חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרי טרודוס – Troodos Mountains

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

הרי טרודוס – Troodos Mountains – רכס הרים שאסור לפספס אם אתם מחפשים טיול טבע בקפריסין היוונית!

הרי הטרודוס – מדריך היכרות, מה יש לעשות, מה חובה, איפה לטייל,באילו איזורים מומלץ לשהות,,מסלולי טיול מומלצים,אתרי חובה וכו'

הרי טרודוס תופסים כמעט מחצית משטח האי. טיול להרים מומלץ לכל המגיעים לקפריסין. יש מגוון רב של אפשרויות, הן מסלולים המשלבים נסיעה ברכב שטח והליכה, הן מסלולי אופניים והן אוטובוסים נוחים. ההרים נקראים על שם הכפר טרודוס שליד ההר הגבוה אולימפוס, המשמש כמקום מושב הקיץ של הממשלה. ההר אולימפוס, 1951 מ' גובהו, נקרא כך בשל גובהו, אך לא הייתה לו משמעות פולחנית. על ההר נמצא מעון הקיץ של הנשיא. ההרים עשירים בצמחיה, בעיקר בעמק הארזים ובו 40,000 עצים מוגנים, עצי אורן, אלון, וכן זיתים, שקדים, הדרים ובעיקר גפנים, מהם מיוצרים בקפריסין 200 סוגי יינות. ביער חי כבש הבר, הנחשב לחיה מוגנת. רובם של 600 הכפרים שבקפריסין יושבים בהרים.

מקומות לביקור בטיול בהרי טרודוס:

אומודוס
הכפר אומודוס שבהרי טרודוס הינו כפר שיופיו בכך ששמר ושימר את העבר, ולכן כיום מושך תיירים רבים. הכפר התפתח בתקופה הביזנטית.
מנזר קיקוס
בחלק הצפון מערבי של הרי טרודוס נמצא מנזר קיקוס, או בשמו המלא "מנזר הבתולה הקדושה". המנזר נוסד בשנת 1100, בזמן שלטונו של הקיסר.
קבר הנשיא מקריוס
הארכיבישוף מקריוס השלישי (Makarios III), נשיאה הראשון של קפריסין, בחר עוד בחייו את מקום קבורתו, בהר טרוני הסמוך למנזר קיקוס.

הרי הטרודוס כפרים
הרי הטרודוס כפרים

היכרות ראשונה עם הרי טרודוס

הרי הטרודוס, משמשים כאתר נופש פופולרי עבור גולשים במהלך חודשי הסקי ובקיץ תיירים ומקומיים כאחד מבקרים בהרים המהווים מפלט מחום הקיץ המעיק בגובה פני הים. תוכלו לטייל בין היערות באחד משבילי הטבע , לראות מפלים , נחלים ומעיינות, ליהנות מפיקניק בלב הטבע, לרכב על אופנועי הרים.

הרי הטרודוס הם ייחודיים בגיאולוגיה שלהם ואחד המקומות היחידים בעולם שבהם מדענים יכולים לבחון את קרום האוקיינוס ​​. הר געש תת-מימי שהתפרץ לפני 90 מיליון שנה, גרם להיווצרות האי,  אזור טרודוס הוא גם ביתו של אחד מחמשת האזורים העשירים ביותר בנחושת בעולם.

הכפרים

הרי הטרודוס כפרים
הרי הטרודוס כפרים

הכפרים בטרודוס  ציוריים ומכילים אדריכלות עתיקה ורחובות מרוצפים. ממוקמים על מורדות ההרים בין פרדסים, כרמים ועצי אורן עם ריחות וניחוחות מהפנטים. כפרים אלו ידועים באירוח החם ובמטבח המקומי המסורתי.

פדולאס ממוקם בצד הצפוני של רכס הטרודוס, בגובה 1200 מטר מעל פני הים, והוא הכפר הרם ביותר של עמק Marathasa.

 הוא הוקם בתקופה הביזנטית, כאשר הפשיטות הערביות אילצו את הקפריסאים לעזוב את אזורי החוף ולעבור למקומות בטוחים יותר בהרים. בתקופות הפרנקיות והוונציאניות, פדולה שימש כאחוזה מלכותית. פדולה הוא כיום מקום מתוייר בשל האקלים המצוין והנוף הציורי שלו. 

