חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הטרקים הרגליים הכי יפים בקפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על הטרקים הרגליים הכי יפים בקפריסין

אספנו עבורכם את הטרקים והמסלולים הרגליים הכי יפים ומומלצים בקפריסין

טיול מעגלי מדרי Madari Circular Walk

זהו מסלול הליכה  מעגלי, ויש לו מספר נקודות התחלה.  זהו מסלול שיגרום לכם לטבול בירוק בלב הטבע , תוך כדי שתחלפו על פני כפרים עם היסטוריה עשירה במסלול המעגלי באורך 13 ק"מ (8 מייל) ברכס הרי הטרודוס. 

אתם תחלפו על פני עצי בר ופירות, לאורך השביל יש מגוון של צמחייה הכוללת אורן, תותים, אלון זהוב, ארז ושושנת בר ועוד.

עצרו באחד מאתרי המורשת העולמית של אונסק"ו באי, Panagia Tou Araka Church of Troodos, כדי להתוודע אל ההיסטוריה המרתקת  של קפריסין. לצפות בנופים הקסומים של סכר Xyliatos, הסכר הוא מעשה ידי אדם, תמשיכו לאורך השביל  אל נופים הלקוחים כמו מתוך גלויה.

הנוף הציורי של מישור מסאוריה הוא אחד החלקים הטובים ביותר של השביל. זהו מיקום נהדר לראות בעלי חיים, אם יתמזל מזלכם, אולי תזהו שועל או ארנבת בר חומקים מתוך הצמחייה.

מדרי  הוא מסלול הליכה מעגלית בדרגת קושי בינונית, ללא עליות או ירידות חדות ומתאים לטיול משפחתי, אם ילדיכם רגילים ללכת למרחקים ארוכים.

מסלולים מקסימים בטבע של קפריסין
מסלולים מקסימים בטבע של קפריסין

שבילי טבע של אקמאס Akamas Nature Trails

זהו מסלול הליכה מאתגר ולכן אנחנו ממליצים לקחת אותו רק אם יש לכם ניסיון בטרקים ואתם מיומנים ועם נעלי הליכה מתאימות, בשל רמת הקושי הגבוהה שלו. אבל  לאלה מכם המורגלים במסלולים, זה גם אחד מהאיזורים היפים ביותר וגם מסלול מאתגר ומהנה במיוחד.

הטיול בטבע מקיף את שלושת המסלולים הייחודיים הבאים :

שביל אפרודיטה Aphrodite Trail

צפו בנופי האוקיינוס ממסלול ההליכה של אפרודיטה  שנחשב לאחד מהיפים ביותר בקפריסין. שביל אפרודיטה הוא מסלול הליכה  באורך 7.5 ק"מ (4.7 מייל) שממנו יתגלו בפניכם הלגונות הכחולות המהפנטות ביותר באי בצבעי כחול , 

כאשר באביב פורחים פרחי אביב פראיים וצבעוניים, שהופכים את השדות לערוגות צבעוניות גדולות. זהו אחד מהשבילים המתויירים ביותר בקפריסין.

 אתם יכולים לעשות אותה לאורך כל השנה, אם אתם עושים אותה בקיץ, הקפידו להצטייד בהרבה מים וכובעים, למרות  שזאת לא הליכה קלה בחום הכבד, מומלץ מאוד להמשיך לנקודה הגבוהה ביותר של השביל לתצפיות  מרהיבות ונופים עוצרי נשימה .

כשתגיעו סוף כל סוף אחרי הליכה מתגמלת מאוד אל ראש ההר, תוכלו להשקיף למטה על הלגונה הכחולה ועל חוף אבן הגיר הלבנה, הנופים שיתגלו בפניכם, זה משהו שלעולם לא תשכחו . אז הקפד ללכת בלולאה בכיוון השעון כדי לקבל את  מלוא הנופים, בלי קיצורי דרך.

