חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טלוויזיה & רדיו בקפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

Cyprus TV הוא השידור הלאומי של השירות הציבורי של קפריסין.

הוא הושק ב-1 בנובמבר 1966 בשעה 17:00 על ידי תאגיד השידור של קפריסין והיא רשת השידור הציבורית היחידה במדינה. החברה משדרת ערוצים יבשתיים, ערוצי לוויין וערוצי אינטרנט. הוא מציע גם תחנות רדיו ושירותים דיגיטליים אחרים.

החברה מפעילה ארבעה ערוצי טלוויזיה יבשתיים: CYBC1, CYBC2, CYBC3, CYBC4; ארבעה ערוצי טלוויזיה בלוויין: RIK1, RIK2, RIK3, RIK4; ערוץ אינטרנט אחד: CTV; תחנת רדיו אחת: רדיו קפריסין; ערוץ בינלאומי אחד: ערוץ קפריסאי; ושירותים דיגיטליים נוספים כמו CTV Plus 1-7 (לוויין), CTV Plus 8-10 (קרקעי). כמו כן התחנה משדרת מגוון תוכניות וזמינה כעת בכל ספקי הכבלים והלוויין הגדולים בקפריסין. הערוץ משדר גם למזרח התיכון ולצפון אפריקה באמצעות לוויין, וכן מקוון באמצעות שידור חי או לפי דרישה.

תכניות הערוץ כוללות חדשות, אקטואליה, סיקור ספורט כמו כדורגל, כדורסל, כדורעף ומשחקי כדוריד מרחבי אירופה וסרטים דוקומנטריים על ההיסטוריה הקפריסאית. היא משדרת גם הפקות קפריסאיות כמו אופרות סבון, מופעי בידור לילדים ותוכניות בישול.

Cyprus TV – ערוץ הטלוויזיה הראשון והיחיד בקפריסין

Cyprus TV הושקה באוקטובר 1971. היא הפכה לחברה ציבורית בשנת 1994 והייתה חברה באיגוד השידור האירופי מאז 1995. התחנה משדרת 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, עם תוכניות הכוללות חדשות, אקטואליה, ספורט , תוכניות לילדים ומופעי בידור.

קפריסין היא ביתם של ערוצי טלוויזיה פופולריים רבים עם ז'אנרים שונים של תכנות. צופי טלוויזיה בקפריסין יכולים לצפות במגוון תוכניות ממקומות שונים בעולם.

ערוצי טלוויזיה בקפריסין הם דרך מצוינת להתעדכן בחדשות האחרונות, תוכניות ואירועי ספורט.

להלן רשימה של כמה מערוצי הטלוויזיה הפופולריים ביותר בקפריסין:

1) CyBC

2) CTV

3) RIK 1

4) טלוויזיה סיגמא

תעשיית הטלוויזיה הקפריסאית היא ענף קטן אך משגשג. עם אוכלוסייה של 1.2 מיליון איש, יש רק 3 תחנות טלוויזיה לאומיות בקפריסין, והן משדרות גם ביוונית וגם באנגלית. מלבד תחנות אלו, ישנם גם ערוצים אזוריים רבים המשדרים בשפות אחרות כמו טורקית וערבית.

התחנה הראשונה שהוקמה הייתה תאגיד השידור של קפריסין (CBC) אשר נוסדה בשנת 1964 על פי חוק והחלה לשדר ב-16 באוקטובר 1966. היא משדרת במשך 18 שעות ביממה כשהמוקד העיקרי שלה הוא חדשות ובידור. התחנה השנייה היא Sigma TV אשר נוסדה בשנת 1997 על פי חוק והחלה לשדר בספטמבר 1997. היא משדרת בעיקר אירועי ספורט כמו משחקי כדורגל אך יש לה גם תוכנית בידור בשם "סיגמה לייב". התחנה השלישית היא Teles

תאגיד השידור של קפריסין (CBC) נוסד בשנת 1953 והיא חברת השידור הציבורית היחידה בקפריסין. CBC מספקת מגוון רחב של ערוצי טלוויזיה, תחנות רדיו ושירותים מקוונים לקהל שלה.

ל-CBC יש ארבעה ערוצי טלוויזיה:

– CyBC 1: עניין כללי

– CyBC 2: חדשות ואקטואליה

– CyBC 3: תכנות לילדים

– CyBC 4: ערוץ מוזיקה

הרדיו בקפריסין

תחנות רדיו בקפריסין הן אמצעי תקשורת פופולרי מאוד. הם אמצעי התקשורת הפופולריים ביותר בקרב האוכלוסייה, כאשר 93% מהקפריסאים מאזינים לרדיו על בסיס קבוע.

תחנת הרדיו הראשונה בקפריסין הוקמה ב-1923 על ידי תאגיד השידור הבריטי והיא נקראה רדיו “אתונה” והשידור החי הראשון התקיים ב-22 באוקטובר 1930. תחנת הרדיו הפרטית הראשונה, רדיו אלפא, החלה לשדר בשנת 1974. בשנת 1990 פעלו באי ארבע תחנות רדיו בבעלות המדינה ושתי תחנות רדיו פרטיות.

איך לראות ערוצי טלוויזיה ישראליים מקפריסין?

יש מגוון שירותי סטרימינג שיאפשרו לכם לראות את ערוצי הטלוויזיה הישראלים לדוגמא ערוץ 12,13,11 וכמובן את ערוצי הספורט ועוד ערוצים פופולאריים. חברות רבות מציעות שירותי סטרימינג לישראלים שנמצאים בחו"ל, כמו פרטנר, סלקום, פלאפון וכו'. בהחלט שירות מתבקש!

נכתב בשיתוף אתר כמה זה

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!