חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה כדאי להיות בקפריסין היוונית או הטורקית ולמה?

עזרה בתכנון מסלול טיול לקפריסין? השאירו פרטים 👇

כל מה שצריך לדעת על קפריסין היוונית או הטורקית

קפריסין, האי עם מאות קילומטרים של קו חוף ים תיכוני בתולי קיבלה עצמאות מבריטניה ב-1960, ולאחר סכסוך אלים בין קפריסאים יוונים וטורקים,  ארעה הפלישה הטורקית ב-1974 שחילקה את האי לשניים החלק צפוני טורקי, 

החלק הדרומי יווני ואזור חייץ בינהם של האו"ם. לאחר שנים של שקט ועלייה במספר המבקרים הזרים,הקפריסאים הטורקים הכריזו על עצמם כעם עצמאי.

העולם לא מכיר בהכרזת העצמאות החד צדדית של הטורקים, ולאחר מעט הפגנות החל לשרור שקט בין הצדדים, שני הצדדים הבינו ששקט יביא להם תיירות ופרנסה.

בעבר, לפני ההכרזה – הרפובליקה של קפריסין תייגה את צפון קפריסין "בלתי נגישה לתיירים" – ניתן היה לקבל אישור חציית הגבול מהצד היווני לצד הטורקי, בתנאי שקיבלתם אישור מאת שני הצדדים וחזרתם עוד באותו היום ללון בצד היווני. 

מכיוון שקפריסין היא אי קטן (כ-120 מייל על 60 מייל), וצפון קפריסין היא רק שליש מזה, אנשים נהגו לבקר בצד הטורקי בטיולי יום.

ההיסטוריה המרתקת של האי  הופכת אותה ליעד תיירותי מבוקש, הצד היווני מושפע מתרבות יוון, רמת החיים גבוהה יותר מבצג הטורקי. תיירים מגיעים לבקר בחופיה, 

כאשר ניתן להגיע להשתזף במהלך רוב השנה, קפריסין היא יעד תיירותי גם בחורף, רבים מגיעים לבקר בכפרים ובהרים , הרי הטרודוס מתנשאים לגבהים של יותר מ-6,400 רגל, והם מכוסים שלג מאמצע ינואר עד אמצע מרץ.

בשאר ימות השנה, ההרים מכוסי האורנים, הכרמים והבוסתנים כוללים מסלולי הליכה רבים, במהלך תפגשו מיני צמחים ובעלי חיים, תוכלו לבקר באתרי נופש יפים,  אתרים ארכיאולוגיים, מנזרים עתיקים, כנסיות  ומעיינות מינרלים. תוכלו ליהנות מהתרבות המקומית והמטבח הקפריסאי בטברנות .

עיר החוף היפה ביותר בקפריסין היוונית היא פאפוס, עם עתיקות מרתקות, הפארק הארכיאולוגי המפורסם של פאפוס וקברי המלכים  וקו חוף סלעי מרהיב. 

תוכלו לצאת למסע קולינרי קפריסאי, להזמין בשרים צלויים, בשרים מתובלים, בשרים מעושנים, גבינות יווניות מלוחות וזיתים, גבינות מקומיות עדינות, ירקות טריים, ירקות מבושלים, ירקות כבושים, פירות טריים, וברנדי מקומי משובח, המשקה הלאומי הקפריסאי.

 פאפוס מתמחים במיוחד בפירות ים, תוכלו להזמין בקלה מעושנת, סרדינים, קלמארי מטוגן, תמנון, דג חרב, בורי או פיתיון לבן.

קוריון קפריסין היוונית
קוריון קפריסין היוונית

התחבורה ברחבי קפריסין באמצעות אוטובוסים מקומיים או "מוניות שירות" היא זולה, תוכלו לנסוע לערי החוף הגדולות, לימסול ולרנקה באמצעות תחבורה ציבורית נגישה.

 לימסול מארחת בקיץ הרבה  פסטיבלים , הגדול ביותר הוא פסטיבל יין בן שבועיים בספטמבר. לרנקה נמצאת על אגם המלח הגדול,  המהווים בית  לפלמינגו ורודים, והיא קרובה לחופים היפים של איה נאפה. 

