חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול בהרי קפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על טיול בהרי קפריסין

קפריסין הוא שילוב של תרבויות יווניות וטורקיות , ארץ ים תיכונית מודרנית, עם חופים יפים, מישורים עצומים  ויש בה גם  381 פסגות, המרוכזות בעיקר בטרודוס. ורכסי הרי קירניה. ההר הגבוה והבולט ביותר הוא הר האולימפוס , הניצב בגובה 1,952 מ'/6,404 רגל מעל פני הים .

הנוף של קפריסין מוגדר בצורה הטובה ביותר על ידי רכס הרי הטרודוס הסמוך למרכז האי, מרחב עצום של פסגות ההרים הירוקות שלו. רכס הטרודוס הוא ביתו של הר האולימפוס במחוז לימסול, ההר הגבוה והמפורסם ביותר בקפריסין. מדרום-מערב לטרודוס, ההרים מפנים את מקומם לגבעות מדרגות.

רכס ההרים הבולט הנוסף הוא רכס קירניה הצר, העובר לאורך הגבול הצפוני של האי עד שהוא מגיע לחצי האי קרפס , שם הופכים ההרים לגבעות. הפסגה הגבוהה ביותר שלו היא הר סלבילי בגובה 1,024 מ' ו- 3,360 רגל מעל פני הים, 

והוא ביתו של הפסגה הפנטדאקטילוס או פסגת ה"חמש אצבעות". מים מתוקים לאורך כל השנה מסופקים בעיקר על ידי נהרות חורף הזורמים מהרי הטרודוס, הנהר הארוך ביותר הוא נהר פדיאוס שזורם למפרץ פמגוסטה.

רכס קירניה שבצפון קפריסין הוא רצף של תצורות משקע המורכבות בעיקר מקפלים של אבן גיר שנוצרו מהתנגשות בין הלוחות האפריקאי והאירו-אסיה.

מדרום ל-Keryneia נמצא ה-Troodos Ophiolite, סלע אבן (כלומר בזלת, אנדזיט, דוניט ודציט), וסלע משקע (פצלים ורדיולאריט) המרכיבים רכס הרי הטרודוס המפורסם של קפריסין

איפה כדאי לטייל בהרים של קפריסין
איפה כדאי לטייל בהרים של קפריסין

מסביב לרכס הטרודוס יש את רצף המשקעים של הטרודוס, מחשופים מסיביים של משקעים המרכיבים את רוב קפריסין. בדרום מערב קפריסין נמצאים מחשופי סלע געשי.

בהרים יש  יערות עצי מחט עם עלים רחבים. הארז הקפריסאי והאלון הזהוב ראויים לציון מיוחד, שכן הם נמצאים בסכנת הכחדה  ומצויים בהרי הטרודוס, המכילים את שמורת יער פאפוס.

בתוך יער פאפוס נמצאים הארז והאלון הנ"ל, כמו גם עצים אחרים כמו אורן ושקמה, ובעלי חיים בולטים כמו מופלון והשועל האדום. קפריסין היא ביתם של כמעט 400 מיני ציפורים, חלקם אנדמיים ויתרבו רק באי, כמו הינשוף ,כלונסאות שחורות כנפיים, פלמינגו גדול ונשרים.

הרי טרודוס ופארק היער הלאומי טרודוס

ההרים עשירים במינרלים, במיוחד נחושת, עברו כרייה נרחבת , ההרים שימשו לצרכי הגנה והצילו את האזור מפולשים שודדים שחוו במקומות אחרים באי. 

טרודוס היתה בית למתנגדי המשטר המורדים זאת הסיבה שיש בה כל כך הרבה מנזרים וכנסיות של ימי הביניים . הבריטים ששלטו שנים רבות איזור,  הקימו הרבה מבנים עתיקים וגשרים מדהימים.