אורך : 7.5 ק"מ

משך : 3 שעות

קושי : בינוני (בכיוון השעון)

שביל אדוניס Adonis Trail

צאו לטיול בשביל טבע דרך חצי האי אקאמאס, שביל אדוניס, הוא טיול אל העולם העתיק. במסלול הזה, שאורכו בדיוק כמו שביל אפרודיטה, תתקלו במגדל המלכה מתקופת ימי הביניים – Pyrgos tis Rigainas 

הוא מה שנשאר ממנזר עתיק המזוהה עם האלה היוונית אפרודיטה .תעברו ליד עץ אלון בן 500 שנה, בשביל אדוניס גם תוכלו להיתקל בכמה מיונקים, זוחלים וציפורים .

שימו לב שזהו שביל שמתאים רק למטיילים מיומנים, אל תהיו הרפתקנים אם אין לכם ניסיון, ודא שאתה מוכן היטב כדי למנוע פציעות ותאונות בזמן שאתה חוצה את השביל הקשה הזה עם עליות וירידות חדות מאוד. היזהרו מירידות חדות בפסגה המישורית, מכיוון שהיא עלולה להיות תלולה בצורה מסוכנת.

שביל הטבע אדוניס לופ יושב מתחת ללולאת אפרודיטה ולמעשה חולק את אותו שביל על פני החלק העליון. אם סיימתם את לולאת אפרודיטה  וראיתם את כל הנופים המרהיבים של חצי האי, ואתם מחפשים טרק מאתגר, 

לולאת אדוניס היא המסלול עבורכם- מה שתראו מהמסלול הם ערוצי סלע עמוקים , נחלים קרים, עדרי עיזים מסתובבים בעמקים עם פעמונים מצלצלים בשמש, שדות רקפות פורחים – מובטחת לכם הליכה מעניינת מאוד ועם נופים לא פחות יפים.אתם יכולים  גם לאכול צהריים  במגרש פיקניק בצל .

שוב, אנו ממליצים לטייל בלולאה זו בכיוון השעון.

אורך : 7.5 ק"מ

משך : 3 שעות

קושי : בינוני

שביל סמיגיס Smigies Trail

זה השביל שייקח אתכם אל  היערות בקפריסין .שביל סמיגיס הוא הקצר מבין השלושה במרחק של 5 ק"מ (3.1 מייל), אבל יש לו מגוון עצום של נופים מדהימים מהנופים של קו החוף של חצי האי אקאמאס ממערב, 

אל הנופים של מפרץ Chrysochous ממזרח. הוא מתפתל לתוך יער אקאמאס הצפוף, שם אם התמזל מזלכם, תוכלו לחזות בציפורים, לראות ציפורים נודדות יושבות על העצים ועוד בעלי חיים המסתתרים ביער.

ישנם שני מסלולים למעבר על שביל הסמיגיס. הקצר ביותר ייקח לכם שעה, בעוד שהמסלול הארוך ביותר הוא שעתיים.שביל הטבע Smigies Loop  מציע את הלולאה המלאה המשתרעת צפונה כמעט עד שביל אדוניס 

(יש שביל שמקשר בין השניים במידת הצורך), אבל ישכאמור  גם שביל שחותך את הלולאה הגדולה יותר לשניים, נותן לך אפשרות להליכה קצרה בהרבה אם  אתם לא רוצים לעשות את כל המסלול הארוך, בין אם משיקולי זמן ובין אם בשל כושר גופני.

בין אם תבחרו לטייל בלופ הארוך או הלולאה הקצרה, תוכלו לחוות כמה נופים מדהימים של החוף המערבי והמפרץ של קפריסין , תוכלו לרדת למטה לכיוון חוף לארה הנסתר, בו מטילים הצבים את ביציהם.