בקרבת מקום נמצא גם לפקרה, כפר  אותנטי ויפה שנשות הכפר מתמחות בייצור תחרה .תיירים רבים מגיעים גם אל ניקוסיה, הבירה והעיר הגדולה היחידה של קפריסין. העיר העתיקה מוקפת חומה  ומבנים עתיקים וכנסיות, בשדרת הקניות הראשית, רחוב לדרה, נמצאים בעלי מלאכה ותיקים .

דרך מרכז ניקוסיה הישנה עובר קו אטילה, או "הקו הירוק", גוש הבטון, התיל והחול שמפריד בין שתי קצוות קפריסין. ברחובות המובילים אליו חיילים חמושים, דגלי יוון ושלטי איסור צילום הגבול . מעל החומה אפשר לראות את צמרות הצריחים ואת הדגל הטורקי מתנוסס מהצד השני.

"הצד השני" הוא צפון קפריסין הטורקית. הוא הרבה פחות מפותח מהדרום. לרחובות ניקוסיה הישנה בצד הטורקי יש תחושה מזרח תיכונית ופחות יעד אירופאי. 

לא מדברים אנגלית בכל החנויות, כפי שמדברים בצד היווני, אבל בעלי חנויות ידידותיים, למרות הסנקציות הכלכליות שהטילו מדינות רבות על צפון קפריסין, 

הסחורה שלהם בדרך כלל זולה משמעותית מאשר בצד היווני ולכן מומלץ לעשות שם את הקניות שלכם. החנויות מציעות חלבה טרייה , קפה טורקי מאיסטנבול, קבב בפיתות טריות – הכל בפחות מדולר.

בירת קפריסין ניקוסיה מחולקת לשניים. החצי הדרומי של ניקוסיה (המכונה גם לפקוסיה) שייך לרפובליקה של קפריסין, בעוד שצפון ניקוסיה (הידועה גם בשם Lefkoşa) היא בירת הרפובליקה הטורקית הצפונית של צפון קפריסין (TRNC) שאינה מוכרת על ידי האו"ם.

מאז 2003 הלוגיסטיקה של ביקור בשני צדי העיר  יותר קלה, תוכלו ולקפוץ לצפון קפריסין ולחזור , לטייל במעבר הקו הירוק של רחוב לדרה המחלק את רובע העיר העתיקה לשתיים.

זאוס האי היווני בקפריסין היוונית
זאוס האי היווני בקפריסין היוונית

בשנת 2008 נהרסה החומה המפצלת את שני צידי האי ורחוב לדרה, אותה החומה נפתחה מחדש. אך עדיין במעבר מצד אחד לצד השני, תהיו כפופים לבדיקות דרכון. כיום נמשכת המחלוקת הפוליטית ארוכת השנים בין צפון ודרום קפריסין. עם זאת, המתח ירד משמעותית ומעברי הגבול חלקים למדי.

תוכלו לבקר באתרים ההיסטוריים והאטרקציות התיירותיות בצפון העיר, כולל טירת האגדות של סנט הילריון וההריסות הנרחבות של סלמיס העתיקה.

ניקוסיה היא הבירה האחרונה בעולם שהיתה מחולקת מבחינה צבאית, והקו הירוק ברחוב לדרה מושך מבקרים רבים אל  המחסום העירוני , כשאתם מגיעים אל העיר, 

כדאי לבקר משני צדי המחיצה ,  תוכלו להתפעל ממסגד סלמייה, במבנה אדריכלי המשלב נצרות ואיסלאם,תבקרו  במוזיאון קפריסין, המכיל את האוסף המוביל של חפצי אמנות עתיקים באי ועוד.

הרחוב הידוע ביותר בניקוסיה הוא מדרחוב לדרה, המלא בחנויות, ברים, בתי קפה ומסעדות, ומסתיים באחד מהמחסומים הפופולריים ביותר על הקו הירוק. 

במקביל ללדרה נמצא Onasagorou, רחוב עמוס שגם בו תמצאו עשרות ברים ומסעדות, העיר העתיקה רצופה ברחובות שוקקי חיים. קצת יותר למטה אחרי ה-NiMac נמצא רחוב Ermou, שהוא ביתם של בעלי מלאכה קפריסאים ותיקים רבים.