אזור הטרודוס הוא אזור המסתמך על  תיירות . הכבישים שופרו מאוד, ובתים מסורתיים רבים הוסבו לבתי מלון קטנים, מסעדות.  בדרך כלל מגיעים לשהייה של כמה ימים כאן – הגבעות הפונות דרומה עטופות בכרמים, 

כשההרים הגבוהים יותר מנוקדים במסלולי הליכה וסקי ואזורי פיקניק עם נופים מרהיבים. פארק היער הלאומי טרודוס הוכרז כגן לאומי בשנת 1992, ומכיל ארבע שמורות טבע מוגדרות, מכיל 750 מיני צמחים, מתוכם שנים עשר אנדמיים, ייחודיים רק לאי, בין הציפורים ובעלי החיים שלו ניתן למצוא את נשר בונלי הנדיר והמופלון הקפריסאי האייקוני (זן של כבשי בר).

בתוך הפארק חמישה אזורים נפרדים : הכפר ואתר הנופש של טרודוס עצמו המקיף את הר אולימפוס (2000 מ'), הפסגה הגבוהה ביותר של האי, 

Marathasa לכיוון צפון מערב, הביתה לכפר Pedoulas והמנזר הגדול של קפריסין Kykkos ; סולאה מצפון-מזרח, עם קקופטריה וכפרים אחרים לאורך הכביש הראשי ללפקוסיה, Pitsilia שכפריהם העיקריים הם Agros ו Palaichori מזרחה, 

ואת Machairas .ראוי לציון   מנזר Machairas והכפר המקסים פיקרדו .  יש בהרים ריכוז הגדול ביותר של כנסיות עם  ציורי קיר, טיולים ואזורי פיקניק, מלונות ומסעדות.

בהרי הטרודוס גם בשיא הקיץ, תמצאו אוויר קריר בניחוח אורן, כפרים הרריים שקטים ומנזרים בודדים, וציפורים דורסות.

הפארק הלאומי טרודוס מתאפיין ביערות ותצורות הסלע , ההרים המפורסמים ביותר של קפריסין יתגלו בפניכם במלוא  הדרם,תוכלו לטייל בשבילים שיובילו אתכם במסלולים קלים יותר או תלולים אל הפסגות הגדולות של הר האולימפוס. 

לאורך השבילים בפארק יש שפע של ציפורים, מפלים, ותוכלו לראות את כבשי מופלון שחיות בהרים של קפריסין בלבד.

הפארק מציע למעלה מ-60 ק"מ שהם 37 מייל של שבילים לטיולים רגליים, כולל שביל Atalanti באורך 14 ק"מ עד 8.7 מייל, המספק נופים מרהיבים של האי כולו. שביל ארטמיס באורך 7 ק"מ, 4.3 מייל הוא עוד מסלול ראוי לציון, 

המתפתל בין יערות אורנים שחורים ומגיע לכמה מהאתרים ההיסטוריים והארכאולוגיים הרבים של הרי הטרודוס.

פארק היער הלאומי מאצ'יראס

בין היערות של הרי הטרודוס נמצא פארק היער הלאומי מאצ'יירס, אתר אקולוגי בולט עם אוכלוסיות חיות תוססות ויער עבות ירוק , תוכלו ללכת במסלולים שיובילו אתכם אל נחלים זורמים ומעיינות מים מתוקים. 

תוכלו לראות מי נים שונים של בעלי חיים וזוחלים כמו נחשים, לטאות, פרפרים אנדמיים וציפורים כמו ינשוף סקופס, צמר קפריסין, ועוד רבים אחרים מתגוררים בתוך הפארק.

בפארק יש מספר שבילי טבע באורך כולל של כ-19 ק"מ/11.8 מייל, כאשר אחד הבולטים בהם הוא שביל Machairas Politikou, 

שביל של 5.5 ק"מ/3.4 מייל ממנזר Machairas מהמאה ה-12 לאנדרטת גרגוריוס אקסנטיו ההיסטורית שמציעה נוף פנורמי של הנופים ובמהלך החורף הצצות למפלים עונתיים מדהימים.

