חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המרינות והנמלים של קפריסין שאסור לפספס

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על המרינות והנמלים של קפריסין

עיירת הנופש לימסול

לימסול או בשמה השני, למסוס, היא  עיר נופש תיירותית בקפריסין עם חופים חוליים נקיים ומהווה את  המרכז הקוסמופוליטי של קפריסין, היא שילוב בין  עיר עתיקה ומודרנית .

לימסול ממוקמת על קו החוף מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור תיירים בקיץ, יש בה  נמל ישן ומרינה עכשווית  וטיילת שהפכה מוקד לטברנות וברים ,  בעיר העתיקה תמצאו שלל מסעדות ובתי קפה טרנדיים .

הטיילת בלימסול פופולרית מאוד בקרב נופשים בשל הנוף שלה לים, החופים החוליים ועצי הדקל, לאורך רצועת החוף תמצאו פארקי מים שונים הטיילת עמוסה במסעדות, בתי קפה, פאבים בסגנון אנגלי, מועדוני לילה תוססים,טברנות  ומגוון רחב של חנויות , תוכלו למצוא מזכרות ומעדנים מסורתיים. 

מולוס היא יותר מטיילת, זהו פארק חוף המושך המשתרע מהנמל הישן ועד לגן החיות. יש בה מגרשי משחקים, בתי קפה וספסלים, מדשאות ופסלים . תוכלו לשכור אופניים לכמה שעות כדי לדווש לאורך הרצועה על קו המים של העיר.

המרינה והנמל של לימסול

המרינה של לימסול מספקת  עגינה של יאכטות בים ובחוף. בנוסף, הפרויקט כולל פיתוח של יחידות מגורים, מסחר וכן מבנים לשימושי תרבות. המיקום שנבחר לפיתוח המרינה של לימסול צמוד ללב ליבה של לימסול, היא מתמזגת עם הסביבה של הנמל הישן, העיר העתיקה והטירה, מטרות הפרויקט  להפוך ליעד ייחודי למגורים ולפנאי. המרינה של לימסול צפויה לשפר את התיירות הימית ולשים את קפריסין במרכז מפת יעדי היאכטות. 

הנמל הישן  הוא נמל דייגים והאזור שסביבו  מהווה מרכז תיירותי מדהים ביופיו. בין הנוף הציורי אך המודרני בולטות סירות הדייגים. חנויות חדשות נפתחות בזו אחר זו והאנרגיה של הנמל מזכירה את תקופות זוהר קודמות.תמצאו מסעדות , טברנות עם מוזיקה חיה ועוד.

אי אפשר לבקר בקפריסין בלי לבקר במרינות המדהימות
אי אפשר לבקר בקפריסין בלי לבקר במרינות המדהימות

החופים של לימסול

הרצועה הארוכה והחולית של שמונה קילומטרים של ליידי'ס מייל ביץ' (13 קילומטרים דרומית-מערבית ללימסול) נמצאת על החוף המזרחי של חצי האי אקרוטירי והוא אחד החופים המקומיים הפופולריים ביותר, כאשר הנוף המעניין של אגם המלח עובר מאחורי החוף .

חוף קוריון (17 קילומטרים מערבית ללימסול) נמצא מתחת להריסות האדירות של קוריון העתיקה ומתגאה בצוקים, ובשרידים של בזיליקה מהמאה ה-6 .העיר עתיקה קוריון היא בגדר ביקור חובה כשאתם מבקרים בקפריסין, תוכלו לטייל בין הבניינים  ולהתפעל מההיסטוריה העתיקה  ומהשרידים העתיקים, רומיים וביזנטיים, במיוחד כדאי לבקר בתיאטרון ההלני העתיק, פסיפסים ומקדשים .

העיר העתיקה הזאת מהמאה ה-8 לפני הספירה ממוקמת על פני צוק עם נופים של האזור הכפרי וים התיכון. זו הייתה אחת מממלכות הערים החזקות ביותר של קפריסין העתיקה.תוכלו להתרשם מהמבנים ששרדו, התיאטרון, פאלאסטרה (בית ספר להיאבקות יווני עתיק), המקדשים, המרחצאות, השוק ומקדש אפולו הילאטס.