רחוב לדרה הוא הכביש הראשי דרך העיר העתיקה והוא רצוף בחנויות, אפשרויות לסעודה, תוכלו להירגע באחד מבתי הקפה, ולשוטט ברחובות המובילים ממש עד לקו הירוק של רחוב לדרה החוצה אל עמדת צפון ניקוסיה. כדי לחקור את החלק הצפוני של העיר העתיקה, תצטרכו לעבור ביקורת דרכונים כדי לחצות לצד השני.

עורק הקניות הראשי של ניקוסיה, רחוב לדרה נסגר על ידי הגבול הצבאי בין צפון לדרום ניקוסיה לאחר חג המולד הדמים ב-1963.הרחוב נפתח מחדש רק ב-2008,ומאז שימש  שוב כמרכז מסחר. הפתיחה המחודשת הייתה צעד גדול לשיפור היחסים בין הצדדים שהסכסוך בינהם היה בעבר עקוב דם.

למגדל שאקולס ברחוב לדרה יש מגדל תצפית ציבורי בקומה ה-11 שלו, תוכלו לטפס ולראות נוף רחב טווח של העיר ואזור החיץ של האו"ם מצפון לדרום .

יציאה מרחוב לדרה אל הסמטאות ייקח אתכם ל ארכיטקטורת האחוזה העות'מאנית של בית האציגורגאקיס קורנסיוס (רחוב Patriachou Grigoriou 20), מסוף המאה ה-18 , שם גם ניצב מסגד אומריה (רחוב טריקופי ), מהמאה ה-14.

מומלץ להיכנס אל שפע הכנסיות הקטנות של העיר העתיקה, להם יש חללי פנים מפוארים , שניים מהטובים ביותר הם Panagia Chrysaliniotissa (רחוב Archiepiskopou Filotheou), 

הנחשבת לכנסייה העתיקה ביותר בניקוסיה ומאמינים כי נבנתה בשנת 1450, וה- Agios Ionnis Plateia Archiepiskopou Kyprianou, שמחזיקה בציורי קיר צבעוניים מהמאה ה-18.

בין המוזיאונים הרבים של העיר העתיקה אל תפספסו את אוסף הצילום והמסמכים ב- CVAR (רחוב ארמו), המתמקד בתקופת האי תחת השלטון הקולוניאלי הבריטי.

לאחר מכן חצו לצפון ניקוסיה כדי להמשיך את הסיור בעיר העתיקה , תראו את שתי האטרקציות העיקריות של מסגד Selimiye ו-Büyük Han, דאגו לבקר ב- BedestenArasta Sokak, 

ששימשה תחילה ככנסיית סנט ניקולס של האנגלים ולאחר מכן הפכה לשוק בתקופה העות'מאנית; מוזיאון MevleviCaddesi Girne, מציע סדרה של תערוכות  סביב הריקוד המסורתי  דרוויש  ומומלץ לבקר גם בשכונת Arabahmet ,

תוך כדי שיטוט בסמטאות עראבהמט, המוקפות באחוזות מהתקופה העות'מאנית, פנו זמן לבקר בכנסייה הארמנית המשוחזרת היטב Sourp Asdvadzadzinare ,Şehit Mehmet Huseyin Sokak, שראשיתה במאה ה-13.

נסיעה קצרה צפונה דרך הרי קירניה מובילה לעיירת החוף קירניה. הקפריסאים הטורקים מתפארים שהמים בחוף הצפוני נקיים יותר, חמים יותר ופחות צפופים מאשר בדרום,

 והעיירה היפה קירניה מציעה חופים  ואתרים היסטוריים.תוכלו לבקר  בטירה  ולאחר מכן לכו לקצה המערבי של הרחוב הראשי,  שם יש חנויות ובתי קפה שיציעו לכם מאכלים ומעדנים טורקיים .

קירניה גם מאכלסת את הספינה העתיקה ביותר שהועלתה אי פעם מקרקעית האוקיינוס. היא ננטשה במרחק של חצי מייל מהחוף בשנת 300 לפני הספירה, והתערוכה כוללת  הריסות וחפצים שנמצאו בין ההריסות.