פארק היער הלאומי מאצ'יראס

כפר טרודוס וסביבתו

בגובה 1750 מטר, הכפר TROODOS נמצא רק 250 מטר מתחת להר אולימפוס, הנקודה הגבוהה ביותר של האי. יש לו את ההיסטוריה הארוכה ביותר ,במהלך החורף הוא משמש כאתר סקי  ולכן יש לו את התשתית הטובה ביותר, 

עם מספר רב של מלונות ומסעדות, מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים נרחבים, ולשכת תיירות המשרתת את כל האזור.

הר האולימפוס

(6,404 רגל), היא הנקודה הגבוהה ביותר בקפריסין. הוא ממוקם בהרי הטרודוס בקפריסין, פסגת הר האולימפוס ממוקם תחת השטח של פלאטרס במחוז לימסול. אתר הסקי Mount Olympus מורכב מאזורי Sun Valley ו-North Face. לכל אזור יש מעליות כיסאות משלו.

ישנם 4 מדרונות סקי:

אפרודיטה או סאן ואלי I, אורך: 150 מטר

הרמס או סאן ואלי II, אורך: 150 מטר, רמה: בינונית

Dias/Zeus או North Face I, אורך: 500m, רמה: לגולשים מנוסים

Hera או North Face II, אורך: 350m, רמה: מתחילים

מרכז מבקרים גיאופארק

מקום שכדאי לבקר בו באזור טרודוס הוא מרכז המבקרים Geopark , כ-6 ק"מ מזרחית לכפר טרודוס ומסומן בבירור מכביש B9 לניקוסיה. נפתח בשנת 2015 במכרה האסבסט הנטוש Amiantos אתר גיאולוגי חשוב במיוחד, 

הוא מציע מצגת חזותית בת חמש עשרה דקות על הגיאולוגיה של הרי הטרודוס, וסדרת תצוגות המופצות בין חמישה חדרים המכסים את הגיאולוגיה והאקולוגיה של קפריסין, ואת תעשיות כריית הנחושת והאסבסט שלה.  

אם אתה מסוקרן מהשונות העצומה בתצורות הסלע שרואים בהרי הטרודוס, אז המרכז שווה ביקור.

Machairas

איזור מקסים הממוקם מזרחית לפיציליה, אזור MACHAIRAS כפר מעט מבודד, עובדה שבאה לידי ביטוי במחסור במלונות – עם כפרים מעטים. עם זאת, זהו יעד מועדף לטיול יום ויש בו מספר אטרקציות, כולל מנזר ומוזיאונים , בעוד שההרים

והיערות שלו הם בעלי תחושה אלפינית יותר מאשר בכל מקום אחר בהרי הטרודוס, תרגישו כאילו אתם בשוויץ.

Macharias מסומנת לאורך הכביש E902 מסטרובולוס בפאתי לפקוסיה, משם נסיעה ביער דרך Politiko ו-Pera מביאה אתכם אל המנזר  ואל מגרשי הפיקניק הנרחבים ב-Mandra Kambiou.

פיקרדו

הכפר ההררי השמור FIKARDOU שוכן צפונית-מערבית למנזר Panagia tou Machaira,תגיעו אליו  דרך כביש E916.הוא דוגמא  לכפר הררי קפריסאי של המאה השמונה-עשרה או התשע-עשרה.

הבניין הראשון שתתקלו בו הוא כנסיית השליחים פטרוס הקדוש וסנט פול משמאל. בניין קטן ויפה עם הממוקם על צלע הגבעה מתחת לכביש. מולו שוכנים קברים. 

מעבר לכביש, על צלע הגבעה ועם נופים יפים לא פחות, ניצבת אנדרטה לזכר ארבעה גברים מקומיים שמתו במהלך הפלישה ב-1974. לאחר טיול רגלי תוכלו לעשות הפסקת צהריים  בבית הקפה של הכפר ומסעדת Yiannakos. 

הכפר מתאפיין בבתים מסורתיים דו-קומתיים הממוקמים במעלה הגבעה, כל אחד עם קירות בוץ ומכוסים בגגות רעפים אדומים,קומת הקרקע שימשה לייצור ואחסון של יין .