מפרץ לארה הוא אזור מוגן לצבים, הודות למיקומו המרוחק למדי בקפריסין. זהו אחד החופים הטובים ביותר לחובבי הטבע, אך שימו לב שאין בו מתקנים ומסעדות. תצטרכו לארוז דברים חיוניים אם אתם מתכננים ביקור במפרץ לארה, 

מיקומו הכמעט נטוש, הופך אותו לכר גידול שוקק לצבים בסכנת הכחדה . בחודשי הקיץ  תוכלו לראות אותם מטילים את הביצים שלהם.

אורך : ארוך – 5 ק"מ / קצר – 2.5 ק"מ

משך : ארוך – 2.5 שעות / קצר – שעה

קושי : קל

טרקים מדהימים לנקיקים ומערות בקפריסין
טרקים מדהימים לנקיקים ומערות בקפריסין

שביל ארטמיס Artemis Trail בלרנקה

זהו מסלול הליכה  עם נופי השבילים של הר האולימפוס המפורסם של קפריסין.

למטיילים בפעם הראשונה בקפריסין, השביל הזה אמנם לא מציע לכם אתגר מיוחד, אך יזכה אתכם בנופים מתגמלים. השביל לוקח אתכם סביב הר האולימפוס , ומתחיל ומסתיים בחניון הקטן שלמרגלות ההר.

זהו מסלול נעים מאוד לקיץ, מכיוון שהוא חוסה בצל ברובו, אז אם אתם לא אוהבים שהשמש קופחת עליכם, תיהנו מהמסלול הזה מכיוון שלא נשארים תחת השמש יותר מדי זמן. השביל מתפתל אל תוך היער, כך שתיהנו גם מהצל ומאוויר קריר וגם מבעלי חיים .

במהלך ההלכה תראו צמחייה כמו מרווה טרודוס, אליסום וברבריס, בחורף מעלית סקי ממוקמת בנוחות בשביל זה לחווית חופשת חורף מושלמת, תוכלו לעשות סקי ושאר פעילויות חורף.

לולאת ארטמיס ממוקמת במרכז קפריסין ובמרחק של כמעט 2,000 מ' מהר אולימפוס. למרבה הצער לא תוכלו לגשת לפסגה מהשביל, אבל יש מספר שבילים המקיפים את פסגת ההר ואלה הם האפשרות הטובה ביותר כדי לראות את ההר הגבוה באי.

שביל ארטמיס לופ הוא הגבוה ביותר מבין אלה, וכפי שהייתם מצפים הנופים מרהיבים לכל הכיוונים ברחבי האי. במהלך ההליכה יתגלו בפניכם חורבותיו של מבצר ונציאני עתיק.

אם אתם חושבים לעשות את הטיול הזה בחורף אז בדקו שאין יותר מדי שלג על ההר.  מומלץ לבקר בו במהלך חודש מרץ אז עוד ניתן לראות את שאריות השלג, אבל קל ללכת בשביל ומזג האוויר ידידותי יותר.

אורך : 7 ק"מ

משך : 3 שעות

קושי : קל

Beşparmak Trail

זהו טרק ארוך בהרי Alamy.  שביל Beşparmak מיועד למטיילים המנוסים בלבד, כדי לכסות את הטרק של 255 ק"מ (159 מייל), תזדקקו לשישה ימים.

הטרק משלב חוויות חוף והר. תוכלו להתחיל את היום בחוף, לעלות ברכסי ההרים ליהנות מנופים מרהיבים של העמק, ולעלות חזרה לים לשחיית ערב כשברקע נופי ההרים.

השביל ייקח אתכם עמוק לתוך הכפר המקומי, אל מנזר Bellapais,  אלה למעשה חורבת מנזר, השביל עובר בכפר,  תוכלו לראות את טירות הצלבנים של סנט הילריון , לראות את אחת הטירות המרשימות בקפריסין  עם פסיפסים עתיקים.

זוהי לא רק הליכה בטבע, השביל עובר בין מנזרים וכנסיות עתיקות , השביל הזה מומלץ מאוד. מעבר למבנים העתיקים השביל נכנס ביערות, השבילים ארוכים אך קלים לניווט. הקפד לנעול נעלי הרים נוחות, שכן המדרונות יכולים לגרום לכאבים ברגליים.

