חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שגרירות ישראל בקפריסין

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

ארצות הברית פתחה את שגרירותה בירושלים, ישראל, והגשימה את הבטחתו של הנשיא דונלד טראמפ להכיר בעיר הקדושה כ"בירת ישראל ". שגרירות ישראל בגורגאון הודיעה ביום שישי כי שני מייסדי סטארט-אפ קיבלו את החוזה להשתתף בסטארט-תל אביב 2016, שיתקיים בישראל בין התאריכים 25-29 בספטמבר השנה.

בית משפט בקפריסין הורה על מעצרם של 12 ישראלים בחופשה במדינת האי במזרח הים התיכון לאחר שאישה בריטית כבת 19 נאנסה על ידי אחד מהם במהלך ביקור באתר נופש על חוף הים בקפריסין. בשבוע שעבר, על פי דיווחים בתקשורת המקומית. בית משפט בקפריסין הורה על מעצרם של 12 בני אדם. ישראלים הנופשים בחוף המערבי של קפריסין נותרים במעצר המשטרה לאחר חקירה של 17 חודשים על אונס לכאורה של אישה בריטית בת 19 שטענה כי נאנסה, הורה בית משפט בקפריסין למעצר ביום שישי, 26 באוגוסט 2017 .

משרד החוץ הישראלי אמר כי תוקף חמוש בסכין ניסה לתקוף את שגרירות ישראל בטורקיה ביום רביעי, אך נורה למוות על ידי המשטרה לפני שהגיע לבניין. שגרירות מצרים בתל אביב מסרה טלפונית ל- Media Line כי השגריר חאזם ח'יראת לא חזר לקהיר. דובר משרד החוץ הישראלי אביגדור ליברמן אמר כי חשוד שתוקף נורה ונפצע בתקיפה על שגרירות ישראל באנקרה, העיר השנייה בגודלה בטורקיה.

השגריר השווה את נגיף קורונה למלחמה ואמר כי המשבר חיזק את היחסים בין ישראל לקפריסין, תוך תיאום בכמה חזיתות.

ישראל מתכוונת לשפר את מאמציה להגן על מתקני הגז בישראל ובקפריסין. היא מתכננת להניח צינור בשם EastMed Pipeline, פרויקט המבוסס על מיזם משותף בין ישראל, קפריסין, יוון ואיחוד האמירויות הערביות. הרעיון הוא ליצור אזור משאבי אנרגיה במזרח הים התיכון להובלת משאבי אנרגיה מהים המזרחי של האזור לאירופה, מישראל לקפריסין ויוון למדינות החברות באיחוד האירופי (האיחוד האירופי).

אם זה יקרה, מסלול ייצוא הגז הטבעי של ישראל עשוי להתגלות כהחמצה עבור הקפריסאים היוונים וטורקיה למצוא פתרון לבעיותיהם הפוליטיות והכלכליות. גורמים ישראלים סבירים כי גם גז ישראלי לא יזרום למפעל הגז הטבעי הנוזלי בקפריסין, מכיוון שקפריסין אינה רוצה להעביר את הצינור דרך אזור EEZ שלו לתורכיה. היחסים בין טורקיה לישראל קשורים קשר הדוק מאוד, ואם סימני הפיוס הפוטנציאליים אמיתיים, על מדינות מצרים, יוון וקפריסין לדעת כי זהו גם אזור של תקווה במזרח הים התיכון, בו יש לחלק את המשאבים בצורה הוגנת.

באתונה חששות מפני התקרבות אפשרית בין טורקיה לישראל חשובים במיוחד עבור ראש ממשלת יוון הקפריסאית ניקוס אנסטאסיאדס וממשלתו, כמו גם עבור תל אביב.

האליטות היווניות מתעקשות כי ישראל לא צריכה להיחשב אנטי-טורקית, אך ליחסים הדו צדדיים עם ישראל יש דינמיקה משלהם. ואכן נראה כי ישראל מאתגרת בשתיקה הן את טורקיה והן את קפריסין לנקוט בצעדים כדי להתרחק מפיתוח עמדה משותפת בנוגע לתהליך השלום בין קפריסין לטורקיה לישראל, ולא להמשיך את הקיפאון של ישראל במשך עשרות שנים בקפריסין. ישראל הבהירה כי אינה רוצה לסגת ממשא ומתן על הסכם שלום בר-קיימא בין שתי המדינות על עתידה של קפריסין, והיא קראה בשתיקה לשתיהן "לקבל החלטה" בשאלה האם לפתח אסטרטגיה משותפת פיתוח הסכם שלום בין ישראל לטורקיה, או להישאר בצד ולהמשיך בקיפאון בן עשור בקפריסין.

כיצד התקרבות כזו תשפיע על הגיאומטריה הגיאופוליטית שנוצרה על ידי מערך הכוחות הנוכחי במזרח התיכון ובצפון אפריקה? האסלאמיסטים הטורקים, וכיצד הם יסבירו את סירובה של ישראל להקים ממשלה ישראלית על בסיס תוכנית ריבונות? בזירה הלובית, יש המחשה מרתקת לסדר האלימות הנוכחי הזה: לישראל אין ממשלת קונצנזוס לאומית הנתמכת על ידי אסלאם בלוב.

באזור של העולם המוטרד לעתים קרובות מתוהו ובוהו וחוסר יציבות, ישראל וקפריסין התגלו כשותפות טבעיות. באזור של סכסוך וכאוס, שבו כאוס ויציבות פוקדים לא פעם את האזור ואת העולם, ובמזרח התיכון ובצפון אפריקה, הם הוכיחו שהם שותפים טבעיים.

CTC (מרכז הסחר בקפריסין) מפעיל את המחלקה המסחרית והכלכלית של השגרירות בקפריסין. חשיבותה של ישראל לכלכלה הקפריסאית מוכיחה את העובדה שקפריסין, הממוקמת על הים התיכון בין יוון לטורקיה, מאכלסת יותר מ -1.5 מיליון בני אדם והיא הכלכלה השנייה בגודלה באירופה. תל אביב ממוקמת בתל אביב ובקפריסין בניקוסיה, בירת קפריסין ומרכז כלכלי חשוב לישראל.

אם יש צורך לעשות דברים שאיננו יכולים לעשות בבית, אנו הולכים לשגרירות ", אמר החשוד בראיון טלפוני ל- Media Line. בהודעה אנו עוקבים באופן דתי אחר הצעדים שננקט על ידי הישראלי. הרשויות, אשר בהחלט ראויות לשבח, ואשר, כפי שאמר, שימשו לריסון דרסטי של התפשטות הנגיף. הוא הסביר כיצד כלכלות קפריסין וישראל משלימות זו את זו וכיצד כלכלת שתי המדינות משלימה זו את זו.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!