לאחר מלחמת העולם השנייה, פדולאס שגשגה וןהפכה למרכז התרבותי והמסחרי של ארבעה עשר הכפרים היוצרים את עמק מראטסה.

בכפר יש כנסיות, וגידול נרחב של דובדבנים וכרמים, תוצרת הדובדבן שלה הייתה הגדולה ביותר בקפריסין.

תיירים ומבקרים יכולים ליהנות מהאקלים יוצא הדופן ומהנוף הייחודי באווירה שלווה, ובו בזמן לטעום ממגוון גדול של פירות ולחוות את האירוח הידידותי והמסורתי של הכפרים.

קאקופטריה ממוקמת מדרום-מערב לבירה ניקוסיה למרגלות הר הטרודוס – בצד הצפוני של רכס ההרים.הוא ניצב בגובה של 667 מטר (זהו הכפר הגבוה ביותר בעמק של אזור "סולה"), האקלים יבש למדי, הכפר מלא בעצים נושאי פרי גפנים ,קקופטריה ידועה במיוחד באיכות התפוחים שלה.

בקהילה כ-1300 תושבים קבועים, הכפר ממוקם בין גדות הנהרות Kargotis ו-Garillis. שני הנהרות מתחברים בתוך הכפר ויוצרים את נהר קלריוס, שחוצה את עמק סולאה ולאחר מכן זורם אל מפרץ מורפו, בפנטגיה. 

היישוב קקופטריה, היה קיים מאז תקופת השליטה בפרנק, סביר למדי שהיה עוד לפני כן, בתקופה הביזנטית. אזור הכפר היה מיושב בסביבות המאה ה-6-7 ובמהלך החפירות התגלה מתקן של מקדש עתיק – ככל הנראה שייך לאלה אתנה. נמצאו מספר רב של ממצאים , פסלים וחלקי פסלים. ופירי ברונזה וברזל מראשי חנית וחצים. הממצאים כנראה מהתקופות הארכאיות והקלאסיות של קפריסין. פסלונים אחרים מייצגים את הרקולס ומהווים אינדיקציה לכך שסגדו לו גם באזור יחד עם האלה אתנה. ממצאים אלה נמצאים במוזיאון הארכיאולוגי של ניקוסיה.

היישוב קקופטריה נבנה לאורך עמק הנהרות קרגוטיס וגריליס. בשל האקלים הבריא והקריר שלה, הנוף הציורי שלה (המתנשא מעל עמק קרגוטיס בעוד טרודוס מתנשא מעליו), הסביבה הטבעית הנהדרת, הצמחייה העשירה, המורשת הפולקלורית והמרחק הקטן יחסית מניקוסיה ולימסול, באופן טבעי משך את תשומת הלב של משפחות עשירות רבות למטרות חופשה במהלך חודשי הקיץ וגם היום המקום מתוייר מאוד בזכות האירוח החם של המקומיים.

אומודוס ממוקם כ-42 קילומטרים צפונית-מערבית לעיר לימסול, באזור הגיאוגרפי של כפרי ייצור היין. הוא בנוי ליד הגדה המערבית של נהר צ'ה-פוטאמי בגובה ממוצע של 810 מטר. הכפר מוקף בפסגות הרים גבוהות, שהגבוהים שבהם הם "אפמס" (1153 מ') ו"קרמוס של לאונה" (צוק לאונה, 1092 מ').

בכפר גפנים ועצי פרי שונים (תפוח, שזיף, אגסים, אפרסק ומשמש) מעובדים באזור. חלק קטן מהכפר – בחלקו הצפוני – בשטח יער של פאפוס.

הכפר נבנה בסוף התקופה הביזנטית או בראשית עידן השליטה של ​​פרנק, לאחר שההתנחלויות פאנו וקאטו (העליונה והתחתון) נהרסו. לאחר פירוק יישובי קופטרה נוצר יישוב חדש סביב מנזר הצלב הקדוש המקורי, שקיבל את השם אומודוס.