שביל סנט ג'ורג' St Georges Trail

זה נחשב הטרק המסוכן ביותר בקפריסין – הוא מתהדר בכמה מהנופים המדהימים ביותר, אבל הוא גם מקום מסתור לנחשים, לכן עליכם להיות ערניים ולנעול נעליים סגורות בלבד.

למי שאוהב אתגרים והליכות ארוכות ומאתגרות, שביל סנט ג'ורג' מבטיח בדיוק את זה. השטחים הגבוהים  לאורך צוקים ויש בהם עליות וירידות תלולות, שעלולות להיות מסוכנות. 

ההליכה היא בשביל שאין בו לעיתים במה להיאחז ואין הגנה של קיר,  תחלפו על פני משטחים רופפים. קיים חוק קפדני של איסור עישון ביער כסיכון שריפה ואסור לטייל  עם כלבים. ניתן להיתקל בנחשים כמו גם בבעלי חיים אחרים. מומלץ  להצטייד במים, כובע ,

 קרם הגנה ומקלות הליכה. מליסוס עקבו אחר השלט של מלון Paradisos Hills על כביש Stavros, תוכלו לחנות בחניון המלון,  

תוכלו להיכנס לקבל משקה או אוכל לאחר ההליכה .שימו לב שיש קטע אחד באורך של כקילומטר אחד והוא עם כמה משטחים רופפים. בדרך תוכלו להיכנס גם אל כנסייה מהמאה ה-13 מימי הביניים .

מפל מילומריס

מסלול ההליכה של מפל Millomeris הוא אפשרות פנטסטית מכיוון שהוא מציע לכם שתי אפשרויות גישה . אם אתם אוהבים הליכות ארוכות או שאתם קצרים בזמן מעדיפים מסלול שטוח וקצר, אז  אתם יכולים לנסוע כמעט עד המפל. להשאיר את הרכב בחניון, ללכת רק כמה דקות הליכה למפלים.

אם מתחשק לכם הליכה מאתגרת יותר, סעו לצד השני של העמק אל הכפר פלאנו פלאטרס ומצאו פארק. תחילת ההליכה מסומנת בבירור בצד המזרחי של הכביש ליד מלון ספרינג .

השביל יורד אל נהר קריו פאטמו ולאחר מכן השביל עוקב אחרי הנהר דרך היער הסבוך והאפל עד למפל לאורך שביל המסומן היטב. לאורך הדרך נשקפים נופים מדימים במורד העמק .

השבילים לטיולים למפל מילומריס ומפל קלדוניה קרובים מאוד זה לזה. אתם יכולים לשלב אותם ליום טיול נהדר בהרי הטרודוס.

אורך : קצר – 100 מ' / ארוך – 2.5 ק"מ (חזור)

משך : קצר – 5 דקות / ארוך – 1.5 שעות (חזור)

דרגת קושי : קצר – קל / ארוך – בינוני

מפל קלדוניה

מפל קלדוניה (קלדוניה) נמצא בלב הרי הטרודוס . תשאירו את הרכב בחניון מחוץ לפלאנו פלאטרס – ליד חוות הדגים – וסעו מדרום.

זהו מסלול הליכה קטן ומדהים, שלוקח אתכם לאורך נחל מקסים,  הוא עובר לאורך נהר קריו פוטמו ממש, הנהר היחיד בקפריסין שאף פעם לא יבש כל השנה! המפל יפהפה, וזה מקום נהדר להירגע עם ארוחת צהריים לפיקניק . 

אורך : 3 ק"מ (חזור)

משך : 1.5 שעות (הלוך ושוב)

קושי : קל

מפל Mesa Potamas Argolachania

מגרשי הפיקניק מסה פוטמאס נרחבים וממוקמים במיקום יפה ביער האורנים , ליד הנחל הקטן במורד ההר. המקום מאוד עמוס בסוף שבוע.