שניים מהבתים הישנים של פיקרדו נפתחו לקהל הרחב – בית קציניורו , שנקרא על שם הבעלים האחרון שלו והודות לתוכניתו ומאפייניו למאה השש-עשרה, 

הפך למוזיאון כפרי . מוצגים ריהוט, כלים תוכלו לראות תצלומים, תוכניות, שרטוטים הממחישים את תהליך השימור. 

מנזר מצ'יראס

מנזר Panagia tou Machaira שוכן ביערות דרומית מזרחית לכפר לאזניאס ומשקיף על נופים עוצרי נשימה של ההרים שמסביב. מה שמייחד את המנזר הוא אייקון מופלא, אחד מתוך שבעים שצייר השליח לוק, הובא לכאן.

איגנטיוס ייסד את הכנסייה בשנת 1172 לספירה, שהתרחבה מאוחר יותר למנזר. שריפה הרסה את המבנים ב-1530 וב-1892, אך האייקון, העטוף בכסף, שרד.

יש כיום לוח הנצחה ליד המנזר ל חייל שנאבק בבריטים למען עצמאות קפריסין, הוא הסתתר כאן, מחופש לנזיר, ובסופו של דבר נתפס ועונה בידי הבריטים , יש מוזיאון קטן המוקדש לחייו הקצרים ועל המרפסת של המנזר  ניצב פסל ענק של האדם והציפור (נשר) .

Marathasa

MARATHASA באזור, השוכנת מצפון וממערב להר אולימפוס והאזור טרודוס, מנוקדת בכפרים , תוכלו להתרשם ממנזר ושלוש הכנסיות הביזנטיות המצוירות שלו לאורך נהר המרתאסה, הוא גם מפורסם בזכות הפירות שלו במזג אוויר קריר, במיוחד דובדבנים ותפוחים, והוא מושך במיוחד באביב כשהעצים בפריחה מלאה.

 

מנזר קיקוס 

על פי המסורת, מנזר קיקוס הוקם במאה השתים עשרה לספירה על ידי נזיר בשם Esaias, שחי חיי אדיקות פשוטים ביערות האזור. המנזר הידוע בשם " Kykkos ", הוא המפורסם ביותר בקפריסין. ממוקם בקצה הרחוק של אזור הטרודוס, 15 ק"מ מערבית לפדולה ולעמק מראטאסה.

המנזר המקורי הוקם בסוף המאה האחת עשרה על ידי הקיסר הביזנטי, אם כי אף אחד מהבניינים המקוריים לא שרד את השריפות הרבות ששטפו את האזור. שום דבר במנזר הנוכחי לא נשאר  לפני שריפה האחרונה ב-1831, וחלק גדול מהמבנה מאוחר מזה, אם כי נראה שהסמל המפורסם של מרים הבתולה שרד בנס.

מנזר קיקוס הוא אחד החשובים ביותר באי , ציורי הקיר שלו שמורים ובהירים.הרבה מזה הודות להעות'מאניים, שבחרו לתרום את כספם לכנסייה. בכניסה, דרך מרפסת מעוטרת, נכנסים לחצר נאה עם מוזיאון בקצה השמאלי ומעל גג המנזר, צלע גבעה מיוערת עם מגדל פעמונים. מעבר לחצר מדרגות וחצרות מרוצפות.

אל מוזיאון המנזר  תגיעו לאחר שתעלו בגרם מדרגות מהחצר הראשית , תוכלו לראות עתיקות כלים, בגדים וקישוטים  מהתקופה הביזנטית . בחדר הראש תראו  אייקונים, ציורי קיר וגילוף בעץ (משמאל), וכתבי יד, מסמכים וספרים (מימין). מדובר באוסף גדול ומורכב.

כנסיית המנזר מעוצבת על פי אמות מידה היוונית האורתודוקסית, המבנה עטור סמלים,כולל אחד המפורסמים של הבתולה. 

בקרבת מקום יש זרוע ברונזה, תוצאה של עונש, כך אומרים, שהעניקה הבתולה לטורקי שהיה לו האומץ להדליק סיגריה מאחת מנורות הקודש. 