מאז ימי קדם אומודוס ידועה בענבים המעולים וביינות הטעימים שלה. ייצור יין מסורתי התקיים באומודוס מאז ימי קדם. מלבד גידול גפנים והפקת יין מצויין , מפיקים גם "זיווניה" (משקה אלכוהולי מסורתי), כמו כן, ממתקים מקוריים ובעלי טעם מעולה עשויים מפירות מקומיים. מלאכת יד ביתית פורחת באומודוס. 

אומודוס, שנבנה במדרון ההר, בין הגפנים, מוקף בהרים הוא אחד הכפרים הציוריים ביותר של קפריסין. תוכלו לבקר במנזר הצלב הקדוש המלכותי, הסמטאות הצרות והבתים העשויים מאבן כולם מעניקים יופי מיוחד וקסם לכפר. 

הכפר לופאו נמצא במחוז ה'אמפלוכוריה' בין לימסול לפאפוס, כ-26 קילומטרים צפונית-מערבית לעיר לימסול.

לופו בנוי בצורה מעגלית על גבעות, בגובה של 780 מטר , הוא מוקף בהרים תלולים. הנוף מחולק על ידי שני נהרות שהם תעלות של 'קריוס' ו'קוריס', ששתיהן מגיעות מנהר 'קוריס'.

היום לוקח כ-25 דקות להגיע לכפר מלימסול. הכפר בנוי על גבעה בין הרים ומקבל את שמו על סמך עובדה זו. השם לופו נוצר בהשראת המילה היוונית 'לופוס' שפירושה 'גבעה'. האזור כנראה היה מיושב עוד מתקופת הברונזה.הכפר הוקם בוודאי כמה שנים לפני כיבוש קפריסין על ידי הפרנקים בסוף המאה ה-12. במהלך אותה תקופה ובגלל הפשיטות הערביות, נאלצו המקומיים לנטוש את החופים ולעבור לחלקים הפנימיים של האי כדי למצוא מקלט. מיקומו של הכפר היה אידיאלי לצרכיהם מאחר שהוא חבוי בהרים.

רועי צאן שאכלסו את אזור 'פיניקה' נהגו לרעות את עדריהם ממרחק שהגיע למיקומו הנוכחי של הכפר. הם גם נהגו ללון במערה ליד הכפר שקיימת עד היום. הבתים הראשונים בלופאו היו למעשה חוות הפזורות בעמק הכפר. הרועים בנו בהדרגה צריפים ולאחר מכן הם בנו בתים באבנים שגגותיהם היו עשויים מעץ ובוץ .

בתקופת השלטון העות'מאני השתייך הכפר ל'קאזה של קוילני' והוא נרשם בשם "לופוס" (פפדופולוס, 1965). בשנת 1832, היו ללופו רק תושבים קפריסאים יוונים. הכפר עלה על 200 התושבים. לקראת סוף השלטון העות'מאני נבנתה כנסיית לופו.לופו הפך לכרם עצום בתקופת השלטון הבריטי ששתלו הרבה גפנים, הגפנים השתמרו היטב. בעשור שלאחר מכן, ארע משבר כלכלי ופוליטי חמור. בתקופה זו, חיי היומיום של החקלאים הפכו לקשים ,התושבים נאלצו למכור את נכסיהם .

בשנים  1946 – 1986 הכפר ננטש על ידי תושביו .

כיום בתי הכפר המשוחזרים עם מרפסות העץ היפות שלהם, רחובות המרוצפים הצרים, הכנסייה המפוארת, טחנת הזיתים והקמח המסורתית במוזיאון הכפרי, כל אלה מושכים המוני מבקרים ,בעיקר באירוע 'פסטיבל פאלוז' בכל יום ראשון האחרון של ספטמבר. שתי הטברנות המסורתיות של הכפר והמלון החדש שנבנה יחד עם מבנים אחרים גם הם מושכים תיירים רבים.

הרי הטרודוס אגמים
הרי הטרודוס אגמים

שבילי הטבע של טרודוס

מסלולי ההליכה של אזור הטרודוס, הם מהיפים ביותר בכל קפריסין.הם חוצים את היער, נהרות, נחלים, מעיינות , מלאים במפלים טבעיים .

רשת שלמה של מסלולי הליכה מדהימים המתחילים מראש הרי הטרודוס, עם נופים בתוליים עוצרי נשימה של הים והכפרים הקרובים  והנהרות, תוכלו לפגוש ארזים ומגוון צמחים ובעלי חיים. 