על הגבעה נמצאים שרידי מקדש ארבעת העמודים מסוף התקופה הקלאסית, במיוחד מהתקופה ההלניסטית (325-50 לפנה"ס), הרומית (50-330 לספירה) והתקופה הנוצרית המוקדמת (המאה הרביעית).

חוף אבדימו (27 קילומטרים מערבה מלימסול) הוא חוף ארוך עם חוף חולי, המים הרדודים הופכים אותו לידידותי לשחיינים, משפחות עם ילדים, תוכלו ליהנות גם מבית קפה קטן ומזח בקצה המזרחי.

חוף העיר המוביל של לימסול, אקטי אולימפיון, מוקף חלקית על ידי מולוס. הוא זכה בדגל הכחול בשל המים הצלולים והחופים הנקיים , תוכלו ליהנות מבתי קפה על קו המיםו חנויות נמצאות במרחק הליכה החולות האפורים הכהים של החוף מגיעים ליותר משני קילומטרים ובחלקים רוחבה של אקטי אולימפיון 40 מטר.

הסלע של אפרודיטה (Petra tou Romiou)

זהו אחד המקומות הקסומים ביותר של האי לביקור בשקיעה.שני סלעים גדולים מזדקרים לים ויוצרים את אחד מנופי החוף המצולמים ביותר של קפריסין.  החוף עצמו אינו חולי ומהווה מקום פיקניק מוביל ותחנת חובה לכל מי שמסתובב לאורך קו החוף בין לימסול לפאפוס.

חוף אפרודיטה ידוע גם בתור סלע אפרודיטה. האגדה מספרת שאלת האהבה הגיחה מהמים אלפי אנשים נוהרים לאזור מדי שנה כדי להציץ בסלע .בחוף יש חלוקי נחל מציע ושפע של מקום להירגעות. חוף אפרודיטה מחובר לפאפוס ולימסול דרך כביש חוף ארוך.

החוף הזה הוא אחד הפופולריים ביותר של האי. מטיילים נוהרים לכאן, במיוחד כשהשמש שוקעת – השקיעות כאן קסומות. מוקד החוף הוא, ללא ספק, סלע אפרודיטה, שהוא יצירת טבע מפוארת , יש טברנה בקרבת  החוף ובלילה היא מרקידה ומאכילה מקומיים ותיירים.

המרינות הבתוליות של קפריסין
המרינות הבתוליות של קפריסין

טיילת לימסול

הטיילת בלימסול פופולרית מאוד בקרב נופשים בשל הנוף שלה לים, החופים החוליים ועצי הדקל, לאורך רצועת החוף תמצאו פארקי מים שונים הטיילת עמוסה במסעדות, בתי קפה, פאבים בסגנון אנגלי, מועדוני לילה תוססים,טברנות  ומגוון רחב של חנויות , תוכלו למצוא מזכרות ומעדנים מסורתיים. 

מולוס היא יותר מטיילת, זהו פארק חוף המושך המשתרע מהנמל הישן ועד לגן החיות. יש בה מגרשי משחקים, בתי קפה וספסלים, מדשאות ופסלים . תוכלו לשכור אופניים לכמה שעות כדי לדווש לאורך הרצועה על קו המים של העיר.

טירת קולוסי של לימסול

טירת קולוסי, ממוקמת על החוף הדרומי של קפריסין, כעשרה קילומטרים מערבית ללימסול, היא נבנתה בשנת 1210 לספירה על ידי אבירי סנט ג'ון. זהו אחד המקומות הטובים ביותר לבקר בהם בדרך בין לימסול לקוריון העתיקה.

הטירה נבנתה במהלך המאה ה-13 על ידי האבירים ההוספיטלרים, והמבנה עבר בין פלג זה לבין האבירים הטמפלרים היריבים במהלך המאות הבאות.

באתר זה בשנת 1191, מלך אנגליה ריצ'רד לב הארי התחתן עם ברנגריה מנווארה לאחר כיבוש האי. היא שימשה כמרכז הפיקוד הגדול של מסדר יוחנן הקדוש עד להשתלטותו על ידי מסדר האבירים הטמפלרים במאה ה-14.