הכנסייה והחצר שמחוץ לה נעשים עמוסים באנשים בסופי שבוע – חלקם משתתפים בחתונות או הטבילות, חלקם נוצרים אדוקים העולים לרגל , אחרים פשוט  תיירים סקרנים בחופשה.

אתר הפיקניק Xistarouda

כ-6 ק"מ מזרחית לקיקקוס, מימין לכביש E912, נמצא אחד מאתרי הפיקניק מהטובים שתמצאו בהרי הטרודוס. ל-Xistarouda יש אזור ברביקיו מקורה, שולחנות פיקניק רבים אל מול טרסות מאבן מתחת לעצים גבוהים ומוצלים, 

יש באתר גם שירותים. מכיוון שהוא נמצא על המסלול הראשי למנזר קיקוס, הוא נהיה עמוס מאוד, במיוחד בסופי שבוע, עם משפחות  שמביאות מנגלים ניידים  במיוחד יש עומס בצהריים.

פדולות

בעמק Marathasa מצפון לפרודרומוס , PEDOULAS הוא מקום נפלא ,  עם  טרסות . הכפר, הבולט בעיקר בזכות הכנסייה המצוירת שלו , הוקם בתקופה הביזנטית על ידי פליטים שנמלטו מפשיטות חוף ערביות.   

תוכלו לבקר בכנסייה הלבנה הענקית של הצלב הקדוש במרכז , חפשו את הפסל של הארכיבישוף מקריוס השלישי ברחוב הראשי (העליון), האנדרטה הגדולה לזכר אריסטיד שראלמבוס , איש מקומי שמת במהלך מאבק העצמאות, ובמיוחד הצלב הלבן בגובה 25 מטר , הניצב ליד קפלה מודרנית.

כנסיית ארכאנג'לוס מיכאליס

אל כנסיית ארכאנג'לוס מיכאליס של פדולאס מגיעים דרך  נתיב תלול מכנסיית הצלב הקדוש, היא אחת מעשר "הכנסיות המצוירות של אזור הטרודוס" שהוכרזו על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי קולקטיבי. ייחודית בגלל גג הרעפים שלה, 

היא נבנתה בשנת 1474. הקירות מחולקים לאזור תחתון המאוכלס בשורה של קדושים בודדים ואחד עליון הממחיש סצנות מהתנ"ך, כולל לידת הבתולה, הצגתה למקדש, הבשורה, הולדת ישו, טבילתו, בגידתו. , צליבה וכן הלאה.

הכנסיות המצוירות של הטרודוס

הרי הטרודוס מבורכים במלאי של כנסיות כפריות פשוטות אך מצוירות להפליא . אתה יכול להיתקל באבני חן קטנות אלה ברחבי האזור, אבל במיוחד באיזור הצפוני של הרכס, בכפרים,ובאזורים מיוערים מרוחקים. הם צנועים בבנייה, 

עם גגות עץ משופעים בתלילות, אך  בפנים, הם מעוטרים בציורי קיר נפלאים (ובמקרים מסוימים פסיפסים) המציעים הצצה לחיים ואמונות במהלך כמעט אלף שנות האימפריה הביזנטית. עשר מהכנסיות הללו נכללות ביחד ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו .

אסור לצלם בתוך הכנסיות, אך רובן מוכרות ספרי הדרכה ו/או גלויות של הציורים הבולטים ביותר. 

פיטסיליה

PITSILIA ההררית היא אחד החלקים המרוחקים ביותר , האזור מתפרש מזרחה מהכביש הראשי B9/B8 Lefkosia ל-Lemesos , האזור מיוער בדלילות, עם שטחים גדולים של עצי לוז ושקדיה וגפנים. 

אגרוס

AGROS , הכפר הראשי של פיטסיליה, עם הבתים בעלי הגגות האדומים מכוסים על ידי ההרים בראש עמק אגרוס . הוא ידוע ברחבי האי בזכות מוצרי עלי הכותרת שלו , הנמכרים במספר חנויות 

במהלך המחצית הראשונה של מאי חוגגים בפסטיבל הוורדים . תמצאו גם כמה טברנות פופולריות מאוד בקרב המקומיים וחנויות המוכרות את הממתקים המסורתיים של הכפר . מול הכיכר המרכזית נמצאות שתי כנסיות – האחת, 

Panagia Eleousa, שנבנתה בתחילת המאה העשרים, השנייה, טימון ספרודרומוס, מעט עתיקה יותר ומוקפת בקירות אבן .