בקצה הדרום מזרחי של צפון קפריסין נמצאת פמגוסטה, שלפני הפלישה הטורקית הייתה הנמל הראשי של קפריסין ופותחה כאזור תיירותי על ידי הקפריסאים היוונים. בעיר העתיקה המוקפת חומה שרדו שרידים של ביצורים מימי הביניים, כולל מצודה המכונה מגדל אותלו.

ממש מחוץ לפמגוסטה נמצאות חורבותיה של העיר האדירה סלמיס. העמודים והחומות של הבירה הקפריסאית העתיקה הזו ממשיכים ישר לתוך הים, וניתן לשכור שנורקל ומסכה ולשכשך במים תוך כדי שאתם חוקרים את העיר שנקברה והפכה לעיר תת-ימית.

הרבה מהאטרקציות האטרקטיביות של  צפון קפריסין נמצאות מחוץ לאזור התיירות המוכר. למרות שהצבא הטורקי אוכף כמה הגבלות נסיעה, עדיין אפשר למצוא חופים נטושים וכפרים קטנים שנותנים הצצה לחיים הכפריים שהשתנו מעט במהלך העשורים האחרונים.

הנה כמה מההמלצות שלנו לביקור בחלק הצפוני הטורקי של קפריסין:

ההיסטוריה המרתקת של קפריסין
ההיסטוריה המרתקת של קפריסין

קירניה

עיירת הנמל ה קירניה (הידועה גם בשם ג'ירנה), ממוקמת 30 קילומטרים צפונית לניקוסיה, היא מרכז החוף התוסס של צפון קפריסין. זהו אחד המקומות הפופולריים  ביותר לטיול יום מניקוסיה.

על הנמל הקטן משקיפה טירה מפוארת מהתקופה הביזנטית , תוכלו לטייל ברובע עיר עתיק , בסמטאות, לראות בתים מהתקופה העות'מאנית ,בקרו תחילה בטירה בה שוכן מוזיאון עם ספינה טרופה , ולאחר מכן טיילו לצד הנמל כדי לראות את המוזיאון לאמנות עממית במחסן משוחזר.

מאוחר יותר, פנו דרך הנתיבים הצרים אל כנסיית המלאך מיכאל (Cambulat Caddesi), עם אוסף האייקונים הדתיים שלה שמגיעים מכנסיות ברחבי צפון קפריסין.

קירניה היא עיירת נמל קטנה ומרהיבה המוקפת בפסגות אימתניות של הרי הפנטדאקטילוס. הנמל בוצר על ידי הוונציאנים שחיזקו את המבצר ששרד עד היום. 

תוכלו לסייר בסמטאות הצרות של העיר העתיקה ולסעוד במסעדה על שפת המים .אם תבקרו בקירניה ביוני תוכלו להכיר את התרבות הטורקית של העיירה כאשר מגוון להקות טורקיות ובינלאומיות מציגות קונצרטים והופעות חיות. מיניבוסים תכופים נוסעים מצפון ניקוסיה לקירניה.

קתדרלת סנט סופיה - מסגד סלימייה

כתובת: Selimiye Meydani, צפון ניקוסיה

האתר המפורסם ביותר בצפון ניקוסיה, מסגד סלימייה החל את חייו ככנסיית אגיה סופיה והסתיים לאחר תהליך בנייה של 78 שנים בשנת 1326.

המסגד  שוכן בכנסייה גותית לשעבר. קתדרלת סנט סופיה, הבניין הנוצרי המקורי, הוקם במהלך מסעי הצלב על ידי הלוסינינים, אך הכנסיה מעולם לא הושלמה בפועל, למרות שזו הייתה הכנסייה המובילה באי.

ניתן לזהות את כל המאפיינים של כנסייה גותית, לרבות החלונות המצוירים ,על חזית הבניין יש שני צריחים גבוהים. לאחר הכיבוש העות'מאני במאה ה-15, הכנסיה הומרה  למסגד כאשר רוב הסממנים הנוצרים הוסרו.

המבנה שמש כמסגד מאז המאה ה-16, מאז שהעות'מאנים השתלטו  על האי. המיזוג הזה של  מסגד פשוט בתוך מבנה ארכיטקטורת כנסיות מימי הביניים יצרו מבנה מרתק המושך אליו מבקרים רבים  אל המבנה הגותי .