בכניסתכם אל הטירה תחלפו על פני גשר ותיכנסו לחדר גדול עם פרסקו שהשתמר להפליא המתאר את צליבתו של ישו על קיר הכניסה הראשית. גרם מדרגות רעוע צרמוביל למפלס השני עם שני חדרים חצובים באבן, ולאחר מכן אל הגג ממנו נשקף נוף מצוין על פני הכפר קולוסי .ליד בניין הטירה הראשי יש חורבות של מפעל מימי הביניים .

מבצר מימי הביניים הזה הוא אחד החשובים באי. הטירה, השוכנת בלב עמק עשיר ופורה עד שפך נהר קוריס, היא שימשה בימי הביניים. בשל מיקומה בסמוך למטעי הזיתים, הדגנים, קני הסוכר ועצי הארבה העצומים והכרמים הסמוכים. בשנת 1210 לספירה העניק יוז הראשון, הריבון של שושלת דה לוזינן, את הרכוש העשיר הזה לנזירים ממסדר ג'ון הקדוש. 

שמו של האזור נגזר ככל הנראה מאדון הפיאודלי לשעבר של המחוז – ז'רינוס דה קולוס. היום מה שנותר הוא מבצר קומפקטי, חצר מלבנית גדולה, באר וחורבות בית חרושת לסוכר, שהיה התעשייה המקומית בימי  הביניים.

החופים של איה נאפה

Pantachou Glyki Nero Beach  

Pantahchu, Glki Nero ו-Lokkas Tou Mandi הם 3 חופים המשתרעים מהנמל מזרחה , יש בהם מספר רב של בתי קפה על החוף וספורט מים. 

החוף המרכזי ביותר של איה נאפה, ממוקם ליד הנמל וקרוב לעיר. חוף זה ידוע בשמות רבים, כולל חוף לימנקי, חוף עיירה, חוף הנמל ומפרץ גרסיאן. החוף משתרע מזרחה לכיוון מערות הים של איה נאפה.ישנם גם מבחר טוב של מסעדות לאורך החוף. חלקים מסוימים של חוף Pantachou יהיו סלעיים ושקטים. יש מבחר טוב של ברים על החוף 

חוף פרנרה וקצרקה

פרנרה וקצרקה הם חופים קטנים שנמצאים לאורך שביל החוף בין הנמל לחוף ניסי. החופים הקטנים האלה שקטים יותר,תוכלו ללכת לאורך קו החוף הסלעי. 

חוף פרנרה ממוקם בקצה הנגדי מהנמל לכיוון קצה מפרץ סנדי (חוף ותיה גוניה). הוא דוע בים צלול מה שהופך אותו לפופולרי מאוד בקרב משפחות, בחוף פרנרה יש ספורט ימי והרבה נקודות מבודדות לשיזוף שליו. 

חוף קצרקה הסמוך לנמל מציע שחייה במים עמוקים קרוב מאוד לקו החוף. זה לא אידיאלי למשפחות מסיבה זו, אבל יש בריכות סלעים .

שני החופים קצרקה ופרנרה נגישים בקלות משדרת ניסי עם גישה לשביל החוף במקומות שונים לאורך הכביש.  תוכלו ללכת על שביל החוף בנמל איה נאפה או בחופים המערביים יותר כמו Sandy bay או Nissi Beach. מחופים אלה תוכלו ללכת דרך אזור טבעי עד למפרץ סנדי (ואתה גוניה) 

חוף אגיה תקלה

חוף אגיה תקלה הוא החוף המערבי ביותר מבין החופים של איה נאפה ויש לו רצועת חוף חולית מקסימה עם מים שקטים. חוף זה הוא הקרוב ביותר למרינה החדשה של איה נאפה. 

הוא בדרך כלל חוף שקט אבל נעשה עמוס יותר בעונת השיא ובחגים לאומיים כאשר רבים מווילות הנופש הסמוכות עמוסות במבקרים. זהו חוף המיועד למי שמחפש להתרחק מחופי התיירות העיקריים. 

יש אוסף מודרני של אחוזות וילות המשתרעות לאורך החוף לאורך מספר קילומטרים. ממש מזרחית לחוף נמצאת כנסיית איה תקלה ואוסף של קברים עתיקים בסלעים. 

