציג בתוכו עכשיו אוסף מרתק של כלי עבודה חקלאיים. הקומה הראשונה שהיתה אגף האירוח, והקומה השנייה שהיתה חדרי שינה מאכסנים עתה אוסף של רהיטים, כלי מיטה, בגדים וחפצי יום יום מן המאות 18 – 19.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!

דילוג לתוכן