חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

אחרי הבחירות בישראל, מאמינה שהרבה מכם יעשו את הצעד שאנחנו עשינו כבר לפני כמה שנים ותבדקו את האופציה למעבר לקפריסין.
לפחות בפאפוס אין ספק בכלל שהחיים כאן הרבה יותר נוחים. מעבר לספורט הימי, הנופים, הטברנות המעולות, בתי קפה ומסעדות, ללא פקקים, ללא דוחק, עקיפה בתורים, ועוד ועוד דברים שרובנו ברחנו מהם, יש יתרונות נוספים ומניתי חלק מהיתרונות הבולטים וגם מהחסרונות (הרי אין מקום מושלם בעולם).
נתחיל ביתרונות:
☆ בקפריסין מזג אוויר די זהה לארץ.
☆ בפאפוס קיים שדה תעופה במרחק נסיעה של 20 דקות ממרכז העיר. בטיסה של 45 דקות אתם פה. בתקופות מסויימות הטיסות זולות ממש, ב5 יורו לכיוון שזה פחות מנסיעה בתחבורה ציבורית מעיר לעיר בישראל.
☆ השפה המדוברת כאן היא יוונית, אבל משום שהאנגלים שלטו פה באי ובגלל שקפריסין היא אי שמתבסס בעיקרו על תיירות אז השפה השנייה כאן היא אנגלית וקל מאוד לתקשר כאן עם אנשים ועם הרשויות. דוברי רוסית יסתדרו פה נהדר כי כל אדם שני בערך דובר רוסית.
☆ אם תרצו לגדל ילדים כמו בשנות ה90 בארץ, שהיה הכל פשוט ורגוע יותר, זה המקום. יש בתי ספר בריטים פרטיים שלא מערבבים דת בלימודים עם רמת לימוד גבוהה.
☆ לאוהבי כחול בעיניים-כמעט מכל מקום מגורים ניתן לראות את הים ואפילו אפשרות לגור "על הים"
☆ אפשרות להשקעה בנדל״ן שמניבה בתשואה גבוהה בממוצע של 9% ובהשקעה נמוכה מהארץ, מה שהופך את זה ליותר נגיש וריאלי.
☆ בפאפוס לא משלמים ארנונה.
☆ עלות המוצרים בסופר הם בין 60%-70% מהמחיר בישראל
☆ חשבון מים- יצא לי לשלם על 3 חודשים כ17€
☆הממשל בקפריסין מעודד את התושבים לשימוש בלוחות סולארים לייצור חשמל ביתי. ניתן למצוא לוחות סולארים במחיר של 6,000€ ולצבור כמות יפה של חשמל ובכך לא לשלם חשמל ואפילו לקבל החזר מהמדינה של 1,500€ על עלות הלוחות.
☆ רכבים עולים פה מחצית או כשליש מהמחיר בארץ וכן תחזוקה זולה, לכן ניתן לראות באי הרבה רכבי יוקרה.
☆ בפאפוס נדיר למצוא פקקי תנועה, תקופת הקיץ היא התקופה המתויירת אז אפשר לראות יותר רכבים על הכביש אבל עדיין לא ברמה של מה שקורה בישראל. דבר נוסף, הכביש הראשי שחוצה את כל האי הוא כביש ללא רמזורים ומעולם לא נתקלתי בעומס.
☆ עצמאים בקפריסין המיסוי אטרקטיבי במיוחד- בגדול מס חברות הוא כ12%. תושבים זרים באי נהנים מפטור ממס דיבידנדים ובעצם הכסף חוזר לכיס שלך. מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון מקומי, ממליצה על Charis ‎+35799837411
☆ ישנם קבוצות וואטספ מודיעין של ישראלים שגרים באי שבהחלט נותנת נחיתה רכה.
נעבור לחסרונות
☆ מחירי החשמל, אי אפשר שלא להתחיל בזה כי מדובר בנקודה הכי כואבת פה. אם אין לכם בריכה בבית, חשבון החשמל נע בין 500-800 € בממוצע למשפחה עם 3 נפשות. אבל הפתרון לזה לוחות סולארים כמו שציינתי ביתרונות.
☆ מחירי הנייד עדיין יקרים. חבילה ללא הגבלה עולה כ30€.
☆ מערכת הבריאות פה לא בשיא ועדיף כמובן להגיע עם ביטוח פרטי. להורים עם ילד המחיר בסביבות 130 יורו לחודש. מי שעובד באי זכאי לביטוח בריאות ג'סי הביטוח המקומי.
☆ חסרון כיתרון, לטוב ולרע הכל הולך פה סיגה סיגה (לאט לאט). הקפריסאים לא ממהרים לשום מקום והכל עובד בעצלתיים.
☆ מי שלא מחזיק בדרכון אירופאי, לא יכול לעבוד פה אלא אם כן, המעסיק מבקש אותו. אך ניתן לעבוד מהבית למי שעובד דרך המחשב מישראל.
☆ מחירי בתי הספר הפרטיים לא זולים, כ500€ לילד.
לסיכום: היתרונות גוברים על החסרונות, אחרת לא היינו כאן 😉

תודה רבה לYahara Ajuelos על שיתוף המידע החשוב כל כך

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!