תוכלו לראות גולשי עפיפונים ומצנחי רחיפה העושים שימוש בחוף איה תקלה לתרגול וזה גם מקום פופולרי לריצה והליכה לאורך שביל החוף. באביב האזור הוא מהומה של פרחי בר וחוף הים יפה מאוד. 

החוף הראשי הוא חולי עם מספר איים סלעיים במרחק קצר ממנו.הוא בטוח ומוגן לילדים עם בריכת סלע ומערבה כמה קילומטרים לכיוון Potamos Liopetri קו החוף הסלעי  משובץ באיים פרטיים קטנים של חול זהוב, אידיאלי עבור אלה שמחפשים מקום שקט . בחוף איה תקלה יש מסעדה ובר על החוף וכן שירותים ומלתחות. 

חופים וטיילת לרנקה

חוף Finikoudes הוא אחד החופים היפים, תוכלו ללכת לאורך הטיילת הראשית , ללגום קוקטייל באחד הברים . חוף מקנזי (שני קילומטרים דרומית מהמרכז) הוא אחד מהפנינות היפות ביותר, עמוס במקומיים ובתיירים.

הליכה  דרומה תביא אתכם לחוף קייפ קיטי (15 ק"מ דרומית ללרנקה) או חוף פריבוליה (קילומטר אחד דרומית לחוף קייפ קיטי), ממוקמים להפליא במפרצונים מבודדים יותר אם אתם מעוניינים בשקט ובמקום רומנטי יותר.

החופים של לרנקה עמוסים ממאי עד ספטמבר בערך, כאשר מקומיים ותיירים כאחד נוהרים למים כדי להתקרר.

מבצר לרנקה ( Larnaca Fort )

כתובת: טיילת Leoforos Athinon

ממש בקצה טיילת חוף הים של לרנקה, מבצר זה מהתקופה העות'מאנית, שנבנה ב-1625, שימש כקו ההגנה הראשי של  העיר ,נבנה על מבנה עתיק עוד יותר מימי הביניים.

המבנה הראשון נבנה בתקופת לוסינן המלך ג'יימס הראשון (1382-1398 לספירה), שבנה אותו כדי להגן על נמל העיירה. מקורות מהמאה ה-18 עומדים על כך שהטירה נבנתה על ידי הטורקים בשנת 1625 לספירה, למרות שחיל מצב טורקי הוצב בה מאז 1570 לספירה. התייחסויות אחרות מאשרות שהטירה נבנתה לפני 1625.

לאחר תום התקופה העות'מאנית בקפריסין, במהלך התקופה הקולוניאלית הבריטית,הבריטים הסבו את המבצר לכלא והוא שימש בשנים הראשונות לשלטונם. החדר המערבי של קומת הקרקע במזרח שימש להוצאת אסירים להורג. הגרדום היה בשימוש עד 1948.

כיום, זה ביתו של מוזיאון ימי הביניים הקטן של לרנקה ומציג אוסף קטן של כלי נשק כמו גם כמה תמונות עתיקות של האזור המקומי. לרוב מגיעים אל המבצר כדי לעשות תצפית , טיפוס על החומה מציע נופים טובים של הים התיכון.

מעבר לכביש נמצא המסגד הגדול של לרנקה , שהיה פעם כנסיית הצלב הקדוש הלטינית מהמאה ה-16. כדאי להציץ לתוך המתחם כדי לבדוק את בית הקברות הקטן עם מצבותיו הישנות המעוטרות.

שייט בחופי קפריסין
שייט בחופי קפריסין

שאלות נפוצות בנוגע למרינות והנמלים של קפריסין שאסור לפספס

במהלך השנה מתקיימים פסטיבלים בקפריסין, כמו 'פסטיבל המים' בדרך כלל בחודש יוני,וכאשר מתקיימים פסטיבלים כאלה, הכביש לאורך קו המים בפאפוס נסגר  והכביש והטיילת הופכים  לשוק עם הרבה דוכנים שמוכרים מוצרים ואוכל. תוכלו להתפנק עם גבינות מתוצרת מקומית , לטעום מאפים מסורתיים ולקנות מזכרות ייחודיות כמו תכשיטי אומנות, חפצי נוי או מתנות בעבודת יד . כמו כן, במהלך השנה מתקיימים מספר קונצרטים של מוזיקה באזור נמל פאפוס ובסביבתו.

