חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החזר מע"מ בקפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על החזר מע"מ בקפריסין

החזרי מס על רכישות או Tax Free, מאפשרת לתיירים להחזיר חלק מהעלות ששולמה עבור הסחורה שהם רכשו בקפריסין. בקפריסין גובה המס בערך הסחורה המוחזרת לתיירים הוא 19% (בשנת 2021).

תוכנית החזר המס מתבצעת באופן הבא, אתה קונה דברים בקפריסין בחנויות מסוימות,  עליך למלא טפסים מיוחדים ולהצטייד בקבלות, ואז כשיוצאים מהארץ, הולכים לדלפק בשדה התעופה, שם יבדקו את הסחורה והרכישה, הקבלות את המסמכים והמוצרים עצמם, ותוכלו לבצע החזר מס מסכום כל הרכישות .

כיצד להגיש בקשה להחזר מס בקפריסין
כיצד להגיש בקשה להחזר מס בקפריסין

תנאים לניצול החזר מס בקפריסין

למרבה הצער, לא ניתן להחזיר מס על כל הרכישות, ישנם תנאים מסוימים כפי שיפורט כדלקמן:

הפריט הנרכש חייב להיות מיועד לייצוא מהארץ, ולא לשימוש בקפריסין. יש לייצא את הפריט שנרכש לא רק מחוץ לקפריסין, אלא אל מחוץ לאיחוד האירופי.

* הפריט הנרכש חייב להיות חדש, באריזה ועם תגים. תקינות ונבדקת  בביקורת המכס ביציאה כדי לוודא שאתם באמת מוציאים אותו.

* יש לרכוש את הפריט לא לפני 30 יום לפני היציאה.

* החזר המס אינו חל על מזון.

* אתה (הקונה) אינך אזרח של האיחוד האירופי. אזרחות נקבעת רק בהצגת דרכון זר.

* את הרכישה יש לבצע בחנות המחוברת למערכת החזרי מס. חנויות כאלה מסומנות בשלטים או מדבקות מתאימות "Shop Tax Free / VAT Refund", או שאתה יכול פשוט לבדוק עם המוכר. 

* הרכישה חייבת להתבצע בשטח הרפובליקה של קפריסין, אין חנויות כאלה בצפון קפריסין, הצד הטורקי הכבוש.

* סכום הרכישה בחנות אחת חייב להיות לפחות 50 יורו, כולל אלו שנעשו בזמנים שונים ובשיקים שונים. כמובן שתוכלו לבצע כמה רכישות שתרצו בחנויות שונות ב-50 יורו לפחות כל אחת, המס יוחזר על הכל.

שימו לב  להגבלות הזמינות לכניסה לישראל כי גם יבוא סחורות למולדת מוגבלות מבחינת משקל הפריטים שמותר לייבא , מבחינת השווי ויש הגבלות נוספות על קטגוריות מסוימות של סחורות: אלכוהול, טבק, מזון.

איך לקנות כדי לנצל את החזר מס בקפריסין

יש לבצע רכישות רק בחנויות המחוברות למערכת "Shop Tax Free / VAT Refund", ובסכום של לפחות 50 יורו. אתם יכולים לתת  מספר צ'קים לתאריכים שונים.

בקופה של חנות כזו תצטרכו להציג את הדרכון שלכם ולומר שאתם רוצים להשתמש בהחזר המס. יינתן לכם טופס (Tax Free Form) שהמוכר ימלא ויעזור לכם למלא את חלקו של הקונה. קבלה  מצורפת לטופס. אספו את הטפסים הללו עם הקבלות, אותן יהיה צורך להציג בעת היציאה מהארץ.

אם תבצעו מספר רכישות קטנות בסכום כולל של יותר מ-50 יורו, לא תוכלו למלא את הטופס בכל פעם, אלא לאסוף את כל הקבלות וליצור קשר עם החנות להנפקת טופס אחד וקבלה אחת בבת אחת.

