חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיר נמל בקפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

במידה ושאלו אתם בתשחץ או בתשבץ לגבי עיר נמל בקפריסין עם 5 אותיות קיימות 2 אופציות: לרנקה (שהיא עיר נמל גדולה ובכירה) או פאפוס.
אם שאלו אתכם לגבי עיר נמל בקפריסין עם 6 אותיות אז ייתכן שמדובר בעיר לימסול כי היא עיר הנמל של דרום קפריסין והיא נחשבת לעיר השנייה בגודלה בקפריסין!
במידה והשאלה מתייחסת ל-7 אותיות הקשורות לעיר נמל בקפריסין ייתכן מאוד שמדובר על איה נאפה או ניקוסיה.
אם התקילו אתכם וביקשו עיר נמל בקפריסין של 8 אותיות אז האופציה היחידה היא העיר הקפריסאית: פאראלימני

אז בואו נדבר קצת על היסטוריה של ערי הנמל של קפריסין:

עיר הנמל הקפריסאית העתיקה שהעניקה השראה לטרגדיות של שייקספיר והתפרסמה בזכות הארכיטקטורה שלה מאז ימי הביניים נמצאת על סף חורבה בגלל הזנחה, מזהירים אנשי השימור. פעם היה יעד תיירותי שיכול להתחרות במרבלה ובמיורקה, עכשיו הוא עיר רפאים וירטואלית.

הפלישה הטורקית בשנת 1974, העיר העתיקה של חומה ניקוסיה, חולקה לשני חצאים והובילה ליצירת הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין (TRNC), שהוכרזה בצפון האי ב- 15 נובמבר 1983 והוכר על ידי טורקיה, ואילו הרפובליקה של קפריסין המשיכה להתקיים בדרום. בעשר השנים האחרונות המעבר בין שני החצאים לא התאפשר לתיירים.

האי הושכר לאימפריה הבריטית מהמאה ה -18 עד שקיבל עצמאות והתפצל לשתי מושבות נפרדות, הרפובליקה של קפריסין וצפון קפריסין (TRNC). לניקוסיה יש כיום מפעל יין, אטרקציה תיירותית בצפון האי, בית מלון, מסעדות ומוזיאון.

הנוחות של עיר הנמל מאפשרת לך לנסוע מאיטליה לקפריסין ללא שום בעיה, ולעיר יש תחושת נינוחות אותנטית למדי, גם אם היא לא ממש מודרנית כמו כמה מעמיתיה המודרניים יותר. בדרך לאיטליה אפשר לעצור בניקוסיה בדרך לים התיכון ואז בדרך חזרה לאירופה.

עם זאת, היה ברור מלכתחילה שאנחנו רוצים לחקור את האי כולו לבד, מצפון ועד דרום קפריסין. שדה התעופה של לרנקה גדול יותר ומחובר טוב יותר, בעוד ששדה התעופה של פאפוס שימש טיסות שכר רבות שמביאות נופשים לאזור פאפוס. עם זאת, אם אתם חוקרים את האי כולו במקום לבלות את ארבעת הלילות הבאים בעיר הנמל או בכל אחד מיעדי התיירות הגדולים האחרים כמו ניקוסיה, זה לא המקום לעשות זאת.

עיר הנמל ההיסטורית איזמיר כוללת את האזורים קמרלטי, בסמאנה וקדיפקלה ומוקפת בים התיכון, בים השחור ובים האגאי מצפון ודרום. הנמל ממוקם על הדרדנלים שבשליטת טורקיה, המחברים את הים האגאי (הים התיכון) עם הים השחור (וכך גם עם רוסיה).

האי קפריסין מתגורר בכ -1.1 מיליון תושבים והוא אחד האיים הגדולים והאוכלסים ביותר בים התיכון. קפריסין היא גם אי עם היסטוריה מרתקת; היא מאכלסת את האוכלוסייה השנייה בגודלה בעולם אחרי ארצות הברית ואוכלסה על ידי האימפריה העות'מאנית, הכנסייה האורתודוכסית היוונית והאימפריה הרומית.

איזמיר נמצא בצומת הדרכים שבו נתקלו נתיבי הסחר לאירופה בסחר למרחקים ארוכים בקרוואנים שמקורם באסיה. זו עיר נמל הנשלטת על ידי עות'מאן עם מבנה הון המשתנה ללא הרף. נוסדה ופורחת במאה ה -16, היא הפכה לאחת הערים הגדולות והחשובות בטורקיה, אך גם לעיר השנייה בגודלה באירופה, מכיוון שהיא עיר נמל. הוא מורכב מחוקים המקדמים חופש ועבודות אדריכליות שנוצרו בין המאות ה -16 וה -19.

עיר הנמל עוברת כעת תהליך התחדשות מקיף שיגדיל את קיבולת הנמל, ישנה את תשתית התחבורה הקיימת שלה ויספק יותר אטרקציות ומתקנים למבקרים. הפרויקט המוצע יקים נמל קיים, שדה תעופה חדש, מלונות חדשים, מסעדות, חנויות ומתקנים אחרים שישמשו שערים לחלקים אחרים של העיר ושאר קפריסין. פרויקט זה יספק גישה לרשת כבישים מהירה לאומית שתתחבר לחלקים אחרים של קפריסין ויעדים בינלאומיים באירופה.