על מנת  להיכנס,יש צורך להתעטף במטפחת ראש (לנשים) ולהתלבש בצניעות ( מכנסיים ארוכים וחולצות המכסות את  הכתפיים). המסגד נמצא במרחק של חמש דקות הליכה ממעבר הקו הירוק של רחוב לדרה.

טירת סנט הילריון

הכפר הילריון הקדוש התחיל את דרכו ככפר נזירי ,אבל הביזנטים ולאחר מכן הלוסיניאנים ביצרו את המתחם כדי להתגונן מפני פשיטות ערביות.

טירת סנט הילריון נראית כמו טירה מהאגדות. היא ממוקמת מעל הכביש המתפתל אל קירניה,על גבעה משוננת ,הטירה נבנתה במאה ה-10 על ידי הביזנטים, וחומותיה נבנו במיקום גבוה שהיווה נכס אסטרטגי הגנתי עד לעידן המודרני.

מתחילים את העלייה לטירה משביל , מה-enceinte התחתון, שבו שוכנו החיילים, עלו עד ל-enceinte האמצעי, ותראו את חדרי הכנסייה והצריפים, ולאחר מכן תוכלו לטפס גבוה יותר אל ה-enceinte העליון, ולראות  מגדל  וחדרים מלכותיים מכאן, סדרה של גרמי מדרגות מובילה אתכם אל מגדל הנסיך ג'ון, שם מחכים לכם  נופים מדהימים על פני האזור הכפרי כולו הנפרש תחתיכם.

טירת סנט הילריון (St. Hilarion Castle) כ-  36 קילומטרים צפונית-מערבית מניקוסיה, ניתן להגיע אליה ברכב בלבד.

מומלץ להקדיש לטירה כשעתיים מזמנכם.  הטירה שמרה על מעבר ההרים ההיסטורי בין ניקוסיה לקירניה, ומוקמה גבוה כדי למנוע פלישות.

אם אתם מגיעים אל ניקוסיה, כדאי לחקור את חומות הטירה, לעלות במדרגות המקוטעות, להיכנס אל החומות והמגדלים, ולראות את הנוף המרהיב של החוף הצפוני.

הטירה יושבת ליד המעבר מניקוסיה לקירניה, היא אחת האטרקציות הפופולריות באי, אמנם מה שנותר מהטירה העתיקה אלה בעיקר חורבות, אך עדיין מדובר בחורבות הטירה היפות ביותר בים התיכון הממוקמת במעלה הר. סנט הילריון היא מעוז צלבני ישן . בצפון קפריסין יש שלוש חורבות טירה מרכזיות, אבל סנט הילריון היא ללא ספק השמורה ביותר,החדרים ששרדו מתפתלים במעלה ההר, תוכלו לחקור את מבני הטירה ,צריפים ואורוות חיילים,שרידי מגדלים, דירות מלכותיות וקפלות.

המבנה נבנה על ידי הביזנטים, הוא הוגדל כאשר בית לוסיניאן שלט בקפריסין. עד שהוונציאנים השתלטו על מה שהיא כיום קירניה, כוחות נסוגו מהטירה וחלקים ממנה פורקו.

הטירה עצמה יושבת גבוה על גבי רכס הרים, עם שלוש יחידות הגנה עיקריות בגבהים שונים. אחת מהקירות החיצוניים של הטירה השתמרה היטב. אזורים רבים של מגורי המגורים והמגדלים לשעבר במפלסים התחתונים מציגים את הגודל המקורי של הביצור.

הטירה נשארה שקטה במשך שנים, עד המאה ה-20. ב-1974, במהלך פלישת הכוחות הטורקים לקפריסין לאחר הפיכה של היוונים. הטירה היוותה מקום קרב ליד המעבר בין קירניה לניקוסיה.

גולת הכותרת ממתינה למי מכם שיטפס במעלה ההר עד לפסגה שם ימתינו לכם נופים ציוריים עוצרי נשימה .

פמגוסטה

פמגוסטה (שנקראת גם Gazimaǧusa), רצופה בניינים גותיים מתפוררים, היא העיר היפה ביותר באי,  היא מוקפת בגבול אדיר של ביצורים ונציאניים, העיר העתיקה מלאה בהריסות אבן מוזהבות של בזיליקות ושאריות של ארמונות בין שורות של בתים רעועים.