לאורך כל השנה, בנמל בפאפוס בדרך כלל קורה משהו ויש הרבה פעילויות שונות, בהתאם לתקופת השנה. בפאפוס מתקיימים אירועים רבים ושונים ועם כל אירוע יתקיימו מגוון פעילויות לכל הגילאים. כשאין אירוע מתקיים, הנמל הוא עדיין מקום תוסס והומה ללכת ולבלות בו עם חברים, בני משפחה ואהובים.

סירת הפיראטים של פנינה שחורה

Ayia Napa, Cyprus

סירת הפיראטים של הפנינה השחורה היא סירת הפיראטים הגדולה ביותר בים התיכון והיא יושבת ממש בנמל, מול החוף מאיה נאפה. ספינת הפיראטים מעוצבת על פי הדגם של הספינה המפורסמת של דיסני משודדי הקאריביים , במהלך ביקורכם תוכלו להתיידד עם דמויות מפורסמות משודדי הקאריביים ולפגוש מלחים ופיראטים, תיהנו  מהופעות אורח  בעודכם נהנים על הסיפון. 

הספינה מציעה הפלגות יומיות מותאמות למשפחה שכולה כיף, צחוק והופעות והפעלות לילדים. ילדים מורשים לעלות גם להפלגות ארוחת ערב בשקיעה, ההפלגות הליליות כוללות ארוחת ערב בופה, מוזיקה חיה וריקודים ומופע זיקוקים, מצופה למשפחות ערב שכולו בילוי והנאה. השייט זמין מדי יום בין השעות  9  בבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות בעונת התיירות.

Fantasy Boat Party

Ayia Napa Harbor, Cyprus

לכו לנמל לתפוס את סירת המסיבות הפרועה הזאת. אם אתם מעוניינים להצטרף לאחת המסיבות החמות ביותר באיה נאפה, לשלב שייט בזמן שאתם מבצעים מהלכים על רחבת הריקודים, זה המקום להגיע אליו וזה אחד מהפינוקים שיש לקפריסין להציע לכם. אתם יכולים לראות את השקיעה ואחרי שהשמש יורדת להצטרף לשייט , למסיבת סירות הפנטזיה המארגנים מסיבות סירה בכל יום במהלך החודשים יולי-אוגוסט. 5 שעות של חגיגות בסביבה הימית, עם הרבה אלכוהול שנשפך. זו מסיבה שאסור לפספס אם אתם יוצאים לחופשה בקפריסין..

פסטיבל אפרודיטה בפאפוס – 6 עד 8 בספטמבר

פסטיבל פאפוס אפרודיטה השנתי מציע שלוש הופעות של אופרה פוטורה ורונה ושל הפילהרמונית של קפריסין של האופרה L'Elisir d'Amore של דוניצטי, בתוך ומסביב לטירת הנמל הזעירה.

אחת מצלילות הטרופות המובילות בים התיכון היא ה-Zenobia, סירת הצלילה יוצאת לזנוביה בכל יום בקיץ ,בסירת הצלילה יש את כל השירותים על הסיפון, כולל שתייה חמה וקרה, שירותים, סיפון למנוחה וארוחת צהריים ברביקיו על סיפון אחת מסירות הצלילה לאחר הצלילות.

ה- Zenobia Wreck באורך 172 מטר  היא צלילת הטרופות הטובה ביותר בים התיכון ואחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם. הזנוביה נבחרה באופן קבוע לאחת מ-5 או 10 צלילות הטרופות המובילות בעולם, הזנוביה היתה האוניה שנוסדה בנמל לרנקה שקעה לקרקעית הים  במסע הבכורה שלה בשעות המוקדמות של ה-7 ביוני 1980. היא נחה על הצד האחורי שלה בעומק מרבי של 42 מ' (45 מ' בפנים) והצד הימני שלה יושב על 16 מ' ברדוד הרדוד ביותר.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!