מהגבעה תראו נוף נרחב הן דרומה על פני הכפר והן צפונה על פני ההרים, הופכת אותו לבסיס המושלם לחקר האזור.מוזיאון Frangoulides , 

מוקדש לעבודתו של אמן ידוע, Solonas Frangoulidis, שחי באגרוס במשך שנתיים בשנות ה-30. הרבה מהתמונות שלו מעטרות את הכנסייה שמעל,  יש עבודות שלו.

קקופטריה

KAKOPETRIA יושבת על נהר קריוטס על כביש B9 הראשי ללפקוסיה, 50 ק"מ מהבירה. במרכז הכפר יש את כל הנוחות הדרושה לחיים המודרניים, בעוד שמעבר לו ישנה עיר עתיקה יפה עם סמטאות ובתים מתנודדים. אחת מקהילות הטרודוס הגדולות יותר.

רק כמה קילומטרים מדרום-מערב לקקופטריה לאורך ה-F936 ניצבת עוד אחת מעשר הכנסיות של אזור מורשת עולמית של UNECO, Agios Nikolaos tis Stegis (סנט ניקולס של הגג). הקפידו לבקר בשעות הפתיחה . 

הכנסייה הייתה פעם חלק ממנזר, אך שאר המבנים נעלמו בסוף המאה התשע-עשרה. הציורים נעים בין המאה האחת עשרה למאה השבע עשרה ולכן מייצגים היסטוריה יוצאת דופן של התפתחות האמנות הביזנטית. תוכלו לראות מספר הקדושים באולם ,ציור של פטרוס הקדוש  ועוד.

ההרים והטבע המקסים של קפריסין
ההרים והטבע המקסים של קפריסין

שאלות נפוצות בנוגע למרינות והנמלים של קפריסין שאסור לפספס

בכפר סוליה, מזרחית למרתאסה, אזור SOLEA משתרע על הכביש הראשי ללפקוסיה, הוא יעד לטיול יום וסופי שבוע. ככל שנוסעים צפונה ומזרחה יותר, האזור פופולארי בעיקר בשל הכנסיות המצוירות שלו. בכפר הראשי, Kakopetria  יש מספיק מלונות, מסעדות ושירותים כדי להפוך אותו לבסיס טוב .

כפרים בהרי הטרודוס חוגגים את כל הפסטיבלים הדתיים בתוספת כמה  פסטיבלים מקומיים , בגלל מזג האוויר במעלה ההרים, המומלצים מתקיימים באביב, קיץ וסתיו.

מאי

פסטיבל הוורדים אגרוס (אמצע מאי) תצוגות, פעילויות, הדגמות במקביל לפריחה של שיחי הוורדים של הכפר. מוכרים בשמים, מי ורדים, ברנדי ורדים ואפילו ממתקים על בסיס ורדים.

יוני

פסטיבל ספורט וכיף (סוף השבוע האחרון של יוני) רכיבה על אופניים, טיפוס צוקים,, חץ וקשת ועוד 

יולי

אירוע עשב קפריסין (סוף יולי). נערך בכפר פאנו פלאטרס.

אוגוסט

פסטיבל פאנו פלאטרס (אמצע אוגוסט). תערוכות מוזיקה, מחול, דרמה, מלאכה וחקלאות בכפר ובסביבתו.

מעונת מרים הבתולה (14-15 באוגוסט). החגיגה הדתית הגדולה הזו מתרחשת ברחבי קפריסין, אבל כדאי לראות במיוחד בשלושת מנזרי הטרודוס הגדולים – קיקוס, מאצ'יראס וטרודיטיסה.

סֶפּטֶמבֶּר

הרמת הצלב (13-14 בספטמבר) באומודוס ובפלטניסטסה.