כיצד להגיש בקשה להחזר מס בקפריסין

הדרך הקלאסית להחזר מס על ידי תיירים היא ליצור קשר עם הדלפק בשדה התעופה .שימו לב  שניתן לפנות לחברות מתמחות באתרי נופש במהלך החג, המעניקות החזר כשירות. אך הם לוקחים עבור השירותים שלהם עמלה לא מבוטלת, שבגללה תפסידו כמחצית מהעלות,  לכן הימנעו מכך.

לשדה התעופה ולחנויות יש הנחיות בשפות שונות . לפני הטיסה הביתה בשדה התעופה היוצא (זה יכול להיות נמל התעופה הבינלאומי של לרנקה או פאפוס) עליך ליצור קשר עם דלפק מכס מיוחד המיועד להחזר מע"מ. 

הם ממוקמים באולם ההמראה באזור דלפקי הצ'ק-אין לטיסה, ויש להם שלטים בשדה התעופה. רק שימו לה והקפידו לפנות לדלפק המכס של החזרי מע"מ לפני הצ'ק-אין והכבודה.

בדלפק יש להציג את הטפסים המלאים שנאספו בחנויות ואת הקבלות המצורפות אליהם, כרטיסי טיסה (תדפיס כרטיס העלייה למטוס), דרכון והסחורה עצמה. 

המוצר חייב להיות חדש, ארוז באריזת המפעל, ועם תגים. זה הכרחי לפקיד המכס כדי לוודא שבאמת רכשת את הסחורה , בפועל לא כל הסחורה נבדקת , אבל עדיף לא לקחת סיכונים. הקצין יבדוק את המסמכים והסחורה, וישים חותמות על הטפסים.

 

אם בדלפק החזרי מע"מ בשדה התעופה של לרנקה , הצטבר תור גדול, אתה יכול להשתמש במתקן האוטומטי. אתה צריך לסרוק את הדרכון שלך, ואז ברצף את כל ההמחאות מרכישות,עם זאת, עבור חלק מהרכישות, הדלפק עדיין עשוי "לשלוח" אותך לפקיד המכס דרך מסדרון המכס האדום כדי לבדוק את זמינות הסחורה.

 

לאחר מכן תוכלו לעקוב אחר הצ'ק-אין לטיסה ולצ'ק-אין לכבודה. דברים שעבורם מתבצע החזר ניתן לבצע צ'ק בכבודה. לאחר הצ'ק-אין, עקבו אחר העלייה למטוס, וליד דלפקי ביקורת הדרכונים היציאה תראו דלפק נוסף להחזר מע"מ, שבו שוב צריך להגיש בקשה עם מסמכים שכבר סופיים כדי לקבל את החזר הכסף. 

ניתן לקבל אותו במזומן עם ניכוי עמלה, או בכרטיס בנקאי ללא עמלה. כדי לקבל החזר לכרטיס בנק, תצטרכו להציג כרטיס ה רשום עם תקופת תוקף של 3 חודשים לפחות. 

זה אומר שצריך לציין את שמך עליו בצורה של אותיות בולטות על גבי הכרטיס בצורה תקינה, ולא רק אותיות צבועות. כרטיסים ללא שם וללא אותיות קמורות אינם מתקבלים. כסף על הכרטיס לא מוחזר מיד, אלא תוך שבוע.

 

אם הדלפק ליד ביקורת הדרכונים היציאה לא מאוייש, מה שקורה בלילה, אז אתה יכול להכניס את המעטפה עם המסמכים לתיבת VAR Refund, 

או לשלוח מכתב לכתובת המצוינת , שיינתן לך בעת הקנייה. בדרך כלל במקרה זה, הכסף מזוכה בכרטיס עד חודשיים. כל ההנחיות והכתובות למשלוח המעטפה, והמעטפה עצמה ניתנות לפי בקשה בעת רכישת הסחורה.