שורה של תהליכים גיאולוגיים ייחודיים ומורכבים הפכו את קפריסין למודל עבור מדענים ולמפתח להבנת האבולוציה של כדור הארץ והאוקיינוסים שלו.

הפסגה המיוערת של טרודוס היא השכבה העמוקה ביותר של פיסת קרום אוקיינוס ​​והמעטפת העליונה של כדור הארץ, שנוצר לפני 90 מיליון שנה, 8000 מטר מתחת לפני הים. היערות של קפריסין הם חורשות טבעיות עם מגוון ביולוגי רב .

מפלי קסנטרה נמצאים על נהר הטרודיטיסה (הידוע גם בשם Diplos Potamos) בכפר פיני השוכן בגובה 3,400 רגל מעל פני הים ומהווה חלק מיער המדינה. המים נופלים מגובה של 26 רגל. ממוקם בפאתי הכפר פלאטרס בטרודוס, מפלי קלדוניה הוא אחד המפלים הגבוהים בקפריסין. מים נופלים מגובה של 40 רגל. ניתן להגיע אליו דרך שביל המוביל אליו. המים הנופלים ממפל Mesa Potamos, המהווים בעיקר סלעי גברוס, נופלים מגובה של 23 רגל. בפלטרס אפשר לראות את מפל מילומרי, הידוע בפאר הטבעי שלו. מים כאן יורדים מגובה של 50 רגל. 

בשבילים של הרי הטרודוס תוכלו לחקור את  היופי הטבעי של האי, במיוחד את החי, הצומח ומורשת הכרייה שלו.

באופן כללי השטח קל למעבר וכך גם השבילים. המסלולים מתחילים ומסיימים כמעט באותו מקום. מרובע טרודוס .

השבילים הם Atalanti , Persephone , Psilo Dentro-Pouziaris ו- Kaledonia .

בעיקרון מסלול אטלנטי מתחיל ב-1730 מ' היכן שהכיכר נמצאת, ואז עולים  ל-1830 מ' ולבסוף עולה בחזרה ל-1748 .

המסלולים של Persephone, Psilo Dentro-Pouziaris ו-Kaledonia מתחילים בגובה 1730 מ' היכן שהכיכר, ואז יורדים עד 1238 מ' ולבסוף עולים בחזרה ל-1700 שוב.

המינים העיקריים של בעלי החיים שנמצאים באזור זה הם המופלון, שועל, ארנבת, קיפוד ,נשר בונלי, ג'ירסי אירו-אסייתי, יונת עץ, חוגלה, אנדמית, צמר קפריסין (אנדמי), חיטנית קפריסין (אנדמית) צפע קפריסין, נחש קפריסין (אנדמי)

שביל ATALANTI

נקודת ההתחלה : כיכר טרודוס

אורך : 14 ק"מ

משך המסלול : 4 – 5 שעות

שביל ATALANTI 2

השביל עובר סביב הר Chionistra בגובה של 1700-1750 מטר, ועובר באזורים צפופים של עצי אורן שחורים (Pinus nigra subsp. pallasiana) ו-Fetid Juniper (Juniperus foeditissima). אחד העצים הגדולים ביותר, Foetid Juniper נמצא על השביל; הוא בן 800 שנה. יש נופים נפלאים של כל אזורי האי. נקודת הסיום הראשונה של השביל היא 9 ק"מ לאורך הכביש Troodos – Prodromos. כדי להמשיך בשביל עליכם לחצות את הכביש הראשי וללכת על דרך היער של Katoikies Chromiou לכיוון כנסיית Agios Nikolaos tis Stegis כ-200 מ', ,השביל מקביל בערך לכביש הראשי ומסתיים בכיכר טרודוס, שם תמצאו את מרכז המידע הסביבתי של פארק היער הלאומי של טרודוס. 

שביל פרספון

נקודת התחלה: 150 מ' דרומית לכיכר טרודוס, לכיוון תחנת המשטרה.