ממש במרכז נמצא מסגד לאלה מוסטפא פאשה המפואר (הכיכר המרכזית), שהיה פעם הקתדרלה של אגיוס ניקולאוס ומהווה דוגמה שהשתמרה להפליא של אדריכלות גותית.

בקרבת מקום נמצאות ההריסות חסרות הגג של סנט ג'ורג' של הכנסייה היוונית (Istiklal Caddesi), שבה נותרו עקבות ציורי קיר על האפסיס.

בתוך חומות העיר תמצאו גם את השרידים הנשכחים של מריה סנט וכנסיית הכרמליתים , מכאן, טפסו אל מבצר החומות Pulacazara  ותגיעו לתצפיות מדהימות על פני העיר.

בשנים שקדמו לפלישה העות'מאנית לקפריסין הוונציאנים חיזקו את ההגנות של ניקוסיה ועדיין ניתן לראות את החומות והשערים שהם בנו. 

שער פמגוסטה הוא השריד המרשים ביותר של ההגנות הישנות הללו והוא העתק מדויק של שער לזרטו שנבנה על ידי הוונציאנים. לאחר ששימש לאחסון על ידי הבריטים הוא שוחזר בשנות ה-80,  והפך למבנה החשוב ביותר בשכונת תהל-אל-קייל . 

השער הוא מרכז תרבות בו מתקיימות תערוכות לאורך כל השנה. יש מיניבוסים קבועים מצפון ניקוסיה לפמגוסטה.

סלמיס עתיק

יחד עם קוריון העתיקה, סלמיס העתיקה הוא האתר הארכיאולוגי החשוב ביותר של הממלכה העתיקה בקפריסין, הוא ממוקם כ-73 קילומטרים מזרחית לניקוסיה, עם שפע של חורבות, מזירות היאבקות ואמבטיות, תוכלו לראות שרידים של מבנים עתיקים.

כמעט כל השרידים הם מהתקופה היוונית-רומית והביזנטית של העיר, אבל ההיסטוריה של סלמיס משתרעת הרבה יותר אחורה. אומרים שהוא נוסד מיד לאחר מלחמת טרויה והיה תחת פיקוד אשור, פרסי, יווני-תלמי, רומי, ביזנטי וערבי, מה שמשקף את ההיסטוריה הקלאסית של האי עצמו.

אין תחבורה ציבורית לאתר רצוי להגיע עם רכב או  תוכלו  לעלות על מיניבוס מצפון ניקוסיה לפמגוסטה ולשכור מונית לנסיעה הקצרה אל האתר. 

מסגד עתיק בקפריסין הטורקית
מסגד עתיק בקפריסין הטורקית

שאלות נפוצות בנוגע לאיפה כדאי להיות בקפריסין היוונית או הטורקית ולמה

Ancient Salamis סלמיס עתיק

סלמיס העתיקה נמצאת בצפון קפריסין, אבל בדרך כלל מגיעים אליה כיום טיול מניקוסיה. זהו אתר ארכיאולוגי זה נחשב לאחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר  באי, הוא מושך תיירים רבים.

תוכלו לשוטט בין חורבות מתקופות זמן שונות , להתרשם מפסלים הלניסטיים מפוארים – שראשיהם, נכרתו ,שתי חורבות משמעותיות היו כנסיות ביזנטיות , מגוון החורבות שנמצאו בחפירות מספר את סיפורה של מה שהיה בעבר עיר עתיקה וגם מלמד על היכולת ההנדסית באותה העת.

Büyük Han

האתר נבנה בשנת 1572 ומהווה דוגמה שהשתמרה מצוין לארכיטקטורה של אותה תקופה.האתר נמצא בצפון ניקוסיה, במרחק הליכה קצר ממעבר הקו הירוק להולכי הרגל של רחוב לדרה.

לאחר השתלטות העות'מאנים על קפריסין במאה ה-16 הקרוואנסריי המופלא הזה היה אחד הדברים הראשונים שהם בנו.

הוא היווה  מעין פונדק לסוחרים ומטיילים אחרים, מוקם סביב חצר מרכזית שבאמצעה מסגד קטן.