פסטיבל מוצרים מקומיים נערך עם לחם, ממתקים ותוצרת מקומית אחרת. 

אוֹקְטוֹבֶּר

פסטיבל תפוחים (אמצע אוקטובר) תצוגות, תערוכות וטעימות, כולן קשורות לתפוח, המתקיימות בכפרים Amiantos, Dymes ו-Kyperounta, בליווי הרבה מוזיקה וריקודים.

נוֹבֶמבֶּר

פסטיבל קקופטריה פסטיבל עם הרבה מוזיקה, שירה וריקודים.

פסטיבל זיוניה (תחילת עד אמצע נובמבר). מוקדש למשקה הקפריסאי, תוכלו לראות כיצד מזקקים את מי האש  ותוכלו לטעום. נערך בכפרים אלונה ופלנדרי. 

שביל המילומרי

ההליכה הקלה ביותר באזור, שביל Myllomeris באורך 1.5 ק"מ הוא טיול של שעה אחת שמתחיל ממול ומצפון לכנסייה בקצה התחתון של פאנו פלאטרס לבסיס מפלי Myllomeris.

שביל קלדוניה

נגיש בקצה העליון מהכפר טרודוס ,באמצע הדרך בין פלאטרס לטרודוס, שביל קלדוניה באורך 3 ק"מ עוקב אחר נהר קריוס פוטמוס (אחד הבודדים בקפריסין שזורם כל השנה) ולוקח אל המפל בגובה 15 מטר והגבוה באי. השביל מסומן היטב, ויורד מבית הקיץ הנשיאותי (שנבנה על ידי הבריטים כמעון קיץ של הנציב העליון), חוצה את הנהר לאורך גשרי בולי עץ ועובר דרך מגוון רחב של חורשות. מסלול שאורך שעה עד שעתיים לכל כיוון. 

שביל ארטמיס

מסלול של 7 ק"מ שההתחלה שלו מחניון מחוץ לכביש לפסגה מסומנת מהכפר טרודוס, שביל ארטמיס מספק במיוחד כיוון שהוא מקיף את הר אולימפוס בסביבות 1850 מ' ומציע נופים מרתקים כולל תצורות סלע מעניינות ושרידים של כמה  חומות ונציאניות, אך אינו כרוך בטיפוס רב. המסלול אורך שעתיים עד ארבע שעות, תלוי בכושר ובכמה זמןתעצרו כדי להתפעל מהנופים.

שביל אטאלנטה

דומה לשביל ארטמיס אבל בגובה 1750 מ' הוא מעט נמוך יותר (ולכן ארוך יותר בכמה קילומטרים). ל- Atalante Trai l יש את היתרון שהוא מתחיל ממש במרכז הכפר טרודוס ועובר על פני מעיין עם מים ראויים לשתייה. עם זאת, זה לא מסלול מעגלי לחלוטין.

שביל פרספונה

שביל פרספונה הוא טיול 3 ק"מ לראש Makria KontarkaHill, עם נופים נרחבים.

כשאתם נוסעים צפונה על הכביש B9 מלב הרי הטרודוס לכיוון לפקוסיה,תראו  שורה של כפרים יושבים על מדרונות וגבעות ,בתיהם עמוק בעצים או על רכסים – במיוחד GALATA עם העתיקות הרבות שלה. בתים עם מרפסות וכמה כנסיות ישנות, 6 ק"מ נוספים מביאים אתכם אל EVRYCHOU , כפר גדול ממש ליד הכביש הראשי, ייחודי בשל שרידי תחנת רכבת. תחנת Evrychou היא למעשה אחד השרידים הבודדים של הרכבת שנבנתה על ידי השלטונות הבריטיים.

תחנת Evrychou נראית בבירור מהכפר Evrychou ונגישה דרך כביש חדש, כיום שוכן מוזיאון המכיל שפע של תצלומים, דגמים ומזכרות, ובחוץ,תוכלו לראות מסילה וכמה חלקים של  הרכבת.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!

דילוג לתוכן