אורך : 3 ק"מ

משך זמן משוער : שעה

תוכלו לפגוש  שועלים,  ארנב, קיפוד, נשר בונלי, עורב אירו-אסיאתי, יונת עץ, חוגלה, צמר קפריסין (אנדמי), חיטה קפריסין (אנדמי) צפע קפריסין, נחש קפריסין (אנדמי)

שביל פרספון 2

במשך 2 הק"מ הראשונים של המסלול יעבור ההולך ביער אורנים שחורים עבותים. נקודת הסיום ב-Makria Kontarka מציעה נוף מדהים. השביל ממוקם בתוך פארק היער הלאומי טרודוס והוא חלק מהנתיב האירופי E4. אזור הפיקניק Kampos tou Livadiou ממוקם 2 ק"מ מכיכר טרודוס לכיוון Karvounas, ובמרחק של 2.5 ק"מ תמצאו את אתרי הפיקניק Armyrolivado ו Livadi tou Pasia. ניתן למצוא את מרכז המידע הסביבתי לפארק היער הלאומי של טרודוס בכיכר טרודוס.

מסלול PSILODENTRO POUZIARIS

נקודת ההתחלה : נקודת המעבר של Platres הכביש ביער – Mesa Potamos עם הכביש תיירות Moniatis – Platres – טרודוס, קרוב Psilodentro (עץ גבוה).

אורך : 9 ק"מ

משך זמן משוער : 3 – 4 שעות

דרגת קושי : 3 (שביל זה מאתגר מאוד בגלל אזורי העלייה והמורדות של המסלול.) 

היונקים שתראו הם ארנבת פוקס, קיפוד, הציפורים, עיט בונלי, ג'ירסי אירו-אסיאתי, יונת עץ, חוגלה, צריף קפריסין (אנדמי), חיטה קפריסין (אנדמי) זוחלים : צפע קפריסין, נחש קפריסין (אנדמי), לטאה קפריסין

פסילודנטרו (עץ גבוה) – שביל 2 של POUZIARIS

בק"מ הראשון השביל עובר דרך אשכולות צפופים של עצי אורן קלבריה, בעוד שבק"מ ה-3, בנקודות בגובה רב יותר, הוא עובר דרך יער אורנים שחורים מרשים וצפוף (Pinus nigra subsp. pallasiana. ) בנקודות לאורך השביל תחוו נוף פנורמי. הוא ממוקם בתוך פארק היער הלאומי של טרודוס.

מסלול קלדוניה

נקודת התחלה לינארית : (א) 350 מ' מהכביש הראשי של כיכר טרודוס – פלאטרס, 3 ק"מ מהכיכר. אתה יכול גם לגשת לנקודת ההתחלה מהכביש הישן Troodos – Platres, אחרי בית הקיץ הנשיאותי. אורך : 3 ק"מ

משך זמן משוער : 1,5 שעות

שיעור קושי : 3

מסלול קלדוניה 2

נקודות עניין : מנקודת ההתחלה (א) השביל עובר דרך יער עבות ולאחר מכן עובר לצד הנהר הקר (Krios Potamos), שבו יש מים זורמים כל השנה. לאחר מכן הוא עובר ליד מפל קלדוניה ומסיים בפסילודנטרו בפאנו פלאטרס. השביל ממוקם בתוך פארק היער הלאומי טרודוס. אורך המסלול E4 מתחיל בנקודת ההתחלה (א) ונמשך עד למפל קלדוניה. בכיכר טרודוס תמצאו את מרכז המידע הסביבתי לפארק היער הלאומי של טרודוס.

זהו מסלול  בדרגת קושי גבוהה. מסלול עם שטח קשה כגון שינויים פתאומיים בשיפוע (עלייה ו/או ירידה), מסלול לאורך כביש גס ו/או חלקלק במיוחד, ו/או צר ו/או תלול. מתאים למבוגרים ברמות כושר טובות עד מצוינות. לא מתאים לילדים צעירים.

כנסיות ביזנטיות , אתרי מורשת של אונסק"ו

בקפריסין, בהיותה נוצרית אורתודוקסית ברובה, יש מספר רב של מונומנטים ביזנטיים. עשרה מהם מחזיקים בחשיבות כה היסטורית ואמנותית ובעלי ערך כה רב עד כי אונסק"ו כלל אותם ברשימת אתרי המורשת העולמית שלו. כל עשר הכנסיות מהמאה ה-11 עד המאה ה-17 ממוקמות באזור ההררי של טרודוס. 