הוא שימש כמקום לינה ואחסון לסוחרים בעת שעברו בעיר, לסוסים שלהם (או גמלים) ולאחר מכן גם שימש  כמסעדה וחמאם טורקי.

Büyük Han הוא בגובה שתי קומות ושוחזר להפליא במהלך 20 השנים האחרונות, לאחר כמה עשורים שבהם שימש כבית סוהר על ידי הבריטים. כעת זהו מרכז לאמנויות, עם גלריות, אולפנים וסדנאות.

ה-Büyük Han שוחזר בקפידה לתפארתו הקודמת, כאשר חדרי השינה שלו משמשים כיום כמגוון של חנויות, בתי קפה ובית לאמנים מקומיים, מטיילים הנים לטייל בסמטאות העיר העתיקה ולפקוד את החנויות.

Kyrenia קירניה

קירניה (גירנה) היא העיר היפה ביותר של צפון קפריסין, אחד מסודות הקסם שלה זהו הרובע הישן שלה על שפת הנמל. תוכלו לבקר במבנים עתיקים, סמטאות צרות ומתפתלות מאזור קו המים, תראו בתים מתפוררים, כנסיות ובטירת קירניה המשקיפה על הנמל בצד המזרחי, הטיפוס אל חומות הטירה שווה על מנת לזכות בתצפית  , תוכלו לראות את כל העיר נפרשת תחתיכם ולאחר מכן מומלץ לפקוד 

את  בתי הקפה הרבים הממוקמים על שפת המים בנמל , תוכלו ליהנות מצלילי הבוזוקי, לשתות משקה וליהנות מהנופים.

House of Dionysus בית דיוניסוס

בית דיוניסוס הוא היהלום שבכתר של הפארק הארכיאולוגי של פאפוס – אוסף משובח של פסיפסים שמורים היטב. הוא האתר הגדול ביותר באתר הנופש של פאפוס , מכיל אוסף מדהים של רצפות פסיפס צבעוניות, יש אפילו כמה פסיפסים בדוגמאות גיאומטריות 

האזור נחפר על ידי מחלקת העתיקות של קפריסין והיה הבית הראשון עם רצפות פסיפס שהתגלה בפאפוס. הבית מורכב מאטריום פריסטיל עם בריכת גן וכארבעים חדרים מכל צדדיו. כל החדרים והאולמות המשותפים מסביב לאטריום מרוצפים ברצפות פסיפס. ליד האטריום התגלה פסיפס חלוקי נחל המייצג את המפלצת סקילה. זוהי רצפת הפסיפס העתיקה ביותר בקפריסין, השייכת לבניין קודם שנמצא מתחת לבית דיוניסוס, מהתקופה ההלניסטית הקדומה.

סצנות רבות  מייצגות את דיוניסוס, במקום הבולט ביותר מיוצג ניצחון דיוניסוס. ברצפת חדר הקבלה מיוצגת סצנת וינטג' גדולה ואילו סדרה של סצנות ציד מיוצגת בקומות בשלושה צדדים של האטריום. חדרים אחרים של הבית מעוטרים בסצנות המתארות את היפוליטוס,זאוס , נרקיס והאנשה של ארבע העונות. לבסוף, חדרים אחרים מעוטרים בקומפוזיציות גיאומטריות ססגוניות ומוטיבים דקורטיביים אחרים.

חלק מהאתר הארכיאולוגי הגדול יותר של פאפוס ,מכיל את השרידים של פאפוס העתיקה, האזור הוא ביתם של מגוון חורבות יווניות-רומיות, כמו גם כמה בתי פסיפס אחרים שנמצאו בחפירות הנמשכות עד היום.

בית דיוניסוס נותר החלק המתויר ביותר באתר הארכיאולוגי מכיוון שהוא מכיל את הדוגמאות הטובות ביותר של אמנות פסיפס מורכבת. הבית נקרא על שמו של האל דיוניסוס שדמותו מתנוססת ברבים מהפסיפסים ברחבי הבית, שמתארים בעיקר סצנות מהמיתולוגיה היוונית.

לחזור למשהו ספציפי?

 

חוויה בקפריסין מתחילה כאן

error: תוכן זה מוגן !!

מחכים לכם בפייסבוק!