תחנו את הרכב  במתחם הפיקניק ואז תתחילו ללכת חזרה לכביש, שם תמצאו את תחילתו של שביל קצר מאוד שיורד למפל קטן ומקסים – ובהמשך במורד הזרם אם אתם מעוניינים, תמשיכו למסלול הליכה.

ההרים באזור זה נחצים על ידי כבישים קטנים ומסלולי גישה רבים, אך אנו ממליצים לקחת את הדרך הקצרה יותר מ-Saittas בדרום, או את האפשרות הארוכה יותר מ-Kato Amiantos במזרח. כך או כך, זהו שביל הליכה מקסים, ציורי ועם הרבה פיתולים העובר בין  מחטי אורן .

אורך: 400 מ' (חזור)

משך : 15 דקות

קושי : קל

שאלות נפוצות בנוגע לטרקים הרגליים הכי יפים בקפריסין

מסלול אל גשר מיליה, אם אתם אוהבים ארכיטקטורה ונציאנית, אז תאהבו את ההליכה הקצרה הזו לגשר מיליה. ההליכה מתחילה במרכז הספורט פלאטרס, ולמרות שהיא לא ארוכה במיוחד, תצטרכו להביא נעליים נוחות וסגורות בשל תנאי השטח של דרך העפר התלולה ליד ההתחלה  וזה פחות נוח מתחת לרגליים.

אתם כולים להמשיך אחרי הגשר לחקור במעלה ובמורד גדות הנהר, מה שהופך אותו לאחד מהטיולים האהובים בקפריסין.

אורך : <2 ק"מ (חזור)

משך : 45 דקות

קושי : קל

יש הרבה שבילים בהרי הטרודוס שאפשר לבלות בהם שבועות באזור ולעולם לא לכסות את כולם, למשל:

Atalanti Trail – גרסה ארוכה יותר (14 ק"מ) של לולאת ארטמיס

שביל Kannoures Agios Nikolaus tis Stegis – שביל באורך 9 ק"מ שלוקח אתכם  על פני כנסיית אגיוס ניקולאוס טיס סטגיס הרשומה על ידי אונסק"ו, ומסיים בכפר קקופטריה שם תחלפו על פני

3 גשרים – איליה גשר, גשר Tzelefos וגשר Roudias שלושה גשרים ונציאניים גדולים במרחק הקרוב של אחד את השני, תוכלו לעשות  טיול יום נהדר. ייתכן שתצטרך לחנות וללכת אל גשר Roudias, מכיוון שכביש הגישה מתאים יותר לכלי רכב 4WD.

מסלול הליכה מחוף Konnos ל-Agioi Anargyroi, Stone Arch ו-Cape Greko

בצד המזרחי של קייפ גרקו יש כמה חופים פנטסטיים ותצורות סלע חוף, זהו מסלול הליכה עם נופים מרהיבים ותוכלו גם להיכנס אל המים הנעימים.

חוף Konnos הוא אחד היפים של קפריסין. הוא לא עמוס כמו כמה מהחופים הידועים יותר מצפון, אבל הוא אופציה נהדרת להירגע עם משקה קר בטרקלין .

דרומה יותר השביל ייקח אתכם אל כנסיית Agioi Anargyroi , תוכלו להתפעל ממקדש המערה החבוי בצוקים למטה. מעבר לזה נמצאת קשת האבן המרשימה ואז בסוף ההליכה נמצאת Cape Greko .

אורך : 5 ק"מ (חזור)

משך : 2.5 שעות

קושי : קל

אגיוי סרנטה- חלק גדול מהטיול הזה הוא על דרכי עפר מסומן היטב, מתחילים בחניון של כנסיית פנאגיה, כל מה שצריך הוא ללכת בכביש פנימה, עד שמגיעים לקו רכס אבן הגיר.