המנזר של אגיוס יואניס למפדיסטיס ממוקם באזור מרכזי של רכס הרי הטרודוס, בעמק מראטסה. הוא בנוי על הגדה המזרחית של נהר סטראכוס, מול הכפר קלופנגיוטיס. בשנת 1985 הוא נרשם ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו, הכוללת תשע כנסיות ביזנטיות מצוירות נוספות ברכס הטרודוס.

תאריך הקמתו המדויק של המנזר אינו ידוע. הקתוליקון (כנסיית המנזר), המוקדש לקדוש הרקלידיוס, מהמאה ה-11. בין ציורי הקיר של הנרטקס יש כתובת,מהמאה ה-15.

כנסיית Metamorfosis tou Sotiros (השינוי של המושיע ) ממוקמת בחלק המזרחי של רכס הרי הטרודוס. הוא בנוי על גבעה קטנה המשקיפה על החלק המזרחי של הכפר פאלאיכורי.בשנת 2000 ההיא נרשמה  ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו.הכנסיה הוקמה  בתחילת המאה ה-16 והשתייכה לכנסיות הטיפוסיות של חבל הטרודוס עם גג עץ בודדים. הנרטקס, נוסף בתחילת המאה ה-17.

כנסיית Panagia Podithou ממוקמת באזור מרכזי של רכס הרי הטרודוס, בעמק סוליה העליון בכפר גלטה.המבנה  בנוי בעמק צר ופורה של נהר קלריוס/קרקוטיס, כמה מאות מטרים מצפון לכפר גלטה.

בשנת 1985 היא נכללה ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו, 

כנסיית Timios Stavros tou Agiasmati ממוקמת בחלק המזרחי של רכס הרי הטרודוס, באזור פיטסיליה, כחמישה קילומטרים צפונית-מזרחית לכפר פלטניסטסה. בשנת 1985 נכללה ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו,כנסייה זו הייתה בעבר הקתוליקון (כנסיית מנזר) של מנזר הנושא את אותו השם, שנבנה לקראת סוף המאה ה-15.

כנסיית Timios Stavros ממוקמת באזור מרכזי של רכס הרי הטרודוס, בקצה הדרומי של הכפר פלנדרי, אשר מעיד במקורות מאז סוף המאה ה-12. בשנת 1985 נכללה ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו, הצורה הנוכחית של הכנסייה היא תוצאה של מספר תוספות ושינויים, שבוצעו לאורך תקופות שונות.במקור, זה היה מבנה בעל כיפת אחת, שנבנה בסביבות אמצע המאה ה-12. הכנסייה המקורית נהרסה בנסיבות לא ידועות.שרד רק האפסיס ששולב בכנסייה חדשה מאותו סוג שנבנתה בסוף המאה ה-13 או תחילת המאה ה-14.

הרי הטרודוס מנזר
הרי הטרודוס מנזר

מנזר Panagia tou Sinti

מנזר Panagia Tou Sinti הוא מנזר נטוש מדהים שנמצא על גדות נהר Xeros באזור פאפוס.

המבנה המרכזי של מנזר Panagia Tou Sinit מהמאה ה-16 ועדיין היום במצב מצוין, בעיקר בשל עבודות שחזור מצוינות.זהו אחד המבנים החשובים ביותר של התקופה הוונציאנית בקפריסין.

הוא קיבל את פרס אירופה נוסטרה על עבודות השיקום והשימור שבוצעו.המנזר שוחזר על ידי אונסק"ו והוא כיום אתר מורשת תרבותית עולמית. נבנה על גדות נהר Xeros.

מוזיאונים וגלריות

לטרודוס יש מוזיאוני כנסייה, אמנות עממית המתעדים את האיזור מתקופות עבר.חבויות ביערות האורנים של טרודוס, נמצאות הכנסיות המצוירות המפורסמות של קפריסין עם ציורי הקיר התוססים שלהן על הקירות והתקרות, ודוגמאות נהדרות לאמנות ביזנטית. עשרה מהם נמצאים ברשימת המורשת העולמית של אונסק"ו. במנזר קיקוס, המנזר הגדול ואולי הידוע ביותר באי, יש מוזיאון ביזנטי עוצר נשימה ובכנסייה המרכזית נמצא אייקון מוזהב של מריה הבתולה, שכפי המסורת צוירה על ידי השליח הקדוש לוק. אל תפספסו את מרכז המבקרים טרודוס גיאופרק באמיאנטוס ואת מרכז המבקרים של פארק היער הלאומי טרודוס בכיכר טרודוס.