כל מה שצריך לדעת על החזר מס בקפריסין
כל מה שצריך לדעת על החזר מס בקפריסין

החזר מס באתרי נופש בקפריסין

באתרי הנופש של קפריסין ישנן חברות מתמחות המאפשרות להחזיר את המס מהרכישה מיד במהלך החג, מבלי להמתין ליציאה מהארץ. 

אבל עבור השירותים שלהם, הם יגבו כמעט מחצית מהסכום המגיע לך ויגזרו לעצמם עמלות. אם אתה מעדיף זאת על פני התעסקות, תוכל למצוא רשימה של חברות כאלה בחוברת לגבי החזר המס, או פשוט לשאול בחנות.

בחברות אלו יש להגיש צ'קים וטפסים מלאים, דרכון וכרטיס בנק. עם זאת, ביציאה מהארץ תצטרכו להציג גם את הפריטים הנרכשים באריזת המפעל בדלפק. אם זה לא נעשה, אזי המס המוחזר וקנס נוסף יימשכו מכרטיסך.

ההליך אותו הליך, החברות האלה פשוט מאפשרות  לך לעשות את זה מהר יותר, אבל תמורת עמלה לא מבוטלת ולכן מומלץ להימנע מכך.

שאלות נפוצות בנוגע להחזר מע"מ בקפריסין

יש לבצע רכישות רק בחנויות המחוברות למערכת "Shop Tax Free / VAT Refund", ובסכום של לפחות 50 יורו.  בחנות תצטרכו להציג את הדרכון שלכם , למלא טופס (Tax Free Form) לצרף קבלה  לטופס. אספו את הטפסים הללו עם הקבלות, אותן יהיה צורך להציג בעת היציאה מהארץ.

אם יש לך מגורים קבועים במדינה שאינה באיחוד האירופי

 חודש הנפקה + 3 חודשים

שנה אחת מחודש ההנפקה

החזרים משולמים על סחורות המיוצאות במטען האישי של הנוסע.

סחורה מיוצאת חייבת להיות אטומה וללא שימוש.

1) לפני הצ'ק-אין, עבור אל המכס, אולם הצ'ק-אין

2) הצג את הטפסים החופשיים ממס, קבלות ורכישות שאינן בשימוש עבור חותמת מכס

3) עבור לבקרת אבטחה, ועבור ל-Global Blue Office כדי לתבוע את ההחזר שלך במזומן או לכרטיס האשראי שלך

זכור שאתה עדיין צריך לקבל חותמת מכס על טופס ה-Tax Free שלך ​​כדי להימנע מחיובים בכרטיס האשראי שלך. המכס נמצא באולם הצ'ק אין.

הפריט הנרכש חייב להיות מיועד לייצוא מהארץ, ולא לשימוש בקפריסין.יש להוציא את הפריט שנרכש מחוץ לקפריסין וכן אל מחוץ לגבולות האיחוד האירופי.

הפריט הנרכש חייב להיות חדש, באריזה ועם תגים. תקינות נבדקת  בביקורת המכס ביציאה כדי לוודא שאתם באמת מוציאים אותו מחוץ למדינה. יש לרכוש את הפריט לא לפני 30 יום לפני היציאה.

שימו לב שהחזר המס אינו חל על מזון.

אסור שהקונה יהיה אזרח של האיחוד האירופי. אזרחות נקבעת רק בהצגת דרכון זר.

את הרכישה יש לבצע בחנות המחוברת למערכת החזרי מס. חנויות כאלה מסומנות בשלטים או מדבקות מתאימות "Shop Tax Free / VAT Refund", או שאתה יכול פשוט לבדוק עם המוכר. 

הרכישה חייבת להתבצע בשטח הרפובליקה של קפריסין,לכן לא תמצאו חנויות כאלה בצפון קפריסין, הצד הטורקי הכבוש.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!