לרנקה (נקראת גם לרנקה בחוף הדרומי) היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בקפריסין והעיר השנייה בגודלה במדינה אחרי ניקוסיה. העיר גובלת בים התיכון בצפון ובמזרח, בים האגאי בדרום ובצפון ובחופי הדרום והמזרח של קפריסין ממערב.

הצפון, הידוע לסירוגין האי קפריסין, שנכבש בידי מעצמות שונות במשך מאות שנים, לא השתנה ולא הותיר אחריו עקבות מהותיים לאורך זמן, אינו מוכר בעולם.

עיר הנמל ההיסטורית איזמיר, שמשכה מתנחלים כנמל מסחרי, הוקמה במאה ה -16 כתוצאה מהתרחבותה של האימפריה העות'מאנית לים התיכון. בשל מאפיין ייחודי זה ניתן להשוות אותו לערי נמל אחרות כמו איסטנבול, קונסטנטינופול, איסטנבול ואיסטנבול. למרות קווי הדמיון הללו, המאפיין העיקרי המפריד בין איזמיר לערי הנמל הללו הוא העובדה שהיא פותחה במסגרת מערכת הדוחן העות'מאנית המסורתית, שיצרה ותמכה בזכויות כלכליות וחברתיות של תושביה. תושבי איז מיר העות'מאנית יצרו עיר נמל עם מסחרי, חברתי ופריבילגיות לאחר כיבוש ארצם על ידי האימפריה הביזנטית במאות ה -14 וה -15 ושוב בטורקיה העות'מאנית במאה ה -18.

אם אתה מסתכל מקרוב על מפת העולם, אתה יכול להבין מדוע קפריסין נחשבת לאחד המקומות המסוכנים ביותר לסופות וסופות הוריקן באירופה. כמעט כל סערה שהייתה בקפריסין, בקיליקיה או בלבנט עברה על האי.

יש בו מספר מלונות נפלאים ידידותיים למשפחות, שכולם נועדו להציע ימי שמש מרעישים. המועדפים על המשפחה בקפריסין כוללים את מלון רויאל קפריסין, את מלון קפריסין הגדול ואת מלון הים התיכון בניקוסיה.

אפילו מטיילים שראו הכל ייהנו מביקור באחד הנמלים הפחות מוכרים של קפריסין, כמו ניקוסיה או האי לרנקה. לנוסעים על ספינות תענוגות יש אפשרות לבקר ולחקור מספר אתרים היסטוריים, מהעיר העתיקה כרתים ועד הים התיכון. סיירות ים תיכוניות יכולות להחליף יום של שנורקלינג לטיול סביב הוותיקן או לביקור בגלריית אופיצי בפירנצה.

זו דרך קלה להגיע לטורקיה ממדינות אחרות ולהיות התחנה הראשונה באוניית תענוגות בדרך חזרה מהים התיכון לקפריסין.

Tasucu מציעה טיסות לחוף אפרודיטה, שמלבד הקסם האינהרנטי שלה, מציעה הזדמנות נהדרת לצפות בקטמרנים היוצאים מקפריסין, כמו גם נוף לים התיכון מהחוף. זהו גם מרכז מרכזי לעסקים בינלאומיים בקפריסין מכיוון שהוא יעד תיירותי חשוב, והפלגות קוראות לו. חברות תעופה טורקיות כמו איית (טיסות שכר מלרנקה) וטוס (טיסות בין חיפה, ל קרנקה ופאפוס) פועלות מעיר נמל זו. נמל לימסול ממוקם על החוף הדרומי של האי הים התיכון של קפריסין ואינו נמל גדול בהשוואה בינלאומית – הוא מטפל בפחות מארבע מיליון טון מטען בשנה. עם זאת, זהו עדיין הנמל החשוב ביותר בקפריסין ומשמש מוקד חשוב לייצוא וייבוא של סחורות ושירותים לאירופה ומזרח התיכון וממנה. האמברגו הטורקי שהוטל באופן חד צדדי על כל הספינות הקפריסאיות בשנת 1987 – ספינות המניפות את הדגל הקורא לנמלי טורקיה – מונע כעת את התעשייה הקפריסאית לממש את הפוטנציאל האמיתי שלה. גודלם של ציי העולם הוכפל בשני העשורים האחרונים, ולמעלה מ -1,500 ספינות פעלו בטורקיה בלבד, כך לפי הארגון הימי הבינלאומי.

ניקוסיה היא גם בירת צפון קפריסין, המוכרת רק על ידי טורקיה ונחשבת לשטח כבוש על ידי שאר העולם. יתר על כן, הערים העיקריות בדרום ובצפון קפריסין מופרדות על ידי אזור חיץ ומוחזקות ונשלטות על ידי ממשלותיהן. בדרום קפריסין האוכלוסייה הגדולה ביותר והכלכלה השנייה בגודלה באי הים התיכון קפריסין, מתגוררים בה יותר ממיליון אנשים ומספר רב של עסקים.

למרות שפאפוס יכולה להיות עמוסה מאוד בתיירים בעונת השיא, היא גם עיר מסחרית עם מספר רב של מסעדות, חנויות, מלונות ומסעדות.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!