מנזר קיקוס

מנזר קיקוס מוקדש לפנאגיה (מרי הבתולה) המנזר הוא המנזרים העשירים והמקושטים ביותר בקפריסין ותיירים רבים פוקדים אותו , הוא ממוקם באזור Marathasa על פסגת הר בגובה של 4,320 רגל. האייקון עצמו מכוסה בכסף מוזהב ומונח במקדש .המנזר נוסד בין המאה ה-11-12 לספירה בתקופת שלטונו של הקיסר אלקסיוס קומננוס הראשון (1081-1118 לספירה).

המוזיאון מהווה חלק מהותי ממנזר סטברופגי הקדוש של קיקוס, אשר ממוקם באזור ההררי של קיקוס – אזור מיוער בצפיפות. הוא נוסד לקראת סוף המאה ה-11 על ידי הקיסר הביזנטי אלכסיוס קומננוס הראשון. האייקון הקדוש של מרים הבתולה שצויר ביד על ידי השליח לוק עצמו שמור במנזר. תערוכות המוזיאון מכילות חפצים כנסייתיים יקרי ערך כמו איקונות בני מאה שנים, גילופי עץ, כתבי יד, לבוש ורקמות .

הרי הטרודוס בחורף
הרי הטרודוס בחורף

שאלות ותשובות על הרי הטרודוס

אזור זה ידוע בעושר החי והצומח שלו, ומכאן שמו. הוא מכיל 750 מינים של צמחים. חיי בעלי החיים בפארק מוגנים כאן. הציפורים מעוררות עניין במיוחד , תוכלו לראות את נשר בונלי, נשר גריפון, ינשוף סקופס, זבל קפריסין, קפריסין פייד קפריסין ורבים אחרים. בשטח הרחב ניתן להיתקל במופלון (Ovis Gmelini Ophion), זן של כבשי הרים עם קרניים מתפתלות עבות שחי בו. הגיאולוגיה ייחודית באזור זה עם קומפלקס אופיוליט שנוצר מקרום אוקיינוס ​​לפני 90 מיליון שנה ועדיין נשמר היטב וניתן לצפייה בכל האזור.

להרי הטרודוס יש רשתות נהרות טבעיות הזורמות החוצה בחודשי החורף אל הסכרים והנהרות שמסביב באזורים הרחבים יותר של האי, לכל הכיוונים, ובכך תורמים למפלסי המים של האי, שלעיתים קרובות מאוד נמתחים במהלך החום העז באזור. גובה הקיץ. הסכרים מצוידים ב-17 מיני דגים. הפופולריים ביותר הם: פורל, באס גדול, קרפיון, טייק פרץ', מקק וכו'. שישה סכרים בטרודוס מספקים הזדמנויות דיג מצוינות במים מתוקים לאורך כל השנה. אלה הם: – סכר Kafizes – סכר Kalopanagiotis – סכר Palaichori – סכר פרודרומוס – סכר Xyliatos – סכר אספררממוס.

ניתן ליהנות מרכיבה על אופניים כל השנה בטרודוס. ישנם דרכים סלולות שקטות, נוף מרהיב, שטח נהדר לרכיבה על אופניים . 'מסלולי הרכיבה על אופניים' הרשמיים הם שביל באורך 57 ק"מ סביב הפארק הלאומי טרודוס הכולל מפות אזור, שלטי הכוונה, סימון כבישים ומדריך אופניים מלא של האזור. 

סקי, וקצת סנובורד ,עשו את דרככם אל אתר הסקי טרודוס שעל הר האולימפוס ותראו אנשים מכל הגילאים משתוללים בשלג. בין אם אתה רוצה לקחת את זה בקלות ולהירגע במדרונות Sun Valley 1 ו-2, או מעדיפים יותר ריגוש ב-North Face 1 ו-2.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!