חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון כשר בקפריסין פאפוס

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

פאפוס המכונה "אי האהבה", קפריסין תמיד משכה מטיילים מכל רחבי העולם שנוהרים לאתרי הנופש היוקרתיים שלהם כדי ליהנות מיופיו של האי ומהמורשת התרבותית העשירה שלו. האי מציע חופים נוצצים וכפרים הרריים מחוספסים בהם גדלים שזיפים מתוקים ודובדבנים עסיסיים, כמו גם שפע של פירות וירקות טריים.

SENTIDO Cypria Bay של מלונות לאונרדו היא החוויה השלמה של חג הפסח בפאפוס, שלרגליו הים התיכון המסנוור. מפרץ סנטידו קפריסין בליאונרדו מלונות מציע את הטוב משני העולמות: אתר נופש יוקרתי בלב העיר ויעד נופש נהדר לכל המשפחה.

גני האזמרגד שמסביב לאתר הנופש נושאים רוח בזמן שזרמי האוויר הנעימים מקררים אותך ושמשיות מגנות עליך מפני שמש הצהריים הלוהטת. בבריכת השחייה החיצונית האורחים יאמצו את השמש וישתזפו בסביבה נעימה, ותוכלו לדמיין לכם לבלות שבוע על האי שטוף השמש הזה.

מבקרים עם ין לחוף ימצאו את מפרץ סנטידו Cypria כאשר הם שוהים במלון KOSHER בקפריסין פאפוס, אחד המלונות הפופולריים ביותר באי. ישנם מתקנים לשיזוף, שיזוף, שחייה, צלילה, שנורקלינג, גלישה ועוד מגוון פעילויות.

מבקרי לרנקה ימצאו מקומות לינה במרחק הליכה מבית חב"ד במלון טרייס אלישביה בעיירה לרנקה. הבית המסורתי המשוחזר עם קירות העץ המקוריים הוא אקלקטי, מרוהט בטוב טעם ונוח ונקודת מוצא מצוינת לסיורים וטיולים. ארוחות כשרות לשבת זמינות בבית Chabads House ויועברו כשרות למלון בלארנה בהתראה מוקדמת. חוו פסח פנטסטי במלון KOSHER Paphos, בו תשהו באחת הסוויטות המפוארות, שנעשו אך ורק לאורחים מכשרים.

במנזר קיוקוס אוסף מרשים של פסיפסים קדומים, כמו שיח בוער של מקדש דוד, צליבת ישוע המשיח וארץ הקודש. ישנם גם דיוקנאות אישיים של דמויות עבריות ותנ"כיות, אך אלה היו גם חלק מפסיפס שנבזז במהלך הפלישה הטורקית ונמצא מאוחר יותר. הסצנות המתוארות בציורי הקיר השמורים היטב מימי הביניים, שהוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, התגלו גם הן ויוצגו במלון KOSHER Paphos, בבית חב"ד בלרנקה ובבתי מלון אחרים.

הרומאים ריסקו באכזריות מרד של יהודים קפריסאים בשנת 117 לספירה ואסרו על יהודים להגיע לאי, אך הם חזרו זמן קצר לאחר מכן. עמוד האבן באת'יינו הוא אחת הכתובות היווניות באוסף המוזיאון, המתייחס לנוכחות היהודית באי. כיתוב זה נלקח כראיה לכך שהיהודים הורשו להתיישב מחדש בקפריסין לאחר דיכוי המרד.

ה- JCA סגר את פעילותו בקפריסין בשנת 1928, ובשנת 1932 כמעט כל המתנחלים עזבו ורק 165 יהודים היו עדיין מאורסים. ההערכות של הקהילה היהודית כיום נע בין קומץ שנולד שם ליותר מ -1,000 יהודים בתחילת המאה העשרים, ועל פי הערכות מסוימות, עד 2,500 כיום.

חמש מאות פליטים יהודים-גרמנים מצאו מקלט בקפריסין בשנות השלושים, ובשנת 1941 פינו הבריטים יהודים מארץ-ישראל ומאפריקה, וגירשו 53,000 ניצולי שואה שניסו להיכנס לארץ-ישראל באופן בלתי חוקי. רובם נמצאים בישראל, ואילו אחרים מוחזקים במרכז הקהילה היהודית בפאפוס, בית כלא לשעבר של יהודים ביוון ובקפריסין.

בימי קדם, יייין כפריסין, או יין קפריסאי, היה מרכיב של הקטורת ששימשה במקדש. התלמוד מזכיר תאנים יבשות, ובימי קדם הם היו מרכיב הקטורת ששימשה במקדש, אך יהודי קפריסין עברו לירושלים לאחר מלחמת העולם השנייה כדי לנהל חיים טובים יותר.

יהיו מניינים אשכנזים וספרדים, יהיו גלאט כשר וחלאק בית יוסף, והרבנים הנכבדים יעניקו שיעורים מעוררי השראה בחדרים הפרטיים שלהם כל יום.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!