אז תוכלו לראות את הכנסייה של אגיוי סרנטה כשתגיעו אל דלת כחולה בהירה , היא אולי נראית די פשוטה, אבל  כשתיכנסו פנימה, תראו שהכנסייה חצובה בתוך מערה.

צוהר נחצב בסלע שמעל, המאפשר לאלומות אור לזרום פנימה,  הסמלים הרבים ופריטי הדת האחרים ממוקמים בפינות זעירות בקירות המערה. זוהי כנסייה מיוחדת ויפה , בהחלט שווה את ההליכה אליה.

אורך : 5 ק"מ (חזור)

משך : 2 שעות

קושי : קל

ערוץ אווקאס זוהי נסיעה מקסימה של 20 ק"מ צפונה לחניון ערוץ Avakas, החולף על פני צוקי ים טרשיים, דרך העיירה התיירותית קורל ביי, ועיירת הנמל הנפלאה Pegeia – ישנם קטעים סלעיים מעט מאתגרים לעבור.

מסלול ההליכה בערוץ Avakas הוא אחד מהנקיקים היפים ביותר שתמצאו בקפריסין. השביל מתחיל ההליכה מתחילה בשטח הפתוח, השביל עוקב אחר הנחל בפנים הארץ שבו קירות הערוץ נסגרים במהירות – ויוצרים נווה מדבר שממנו ניתן להימלט מהחום ביום קיץ מהביל.

הקירות הסלעיים  עוטפים אתכם ומגנים עליכם מהחום, והנחל המבעבע מרגיע בזמן שאתם הולכים  עמוק יותר לתוך המערה הנפלאה הזו. יש המון מקומות לעצור, ליהנות מפיקניק – תוכלו לשבת באחד מהמפלים הקטנים הרבים שמנקדים את מסלול המים.

אורך : 3 ק"מ (חזור)

משך : 1.5 שעות (שימו לב כי ניתן לעשות את זה מהר יותר – אבל מומלץ לקחת את הזמן)

קושי : קל

סלע אפרודיטה, 40 דקות נסיעה דרומית לפאפוס, הוא אחד המקומות הפופולריים  למבקרים בקפריסין. הסלע בולט מתוך המים הכחולים של הים התיכון, זהו מקום עתיק, חלק מסיפורי אגדות ומיתוסים על אפרודיטה – אלת האהבה .

יש שביל חוף שמתחיל בחניון הראשי, במקום לקחת את המנהרה להולכי הרגל מתחת לכביש המהיר, התרחקו מהחוף לצד השני של החניון שם תראו שביל עפר מתפתל במעלה צלע הגבעה.

מכאן פשוט עקבו אחר השביל בראש הצוק צפונה לאורך החוף ככל שתרצו ואז חזרו באותה הדרך. יש מגרש משחקים לילדים, יש מקומות לפיקניק , ויש גם שביל למטה לחוף קטן ומעולה אם תרצו להתקרר. ו

אורך : 6 ק"מ (חזור)

משך : 2.5 שעות

קושי: קל

Panagia tis Agapis Loop

אנו ממליצים ללון לצורך המסלול הזה ב-Vavla ב-Vavla Rustic Retreat  זהו  בית החווה  המארח מטיילים המגיעים לעשות את הטרק.

עקבו אחר אחד משבילי ההליכה למטה אל העמק שמתחת, מעבר לנחל וחזרו במעלה הצד השני אל הקפלה הקטנטנה של Panagia tis Agapis .משם תוכלו לעלות בלולאה אל ראש הרכס לתצפיות מצוינות דרומה לכיוון לרנקה ולימסול, ובחזרה לכפר ואולה. שימו לב שדרגת הקושי של המסלול בינונית,יש קטע אחד קצר אך תלול במיוחד מאחורי הקפלה – אולם שאר ההליכה מסווגת קלה עד בינונית ולאחר ההגעה לקפלה אפשר יהיה לחזור בקלות בדרך שבאתם.

אורך : 6 ק"מ

משך : 3 שעות

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!